Johann Muszynski

Kuvia Rome: Total Warista!

4 viestiä aiheessa

Moi!

Olen viime aikoina pelannut Roomaa aika paljonkin, ja ajattelin pistää valtakunnastani kuvia. :) Käytän Rome: Total Realism modia, joten siksi Campaign-kartta ja sotilaat saattavat näyttää oudoilta.

On vuosi 237eKr. Olen laajentunut ihan mukavasti pelin alusta lähtien. Aluksi minulla oli vain Roma, Ancona ja Capua, mutta Pyrrhuksen kreikkalaisen armeijan hakattuani Etelä-Italiassa, kreikkalaisilla alkoi mennä huonommin ja sain vähän hengähtää ja kehittää kaupunkejani.

full

Sain Sisilian melkein liian helposti (ilman minkäänlaista vastarintaa). ??? Tällä hetkellä olen rakentamassa paraakkeja kaikkiin kaupunkeihini Sisiliassa Afrikkaan maihinnousuani varten. :)

full

Ainoat taistelut tällä hetkellä ovat lähinnä Illyriassa. Hakattuani Gallialaiset Cisalpine-Galliassa, siirryin Illyriaan ja vein kaksi kaupunkia nopeasti. Illyria on heikoilla, heillä on jäljellä enää kaksi kaupunkia, joista tämä on pääkaupunki.

full

Rohkeat Roomalaiseni työntävät muurinmurtajaa portille. :)

full

Ja pian pääsinkin jo kaupunkiin sisälle. Taistelu voi alkaa!

full

Argh! Yhtäkkiä mäkeä alas vyöryi iso kasa Illyrialaista ratsuväkeä! Ne ovat pirun hankalia. Kiidätin keihäsmieheni eturiviin hoitaakseen ratsuväen (joka kuoli pois todella nopeasti, mutta ei ennen kuin ne olivat tappaneet suunnilleen sata sotilastani >:()

full

Kahakasta tulikin aika iso. Tässä olen käyttämässä "vasara ja alasin"-taktiikkaa. Minulla on iso kasa miehiä vihollisen edessä, jotta kaikki heidän huomionsa kiinnittyisi heihin. Sillä välin siirrän ratsuväkeä/jalkaväkeä vihollisen taakse ja sivulle ja annan heille komennon HYÖKÄTÄ! Vihollinen saarretaan joka puolelta ja yleensä yrittää heti paeta. Ja pakomatka päätty melkein aina kuolemaan. ;)

full

Tässä vaiheessa olin jo hoitanut suurrimman osan Illyrian joukoista. Jäljellä oli vain joitakin keihäänheittäjiä, joilla oli jo valmiiksi todella huono moraali. Heidät tapettiin minuuteissa. :)

full

Tuon voiton jälkeen sain kokea tappion. Nimittäin jo seuraavana vuonna, Makedonia hyökkää siihen samaiseen kaupunkiin! >:( En odottanut tuota hyökkäystä ollenkaan, sillä Makedonialaiset olivat liittolaisiani!

full

Ei tarvitse edes sanoa, että hävisin aivan totaalisesti tuon taistelun. Makedonialaisia oli yli kaksi kertaa enemmän kuin minun Roomalaisiani. Tässä on kuva taistelun viimeisiltä hetkiltä. Roomalaiseni ovat vetäytyneet kulmaan ja taistelevat Makedonialais-merta vastaan! :o

full

Eikä tilannetta parantunut ollenkaan se, kun ensi vuonna katsoin karttaa ja huomasin, että Makedonialaisilta oli tulossa vielä kolme kertaa se sotilas-määrä! >:( Ei auttanut muu kuin ottaa suurin armeijani siltä alueelta ja hyökätä. Hyökkäys on paras puolustus!

full

Jos he haluavat sodan, he saavat sodan!

full

Ratsuväkeni siirtyy sivulle, jotta oikealla hetkellä pystyy hyökkäämään vihollisen selustaan aiheuttamaan kauhua ja hämminkiä. :)

full

Kun Makedonialaiset lähestyivät, jalkaväkeni oli jo valmiudessa. Tälle keihäsmiesten yksikölle kävi köpelösti! :laugh:

full

Harvennetaan näiden keihäsmiesten lukuja, ennen kuin ne pääsevät keihästämään Roomalaisiani! Ready...!  Aim...!  FIRE!!

full

Sama toistuu tälläkin puolella taistelutanteretta.

full

Yhtäkkiä Makedonialaisten ratsuväki tuli rynnäkköön ja tappoi sillä sekunnilla noin kymmenen sotilasta! Tällä kertaa minulla ei ollut keihäsmiehiä lähettyvillä, mutta Principes-yksikköni hoiteli ne muutenkin ihan mukavasti. 8)

full

Yleistä kuvaa. Makedonialaiset olivat siirtämässä taustalla olevia joukkojaan taistelemaan. Etualalla oleva iso keihäsmies-rykmentti aiheutti todella paljon harmia ja päänvaivaa Principes-yksikölleni. Heiltä nimittäin kuoli yli puolet. :(

Taustalla olevat keihäsmiehet sain pakenemaan käyttämällä sitä "vasara ja alasin"-metodia. Oli upeaa rynnistää ratsuväkeni vihollisen selustaan. Heiltä kuoli heti kymmenen, ja sitten heidän lukunsa alkoi harventua sellaista tahtia, että pian kuului "Run for your lives!!" 8)

full

Vasemmalla puolella kenttää sain ison kasan miehiä vapaaksi kun Makedonialaiset, joita vastaan he taistelivat, lähtivät rynnistämään pakoon.

full

Jäljellä oli vain pieni osa Makedonialaisten alkuperäisestä armeijasta. Tässäkin yhtä pientä ja väsynyttä keihäsmies-rykmenttiä kuritetaan oikein kunnolla! :laugh:

full

Ja pakoon ja kuolemaan päättyi näidenkin Makedonialaisten tarina. Rynnistin ratsuväkeni pakenevien miesten selustaan ja tapoin melkein joka ikisen Makedonialaisen sotilaan. Tämä on ehkä vähän liian julmaa, mutta minun oli saatavani kostoni Makedonialaisten hyökkäyksestä! ;)

full

Toivottasti oli kiintoisaa lukea tätä "raporttia"! :) Rome: Total War on totisesti mahtava peli!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni löytyy myös tuo Rome Total War ja lisäksi Barbarian Invasion lisälevy. Olen jäänyt nyt tuon lisälevyn myötä uudestaan tuohon peliin koukkuun.

Vielä kun pääsisi eroon tuosta manageroinnista ja voisi keskittyä vain kenraalina armeijoiden komentamiseen niin avot. Tai voisi ainakin valita että haluaako manageroida kaupunkeja vai pelkästään vain armeijan kouluttamiseen ja sotimiseen.

Vielä odotan sitä Rome Total War laivasto lisäosaa jolla saisi tuonne kunnon meritaistelut. Olisi aika nannaa tuhansilla biremeillä käydä vihollis armadan kimppuun välimerellä ja siinä sivussa rökittää piratteja Asterix & Obelix tyyliin.

Pelailin tuota Barbarian invasion kamppanjaa Hunneilla ja että oli taistelukentällä näky kun tuhannet hunni hevossoturit jyristivät Roomalaisten linjojen läpi voimalla yötaistelussa.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kun pääsiskin tuota pelaan niin pitkät viikonloput opiston asuntolassa olisivat edes jotenkin siedettäviä :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rome - Total War höystettynä tuolla Rome - Total Realism modilla on totisesti mahtava peli ja aiheuttaa vakavaa riippuvuutta! :D

Millaiset kokemukset sinulla oli Barbarian Invasionista, Jani? Olen vähän kahden vaiheilla, että pitäisikö se ostaa vai ei. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään