Guest finnair

mitä MD11 maksaneet uusina

10 viestiä aiheessa

Eli missä hinnoissa tuossa 1990 luvun alussa on ollut uusi MD11 ja miten se suhteutasi vaikka uuteen A350 koneiden hintaan

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas vähän vaikeata löytää tuohon vastausta netistä.

 

Kun FedEx tilasi 3 kpl MD11-rahtareita 1998, listahinta oli välillä 129 miljoonaa - 144 miljoonaa dollaria, ilmeisesti varustustasosta riippuen.

 

Netistä löytyy useita "listahintoja" muillekin koneille, mutta niitä ei voine pitää luotettavina, ja muutenkin "listahinnat" eivät välttämättä toteudu sellaisinaan.

 

737-800: 67 miljoonaa

747-400 pax: 198 miljoonaa, toinen lähde 100 + miljoonaa...

747-8           : 280 miljoonaa, todennäköisesti vähemmän

787-8           : 130 miljoonaa, todennäköisesti enemmän?

 

Nämä siis erilaisten tiettyjen tilausten julkistamisen yhteydessä mainittuja listahintoja, laskettuina periaatteella tilauksen kokonaishinta jaettuna koneiden määrällä.

 

Yksikin lentoliikennealan lehti väittää, että SIA saisi A380:nensä 30 % alennuksella listahinnoista.

 

Tarkat toteutuneet hinnat ovat liikesalaisuuksia, tai sitten pitäisi mennä penkomaan yhtiöiden tilinpäätöksiä, mutta niissäkin on voitu käyttää erilaisia kirjanpitojärjestelyjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen aina miettinyt, että paljonko tuollainen cessna 152 tai vastaava pikkukone maksaa! Olisiko jotain 50-100 000€. Tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen aina miettinyt, että paljonko tuollainen cessna 152 tai vastaava pikkukone maksaa! Olisiko jotain 50-100 000€. Tietoa?

 

Luulisin että yli 100 000 € mennään, nimittäin eihän tuolla 50-100 000 eurolla saa vasta kun kunnon auton. Uutena varmaan jotain 500 000 - 2 000 000 € mallista riippuen. Enemmän tietävät voivat korjata.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haulla "C-152 for sale" niitä löytyy joka lähtöön esim. Kanadassa ja USA:ssa.

 

Esimerkkihintoja:

 

1982 C-152, TT 4666, 600 h SMOH, 55000 CDN.

Toinen vastaava, 52000 CDN.

1980 C-152, TT 7800, 29000 USD.

Toinen vastaava, 28500 USD.

1978 C-152, 19500 USD.

 

Koska uusia ei saa, hinta riippuu Total Timesta, huoltotilanteesta (Since Major Overhaul), varustuksesta ja mahdollisista vahingoista, mitä koneelle on sattunut.

 

Eli, käytetyn mopon saa useissa tapauksissa halvemmalla kuin uuden auton.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa muutama vuosi sitten kun markat olivat käytössä niin Suomessahan mainostettiin uutta Cessna 172:ta juuri karvan alle miljoonan markan hintaan.

 

Ja Konekorhosen sivuilla näyttäisi olen yksi käytetty C152 myynnissä, vm 1980, hinta 39000 € + alv.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvä, tuli vain mieleen, kun siskoni kertoi, että hänen kaverinsa isä oli ostanut perheellensä tuollaisen pienkoneen, että pääsisivät nopeammin mökille! ;D (mikäs siinä jos rahaa löytyy.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkuperäiseen kysymykseen yksi nettitieto: A350:nen listahinta olisi 160 - 180 miljoonaa dollaria yhden lähteen mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvä, tuli vain mieleen, kun siskoni kertoi, että hänen kaverinsa isä oli ostanut perheellensä tuollaisen pienkoneen, että pääsisivät nopeammin mökille! ;D (mikäs siinä jos rahaa löytyy.)

 

Eikä riitä, että on varaa maksaa se esim. 60000 euroa jostakin 70- tai 80-luvun vehkeestä. Aika hyvän summan tuohta saat pistää huoltoon ja vakuutuksiin ym. käyttökustannuksiin vuosittain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään