Guest PAO

Langattomaan verkkoon kirjautumisongelma

6 viestiä aiheessa

Mistähän voi johtua seuraava ongelma:

Menen kouluun, kaivan koneen repusta ja lyön tulille: verkkoon kirjautuminen onnistuu automaattisesti. Istun luennolla, suljen kannen akun säästämiseksi => valmiustila, mutta avatessani kannen verkkoon kirjautuminen epäonnistuu 90% todennäköisyydellä. Tulee tieto että henkilöllisyyden varmentaminen epäonnistui. Joskus kysyy tunnuksia ja toimialueita uudestaan => ei auta, korjaa-toimintokaan ei auta. Koneen buuttaamisen jälkeen kirjautuminen kuitenkin onnistuu heti!

Kannettavassa on Win XP Pro kaikkine päivityksineen, winukan palomuuri poissa, Sygate ja Avast! käytössä. Rauta on koulun kautta hankittu Dell Latitude D510 ja samanlaisia paketteja on käytössä useita kymmeniä (joista useimmat kuitenkin käyttävät tolkuttoman raskasta McAfeen tietoturvasoftaa joka tuli mukana). Verkon asetukset on säädetty annettujen ohjeiden mukaan.

Koulun atk-tukeen ei ole luottamus kovin korkealla, mutta uskon että täällä on tietävämpää väkeä... :)

[edit] Unohdin mainita, että kotona suojattu langaton verkko toimii ilman mitään ongelmia vaikka valmiustilaa käytetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todennäköisesti "vika" on koulun järjestelmässä joka nakkaa koneen ulos verkosta jossa ei ole ajan x sisällä ollut verkkoliikennettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todennäköisesti "vika" on koulun järjestelmässä joka nakkaa koneen ulos verkosta jossa ei ole ajan x sisällä ollut verkkoliikennettä.

En hoksannu tarkentaa, että tuo ongelma ilmenee aina kun kone käy valmiustilassa - ei siis mitenkään aikasidonnainen ilmiö. Voihan siellä toki olla joku systeemi, joka tsekkaa onko kone linjoilla ja jos ei ole, heittää ulos. Ihmetyttää vain, kun muilla vastaavilla koneilla ongelmaa ei ilmene.  :-\

No hankalahan sitä varmaan on näkemättä kenenkään diagnosoida, mutta ajattelin vain jos jollakin on kokemusta/tietämystä vastaavasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli joskus samaa ongelmaa normaalin ADSL-yhteyden kanssa. WLAN mutta ei mitään kirjautumisia verkkoon kun oli mun oma tukiasema. Kone valmiustilaan ja netti oli jumis. En koskaan keksinyt mikä oli vikana mutta korjaantui itsekseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommasinpa tuossa langattoman modeemin ja nyt kun etsiskelen langattomia verkkoja niin kone löytää niitä neljä kappaletta, mistä tiedän mikä niistä on minun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommasinpa tuossa langattoman modeemin ja nyt kun etsiskelen langattomia verkkoja niin kone löytää niitä neljä kappaletta, mistä tiedän mikä niistä on minun?

Määritä verkolle oma nimi purkin asetuksista, että tunnistat sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään