Toni Kaarto

IE:n ja Outlookin omituinen käytös ? (RATKENNUT)

9 viestiä aiheessa

Huomenta

Nyt tarvitsisin apua. Olin eilen kotikoneella netissä mopoilemassa (modeemi) ja huomasin laskuja maksaessa että jotkut linkit sivuilla ei toimi, kuva vaan vähän räpsähtää niin kuin se aikoisi jotain avata mutta kun ei. Sama juttu IE:n palkissa oleva tulostus painike ei toimi, sama käyttäytyminen kuin edellä kuvattu. Halusin ottaa paperille myös erään sähköpostin, mutta tulostus painike ei toimi, eikä tulostus myöskään valikoiden kautta. Kun menen kirjottimen asetuksiin ja tulostan testisivun niin kaikki OK, samoin mikäli tulostan jonkun word dokumentin ei ongelmaa.

Olin aivan huuli ympyrkäisenä (eli :o) että mistä tämä johtuu, en keksinyt mitään mistä olisin lähtenyt vikaa hakemaan, joten mikäli joku tunnistaa oireet niin voisko vähän valaista mikä olisi vikana.

Toni

IE6 (viim. päivitys ehkä jostain viime syksyltä)

Office 2002 prof

Antivir ja Zone Alarm (free) käytössä, aikaisemmin ei ongelmia.

Edit: otsikko muutettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minulla oli samantyylisiä ongelmia varsinkin laskujen maksamisessa kun oli suojauksista poistettu "Hyväksy liittäminen komentosarjan avulla" ja "Salli aktiiviset komentosarjat".Nämähän auttavat torjumaan niitä popupeja mutta näköjään jotkut saitit(pankit,verkkokaupat)tarvitsevat niitä.Se voi olla että juuri ZoneAlarm aiheuttaa tämän??

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Harri

Ei auttanut sun vinkit tällä kertaa. Mulla on noi molemmat päällä mitä mainitsit. Eikä se näköjään koske vaan noita pankin sivuja vaan ihan tavallisilla sivuilla olevia linkkejä myös. Samoin tosta alalaidasta toimii kaikki muut painikkeet paitsi tulostus, ikkuna vaan räpsähtää mutta mitään ei tapahdu.

Microsoftin sivuilta en saa ladattu uusia päivityksiä. Kun olen valinnut kohteet mitkä lataan ja painan "Asenna" painiketta niin ei tapahdu mitään.

Yleensä sivun laidassa olevat linkit toimivat esim. täältä noi NEWS, INFORMATION, FILE LIBRARY ym toimivat, mutta tekstipuolella olevat ovatkin sitten hankalampia.

Oisko vielä ideoita ??? ???

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noi on todella kinkkisiä juttuja,olen itse taistellut sen takia kun automaattinen täydennys(lomakkeet,käyttäjätunnukset)ei toimi vaikka olen kaikki tarkistanut että ruksi löytyy "salli,ota käyttöön" asetuksista.Saattaa olla pienestäkin kiinni mutta aina se harmittaa.Ennen oli helppoa asentaa Outlookki uudestaan,tässä XP:n tapauksessa en ole niinkään varma.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon on tosiaan hintelä keksiä mitään viisasta, ei kilahda mikään kello. Oletko asentanut kaikki Windows updatesta löytyvät päivitykset? Joku päivitys voi hyvinkin oman toimensa ohella korjata myös tuon rekisteriä ja ohjelmia rukatessaan, joten se kannattaa kokeilla. Tai onko Windows XP? Järjestelmän palauttaminen tuota vaivaa edeltävän päivämäärän asetuksiin voi auttaa. Mutta itse ongelman syystä ja korjauksesta ei tule kyllä mitään mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menin Microsoftin sivuille joka ehdotti mulle jotain IE:n SP1 päivityspakettia, mutta kun ei lähde lataaminen käyntiin kun painaa "Asenna" painiketta.

Rekisteritietoihin palautin default asetukset, ei toimi. Lisäksi palautin XP:n viime sunnuntaihin, mutta sekään ei riittänyt. Täytyy varmaan tänään koittaa palauttaa vielä pitemmälle.

Ajoin myös Ad-Ware 6.0:lla kovalevyn läpi ja olin jo toiveikas kun se löysi jonkun yhden spy ohjelman, mutta ei auttanut tämäkään. Lisäksi latasin Spybootin, ja se löysi paljon enemmän kamaa kuin Ad-Ware, mutta kun oli free versio niin se vaan näyttää ne rekisterit, mutta ei poista.

Virustarkistus on myös tehty, eikä mitään ollut.

Lyö kyllä aivan tyhjää, mistä tämä voisi johtua. Onko siellä joku ohjelma koneessa joka yrittää määräillä mitä saan painella vai onko jonkun ohjelman poistossa lähtenyt jotain tietoja pois.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ad-Awaren tietokannat kun päivittää, niin sekin löytää kyllä enemmän ja poistaakin. Mutta mainosryjän poistaminen tuskin palauttaa toimintaa (joskin se on kyllä voinut ongelman asentuessaan aiheuttaa).

Koitapa tosiaan palauttaa järjestelmä vielä vanhempaan versioon. Palautuksen voi perua, jos siitä ei ole apua. Mutta jos ei sillä ala toimia, niin saattaapa olla Windowsin uudelleenasennus sitten pienin riesa, järjestelmän kokoonpanosta ja tallennusmahdollisuuksista riippuen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JEEEEEEES ! ! !

Ongelma ratkesi. Palautin järjestelmän kuukauden taaksepäin ja se auttoi. Mitäs luulette, huomasin että Open office (jonka testasin) oli palautunut takaisin, niin olisiko tämän poistossa lähtenyt jotain ratkaisevia tiedostoja pois.

Sitten se tärkeämpi asia, mitä luulette miten se vaikutti FS:n asetuksiin ja lisäosiin????

Ja kiitos Esa kun sanoit siitä AdWaren päivittämisestä, jostain syystä siinä oli vielä lähes puoli vuotta vanhat kirjastot. Ei ollut päivittynyt.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS:n asetukset ja lisäosat eivät juuri mene rekisteriin, ainoastaan FS:n itsensä asennus. Ei siis vaikuttanut luultavasti mitään. Sen sijaan kaikki itsenäiset ohjelmat, jotka olet viimeisen kuukauden aikana asentanut, luultavasti menivät pois käytöstä ja pitää asentaa uudelleen.

Poistitko OpenOfficen ihan omalla poistotyökalullaan (eli esim. ohjauspaneelin lisää/poista sovellus -toiminnolla)? Kyselikö se poistuessaan jaetuista sovelluksista lupaa poistoon? Kyllä se on hyvinkin mahdollinen syy. Jos poistat uudestaan, niin jätäpä varmuuden vuoksi sen erikseen kysymät jaetut DLL:ät poistamatta. Ne vie vain levytilaa, jos ovat turhia.

Ja olepa hyvä, mukava jos oli apua. Ad-Aware ei päivity itsestään, muistaakseni, vaan pitää käskeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään