Mikko Holck

Joko teille on tarjottu uutta verkostomarkkinointia nimeltä MOVE ?

11 viestiä aiheessa

Ei ole tarjottu.. mutta hauskinta noissa yleensä on, että joku iki-iki-ikivanha-puolituttu soittelee ja tuttavallisesti kysyy, "no moi, mitäs sulle kuuluu" jne.. ja alkaa sitten selostaa juttuaan..

Minulle saa soittaa ihan vapaasti ja yrittää markkinoida omaa roskaansa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran sattui mielenkiintoinen verkostomarkkinoinnin markkinoitiyritys kohdalle. Olin palailemassa junalla (kun aina ei mahtunut koneisiin) Tikkakoskelta lomille Helsinkiin. No junassa sitten pari tyyppiä sattuvat pysähtymään käytävälle mun kohdalle ja juttelevat huomattavan äänekkäästi siitä kuinka toinen on tienannut valtavan omaisuuden todella nopeasti ja helposti. Hän sitten mukavana miehenä kertoi kaverilleen, että firmaan tarvittaisiin uusia työntekijöitä... rahaa olisi luvassa helposti. Kaveri oli kiinnostunut, mutta valitteli että tuore lapsi vie kaiken ajan...

Minun olisi siinä varmaan pitänyt hypätä pystyyn ja anella että itse pääsisi mukaan ketjuun... yeah right.  ;D Kun kukaan ei reagoinut mitenkään mihinkään, niin kaverit poistuivat seuraavaan vaunuun.

Suomessahan onkin tosi yleistä, että ihmiset pysähtyvät keskustelemaan keskelle junan käytävää.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa että onko tarjottu? No on.  :thmbdn:

Hämeenlinnassa viime kesänä/syksynä nämä kyseisen firman "edustajat" kauppasivat tuotettaan ihan kenelle tahansa ja aina piti mennä kahville Voudin Kellariin tai hotelli Vaakunaan. Isot oli pojilla puheet ja valitettavan moni kaverini siihen sitten lähtikin. Itse en ollut kiinnostunut ollenkaan kyseisestä jutusta, koska allekirjoittanutta yritettiin huijata ACN firman aikoina oikein kunnolla. Onneksi mitään rahallista vahinkoa tuolloin ei itselle tapahtunut, kun en itseäni sisään maksanut.

Tottakai yritin kavereitani siinä sitten varoitella, mutta olivat niin sinisilmäisiä, että mukaanhan he lähtivät. Ensin oli kavereilla suuret puheet siitä kuinka vuodenvaihteessa 06-07 on uusi auto pihassa, mutta kuinkas kävikään? Ei oo pojilla autoja, mutta ei ole kyllä rahojakaan! Pikkuhiljaa tämä Move- juttu hävisi "katukuvasta" ja "pikkutakkimiehiä" ei ole enää näkynyt sitten marraskuun. Hyvä näin, mutta harmittaa kavereiden puolesta! Mutta minkäs teet!  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aina verkostomarkkinoijille sanonut, että voin alkaa hommiin, mutta mulla on kymppitonnin kynnysraha. Sen otan puhtaana käteen (siis verojen osuuden haluan päälle).

Lisäksi pidätän oikeuden olla innostumatta asiasta ja pidätän oikeuden olla palauttamatta kynnysrahaa. Lisäksi vaadin, että minulle tavaroita kauppaava henkilö joutuu ensin myymään tuon kynnysrahan edestä tavaraa itse minun hyödykseni ja lukuuni. Jos homma osoittautuu taloudellisesti kannattavaksi toiselle osapuolelle, korotan kynnysrahaa aina 10.000 euron portaissa.

Tämä kaikki ihan vain siksi, että en jaksa itse tehdä mitään, mutta haluan teoriassa hyötyä hemmetisti kaiken maailman huijausryhmistä.

Sama pätee lehtitilausmyyjien kanssa. Pyydän saada lehdet ilmaiseksi, mutta en suinkaan lue niitä veloituksetta. Lehden vuosikerran saa laittaa minulle tulemaan heti kun on suorittanut tilaushintaa vastaavan summan tililleni. Haluan suorituksesta pankin maksullisen kuitin.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama pätee lehtitilausmyyjien kanssa. Pyydän saada lehdet ilmaiseksi, mutta en suinkaan lue niitä veloituksetta. Lehden vuosikerran saa laittaa minulle tulemaan heti kun on suorittanut tilaushintaa vastaavan summan tililleni. Haluan suorituksesta pankin maksullisen kuitin.

Toi oli hyvä.  ;D ;D

Minua ärsyttää se tapa markkinoida lehtiä, että joku lipevä puhelinmyyjä soittaa ja sanoo, että "kiitoksena pitkään jatkuneesta tilauksesta

kustantaja haluaa antaa kaksi kuukautta lehteä ilmaiseksi".  Sitten kun jo on suorastaan suostunut tuohon, niin sitten myyjä toteaa, että

"ai niin sellainen pikku juttu olisi vielä, että  haluaisimme sinun kuitenkin tilaavan lehteä seuraavat kuusi kuukautta hintaan sitäjasitä". 

Mitäs ilmaista tuo nyt sitten on?

Kaipa tuollainen sitten on laillista, kun sitä noin tehdään, mutta minusta vähintääkin aika ikävä markkinointitapa.  :thmbdn:

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua ärsyttää se tapa markkinoida lehtiä, että joku lipevä puhelinmyyjä soittaa ja sanoo, että "kiitoksena pitkään jatkuneesta tilauksesta

kustantaja haluaa antaa kaksi kuukautta lehteä ilmaiseksi".  Sitten kun jo on suorastaan suostunut tuohon, niin sitten myyjä toteaa, että

"ai niin sellainen pikku juttu olisi vielä, että  haluaisimme sinun kuitenkin tilaavan lehteä seuraavat kuusi kuukautta hintaan sitäjasitä". 

Mitäs ilmaista tuo nyt sitten on?

Kaipa tuollainen sitten on laillista, kun sitä noin tehdään, mutta minusta vähintääkin aika ikävä markkinointitapa.  :thmbdn:

- Ville -

Ei ole laillista:

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään