Ilkka Mäkelä

Non-stop lento perillä 2 päivää lähtöä myöhemmin - mikä yhtiö?

13 viestiä aiheessa

En ole huomannut, että tällaistakin tapahtuu:

 

Non-stop lento lähtee esim. maanantaina ja saapuu perille keskiviikkona.

 

Kyssäri: Mikä yhtiö, mikä konetyyppi, mistä mihin ja kauanko lento kestää?

 

EDIT: voihan niitä olla muitakin, mutta yhden tiedän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla näinkin.

 

Se, minkä itse huomasin, on Thai, A345, Los Angeles-Bangkok, dep 22:30 LT arr 06:40 LT 2 päivää myöhemmin.

 

17 h 10 min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla näinkin.

 

Se, minkä itse huomasin, on Thai, A345, Los Angeles-Bangkok, dep 22:30 LT arr 06:40 LT 2 päivää myöhemmin.

 

17 h 10 min.

Luin juuri tuosta samasta eilen mutta en löydä enää mistä.

Missä tuosta olikaan juttua?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aihetta hieman sivuten, ajattelin heittää toukokuussa saman päivän aikana tällaisen mailimatkan:

 

0020-0645 BKK-HEL

0810-0955 HEL-FRA

1420-1645 FRA-ORD

1930-2212 ORD-SFO

 

ja parin päivän päästä sama toiseen suuntaan mutta siihen meneekin kaksi päivää. :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA:lla ihan muulipuolella mutta jos hyödyntäisi tuon erittäin huokean I-luokan hinnan Bangkokista Eurooppaan. Silloin on jo AY:n kaikki MD-11:sta uusittu joten ei ole vaaraa LGE:n tai LGF:n mallisesta mummon keinutuolista C-luokassa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastatakseni otsikossa esitettyyn kysymykseen, niin olen lentänyt Los Angelesista Aucklandiin ennen keskiyötä lähtevällä lennolla, jonka saapumisaika on ollut kaksi päivää myöhemmin. Samoin olen lentänyt Losista Sydneyyn samalla tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentää pelkästään että saa kanta-asiakas ohjelman pisteitä??? Onko pikkasen lähteny mopo käsistä...

 

Noh, meillä on jokaisella omat huvimme millä tylsää arkea piristetään.

 

Jotkut istuvat keskikaljaräkälässä 12 h vuorokaudessa, jotkut tuunaavat 100 euron Honda Civicejä tuhansilla euroilla, jotkut lennähtävät vaikka maailman toiselle puolelle kun piippariin tulee viesti, että on nähty valkoselkävästäräkki jossain jne jne.

 

Matkustaminen on joidenkin valinta ja siihen oheen voi liittää sitten joidenkin etujen keräämisen. Suomessahan nämä mailienkeruuhommat ja kanta-asiakas systeemit ovat niin alkutekijöissään ja keskittyneet joihinkin K-Kaupan ploppeihin.

 

Mutta USA:ssa homma toimii hieman laajemmin:

http://www.flyertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=372

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta USA:ssa homma toimii hieman laajemmin:

http://www.flyertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=372

 

Oletko Ilkka Flyertalkin jäsen...? Minä en pahemmin seuraa heidän nettikeskustelujaan, mutta olen kyllä Inside Flyer -lehden tilaaja. Siellä oli kerran vähän enemmänkin asiaa mailien keräämisestä, ja siitä kuinka ihmiset lentävät vain kerätäkseen bonuksia... Täytyy myöntää, että kyllä minäkin lasken ja laskelmoin jokaisen euron ja paljonko maksaa minkäkin pisteen hankinta milläkin yhtiölle ja kuinkahan sitä saa sitten Platinumin tai Senatorin pidettyä jälleen seuraavat pari vuotta voimassa...

 

Itse olen huomannut varsin kustannustehokkaaksi (ja myös firmani kannalta hyödylliseksi) tavaksi ostaa joko Starin tai oneworldin maailmanympärilippu D-luokassa. Siitä ropisee esim. Finnairin tilille noin 80 000 pistettä. Lentolipun hinta on noin +- 5000 euroa. Ja siinä sitten kiertää kuukaudessa tosi monta paikkaa läpi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole Flyertalkiin kirjoittanut mitään mutta luen usein kiinnostavia juttuja sieltä.

 

Sen olen huomannut, että suomalaisilla palstoilla kysellään yleensä mistä saa kaikkein halvimman lipun jonnekin niin Flyertalkissa keskustellaan mielestäni enimmäkseen businessluokan lennoista, reiteistä sekä hinnoista.

Mistähän lie johtuu, että jenkki haluaa businessta ja suomalainen istuu vaikka kaljakorin päällä Vietnamiin kunhan se on halpaa...Pätee myös moneen muuhun asiaan, että suomalaiselle aina pitää olla halvinta.

 

Tuo maailmanympärimatka on varmaan hyvä potti pisteissä, mutta niin on hintakin.

Me jotka maksetaan itse lentomme niin katsellaan ehkä vähän huokeampia näin normaaliolosuhteissa vaikkei nyt kaljakorin päällä karjavankkuri-757:ssa suostutakaan istumaan. ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään