Perttu Karivalo

Uudet turvamäärykset yleisilmailijoille Oulun kentällä 1.1.2006 alkaen

30 viestiä aiheessa

Oikealla asialla kentällä liikkuvia kiusataan ja samaan aikaan toisaalla häijy tero laittaa tikapuut aitaa vasten ja kiipeää alueelle hampaisiin asti aseistautuneena. Turussa ei tarvita edes tikapuita, yli pääsee heittämällä kun ei ole piikkilankaa ja alikin pääsee miljoonasta kohdasta. Tulee mieleen satu keisarista ilman vaatteita, voisiko joku kertoa näille isoille hörhöille (päättäjille) siellä ylhäällä missä mennään. Idioottimaista sählätä ammattilaisten ja harrastajien kanssa, kun uhka ei todellakaan tule siltä suunnalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OHJE

 

15.12.2005

 

YLEISILMAILIJOIDEN TARKASTUKSET OULUSSA

 

Yleisilmailijoilla ei ole enää pääsyä omilla avaimilla yleisilmailualueelle. Tullessaan koneelle yleisilmailija soittaa portilta (22) numeroon (08) 520 7742 ja porttivartija käy päästämässä hänet sisälle.

Samalla tarkastetaan lentäjän lentolupakirja ja mahdollisten matkustajien henkilöllisyystodistukset. Jokainen aidan sisäpuolelle tulija allekirjoittaa sitoumuksen alueella liikkumisesta ennen pääsyä portista. Allekirjoittaneiden nimi lisätään porttivartijalla olevaan listaan, jotta henkilön ei tarvitse allekirjoittaa sitoumusta toistamiseen.

 

Mikäli henkilöillä on mukanaan työkaluja tai muita kiellettyjä esineitä ja/tai aineita tulee heillä olla työkalupa. Työkalulupia voi tiedustella lentoaseman hallinnosta.

Mahdolliset ajoneuvot tarvitsevat ajoneuvoluvan. Ajoneuvolupia voi tiedustella lentoaseman hallinnosta. 

 

1.1.2006 lähtien kaikki portista tulijat myös turvatarkastetaan.

31.12.2005 saakka henkilöitä ja ajoneuvoja turvatarkastetaan satunnaisesti.

 

Hölmöläisten satukirjan jatko-osa on siis viimein ilmestynyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hölmöläisten satukirjan jatko-osa on siis viimein ilmestynyt?

 

Joo, ja jatko-osia tullee reilusti lisää. IL:n hallinnoimia kenttiä taitaa olla yli parikymmentä....

 

Voi helvata sentään. Kyllä taivaalle kumpupilvien väliin tähyävää, vapautta kaipaavaa sinisilmäistä lentäjäveikkoa nyt holhotaan tarpeettomasti. Veikkaanpa, että ennenpitkää järjestelyt näkyvät kausikorttien hinnoittelun "pienimuotoisena tasokorotuksena". Tämänsuuntaisilla järjestelyillä yleisilmailu saadaan takuuvarmasti pois kaupallisen liikenteen jaloista.

 

Pete

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se nyt täysin ole kadonnut, esim. Finnair käyttää metallisia aterimia edelleen myös kaikkien Euroopan reittiensä business-luokassa.

 

Eipä ole enää vuosiin tullut matkustettua siellä  ;)

 

Mutta mitä vitsiä on kerätä matkustajilta pois kynsisakset, virkkuukoukut, veitset ja haarukat (=takavarikoida ne), jos lentoyhtiö jakaa heille koneessa uudet?

Vai luotetaanko siihen, ettei terrorijärjestöillä ole varaa ostaa "sotilailleen" business-luokan lippuja?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyykin muistaa että homman pihvi onkin siinä että jos Tero Terroristi pääsee Oulusta ilman turvatarkastusta koneeseen, joka vie hänet Helsinki-Vantaalle suoraan turavatarkastetulle alueelle, ei Helsinki-Vantaan turvatarkastuksista olisi kuin marginaalinen hyöty. Eli voisi verrata tilanteeseen että sinulla on kotitalossasi 42 lukkoa ja turvalukkoa etuovessa mutta takaovesta puuttuu lukko kokonaan.

 

 

Eihän minulla mitään liikennematkustajien turvatarkastuksia vastaan ole, nehän on tarpeellisia ja paikallaan. Mutta minun käsittääkseni tässä on kyse harrasteilmailujoiden liikkumisen rajoittamisesta, ei lentomatkustajien tarkastuksista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään