Guest kkivisto

Ryanair lentojen ostaminen

12 viestiä aiheessa

Morjens !!

 

Tuli tänään ostettua Ryanairin lennot Tampereelta Saksaan. No, kaikki meni hyvin niin kauan kunnes se nettisivu täräytti, että tulosta tämä sivu ja ota se mukaan lähtöselvitykseen.

 

No eihän mulla edes ole printteriä!!

 

Elikäs, riittääkö kun ottaa sen varasunumeron siitä mukaan ja sanoo sen siellä kentällä, vai mitä siinä on niin ihmeellistä, että se pitäisi tulostaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riittää vaikka on varausnumero nenäliinalle huulipunalla kirjoitettuna ja henkkarit mukana.

No panic!

Hyvää matkaa!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tattista tästä tuesta!

 

Nyt voikin alkaa kerätä lomajännitystä, eihän tässä ole aikaa kuin kuusi kuukautta lähtöön  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt voikin alkaa kerätä lomajännitystä, eihän tässä ole aikaa kuin kuusi kuukautta lähtöön  :o

 

Voisi luulla että asut Siperiassa jos et kuudessa kuukaudessa printteriä nyky-yhteiskunnassa löydä  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki ihmiset eivät ole mukana tässä oravanpyörässä,

missä pitäisi olla joka asialle oma laite, ja uusia se parin vuoden välein.

 

Yksinkertainen elämä ilman laitteita voi myös olla hyvää elintasoa, eikä tarkoita

että asutaan Siperiassa.

 

Mutta kuten edellä todettiin, hyvin se kynä ja paperi yhdistelmäkin toimii Ryanairin kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisi luulla että asut Siperiassa jos et kuudessa kuukaudessa printteriä nyky-yhteiskunnassa löydä  ;D

 

No sanotaanko, että melkein! Kun kuitenkin Kehä-Kolmosen ulkopuolella  :laugh:

 

Kyllä mä ehkä kesään mennessä olisin jossain printteriin törmännyt, mutta kun varasin netin kautta ja lopuksi selaimeen tuli vaan se ilmoitus, niin se olisi pitänyt tulostaa sittä ruudulta. Eli en olisi saanut sulkea selainta ollenkaan.

 

Olipas heikosti selitetty, mutta jotenkin noin se nyt vain meni. Itse asiassa törmäsin tässä jossain vaiheessa iltaa Ryanairin sivuilla sellaiseen, että ilmeisesti jonkunlaisen kuitin saa tulostettua, kun menee niiden sivuilla loggaamaan ineen sillä varaustunnuksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä ehkä kesään mennessä olisin jossain printteriin törmännyt, mutta kun varasin netin kautta ja lopuksi selaimeen tuli vaan se ilmoitus, niin se olisi pitänyt tulostaa sittä ruudulta. Eli en olisi saanut sulkea selainta ollenkaan.

 

Kannattaa asentaa joku ohjelma, jolla voi tulostaa pdf-tiedostoksi. Tiedosto on sitten huomattavasti helpommin liikuteltavissa kuin koko kone. Googlella ensimmäisenä tuli vastaan tällainen: http://www.primopdf.com/ Mitään kokemusta softasta ei ole, mutta kokeilemalla löytynee toimiva.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisi luulla että asut Siperiassa jos et kuudessa kuukaudessa printteriä nyky-yhteiskunnassa löydä  ;D

 

Itse asiassa nyky-yhteiskunnassa nimenomaan ei pitäisi olla printtereitä missään.  Täysin turha, metsiä kuluttava kapine.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa nyky-yhteiskunnassa nimenomaan ei pitäisi olla printtereitä missään.  Täysin turha, metsiä kuluttava kapine.

 

Vielä turhempi on toi sun kommentti...ja tämä viesti.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa nyky-yhteiskunnassa nimenomaan ei pitäisi olla printtereitä missään.  Täysin turha, metsiä kuluttava kapine.

 

Ihan samaa mieltä! Joka (työ)paikka on nykyään täynnä tulosteita - ja tietenkin jokainen editointiversio kaikesta pitää tulostaa. Ja aiheeseen liittyvät sähköpostit...  :'(

 

En muista kertaakaan, että lähtöselvitys olisi itse asiassa sitä e-lipun tulostetta varsinaisesti koskaan tarvinnut, aina on koneelta etsitty varaus nimen perusteella. (Ryanilla en ole koskaan tosin vastaavaa testannut...) Tuloste joka tapauksessa on aina ollut mukana - siis ilmeisen turhaan. Tai no, kerran Blue1 halusi nähdä tulosteen, kun meitä oli samassa varauksessa 3 hlöä joista 2 japanilaisia. Silloin tosin unohtivat sitten kysyä henkilöllisyystodistukset, joten oisin voinut keksiä varauskseen nimet ihan omasta päästä... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt voikin alkaa kerätä lomajännitystä, eihän tässä ole aikaa kuin kuusi kuukautta lähtöön  :o

 

Yks juttu vielä lomajännityksen lisäämiseksi...

Marmatin tästä tuolla halpalentoyhtiöt osiossa jo aiemmin mutta kerrottakoon tarinani loppuun saakka,  taikka missä nyt mennään, eli

 

Ostin Heinäkuun lopulla 2005 liput Tre- Stansted lennolle 14. tammikuuta 2006. Päivälle oli merkitty kaksi lentoa, päivä ja iltavuoro.

Otin lipun päivävuoroon (lähtö 11:30) ja jäin onnellisena laskeskelemaan paljonko matkassa säästin. Matka jatkuisi toisella halpalentoyhtiöllä samalta kentältä eteenpäin.

Kokemuksesta oppineena tiedän, että lentojen aikoja voidaan muutella jonkin verran ja 2h siirrosta voi peruuttaa veloituksetta lennon. Silloin tällöin kävinkin tsekkailemassa muuttuuko lähtöaika.

Marraskuu puolivälissä oli aamuvuoro kadonnut kokonaan ja kappas, varauksenikin oli siirtynyt iltavuoroon. Mitään ilmoitusta tästä ei kuitenkaan minulle tullut sähköpostitse,  vaikka lähtöaika muuttui kuitenkin 11 tuntia myöhäisemmäksi.

Parin viikon kuluttua kolahti sähköpostissa

 

1st Notification of a change in departure/arrival time of your flight

 

Haluaisimme ilmoittaa, että Ryanairin varaukseesi on tullut aikataulumuutos (ks. alla). Ilmoita muutoksista myös mahdollisille kanssamatkustajillesi.

 

***HYVÄKSY AIKATAULUMUUTOS VERKON KAUTTA NAPSAUTTAMALLA TÄSTÄ:****

 

http:// jne jne

 

***************************************************************************

 

Jos lentoajan muutoksista johtuen päätät jättää varauksesi käyttämättä, voit hakea Ryanairilta enintään varauksesi lentämättömien lentosektoreiden suuruista hyvitystä. Ryanairin hyvitykset on lunastettava 180 päivän kuluessa niiden myöntämisestä, mutta matkustaa voi yhden vuoden kuluessa myöntämispäivästä laskettuna.

 

Hae Ryanairin hyvitystä napsauttamalla alla olevaa linkkiä ja antamalla tarvittavat tiedot.

 

http://joo joo

 

*****************************************************************************

 

Palautukset

 

Hae suoritetun maksun täydellistä palautusta napsauttamalla alla olevaa linkkiä ja antamalla tarvittavat tiedot.

 

http:// Jep Jep

 

***************************************************************

 

Ryanair pahoittelee lentosi lähtöajan muutoksesta mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

------------------------

 

 

Viikon verran kummastelin että mitäs nyt, joten ehtivät kysellä jo toistamiseen miten edetään.

Valitsin sitten rahojen palautuksen. Kuittasivat että homma kestää viikon ja pankillakin voi mennä vielä toinen mokoma ennen kuin rahat ovat palautettu kortilleni.

 

Nyt kävikin kummallisesti. Viikon jälkeen taas tuli vastaavanlainen ilmoitus lennon siirtymisestä, mutta ilman tuota rahojen palautus vaihtoehtoa? Ryanairin aspa numero 0600-jotain ja veloitus x€ min+pvm. Aattelin pitää pääni kylmänä ja olla soittelematta, johan kertaalleen tuon ilmoituksen tein, tiedä vaikka yrittäisivät vedättää minua kuitenkin nyt sitten siirtämään lentoani (hyi, eihän noin saa ajatella  :o )

 

 

Rahat on nyt palautunut ja matkareitti muuttunut. Jos nyt tuo Stansted - X lento jää käyttämättä, kotimaisiin yhtiöihin verrattuna erotukseksi jää kuitenkin 70€. Onhan tossa kyllä välilasku ja aika on rahaa :)

 

 

 

2004 kesällä tein "lentoreilin" jossa käytin mm.5 Ryanairin lentoa, niissä 4 aikataulu muuttui. Onneksi aikatauluni oli niin väljä, ettei noista 5min-1,5h muutoksista ollut haittaa. Dublinista näytti Stanstediin olevan lentoja kuin meillä bussivuoroja Helsingistä Turkuun :)   

Koneet oli uusia 737-800 lukuun ottamatta Bristol- Dublin väliä jossa oli Kilkennyn väreihin maalattu kone jonka penkeistä tuntui tukiraudoitus läpi ( tais olla muuten just tämä http://www.airliners.net/open.file/805104/M/  )

 

 

Täällä on varmaan aikaisemminkin käsitelty aihetta Ryanairin hyvistä tilastoista myöhästymisien osalta. En tiedä onko oma teoriani ihan hanurista, mutta noi lentoajat on systemaattisesti merkattu liian pitkiksi.

Nyt aloin tässä pohdiskelemaan, että pitäähän lennonjohdolla ( vai kuka noita nousu / laskuaikoja suunnitteleekaan) kuitenkin olla tieto että lento FR2193 saapuu 12:15 eikä 12:25 kuten matkustajien lipuissa lukee?

Vai oisko noi lentoajat merkattu aina vastatuulen mukaan?

 

Sanottakoon vielä, että aion tulevaisuudessakin käyttää Ryanairin palveluja vaikka toi nyt olikin aika negatiivispitoinen kirjoitus, eikä varmaan antanut tähän keskusteluun mitään uutta :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään