Mikael Paulinow

Helsinki-vantaan kuvauspaikkoja

59 viestiä aiheessa

Mitäs mieltä tekijät ovat, ulkopaikkakuntalaisia varten nuo ajo & spottausohjeet kuten kuten tuossa mainiossa Juuso Silfsten:n kartassa. Kävelypolut katkoviivalla ? Linuripysäkit myös, ja linjat mitä siihen liikennöi ? Alla esimerkki.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kartta-systeemi on hyvä idea, ja tuota karttaa voi myös tukea valokuvilla, jos on tarpeen

Kannatetaan,ainoastaan mikä on huono homma on ton kartan liian pieni mittakaava jolloin on vaikea hahmottaa kokonaisuutta(tätä on meillä uusi autonkuskikin valitellut).Olen parempaa yrittänyt etsiä mutta ei ole puhelinluettelon karttaa voittanutta.Niin mistäpä se vierailija sellaisen käsiinsä saisi,että sillei!!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuossa nyt kartta on vaan esimerkkinä. On tosiaan vaikeaa löytää kunnollista pohjaa, minkä voisi vielä vapaasti julkaista netissä. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(tätä on meillä uusi autonkuskikin valitellut

Mitä, onko Harrilla oma autokuski?!?! ;D

Miten olisi AIP:sta löytyvät kenttien kartat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapi olla aika luvatonta laittaa jakoon sieltä.

No onhan VACC Finlandin sivuillakin. Vai onko niillä joku erikoislupa laittaa ne julkiseen levitykseen? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No onhan VACC Finlandin sivuillakin. Vai onko niillä joku erikoislupa laittaa ne julkiseen levitykseen? ???

Niillä on sopimus ILL:n kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niillä on sopimus ILL:n kanssa.

Ach, no sitten. Viimeinen oljenkorsi --> pitää itse piirtää paikasta kuva! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollasien kartan tekee vaikka itse. Ei se välttämättä helppoa ole, mutta mahdollista. Lisäksi sellaiseen saa hyvin aidat, metsät ja kalliot mukaan, ja turhat tiet ym. kuten huoltotiet voidaan jättää pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja loppujenlopuksi ei sen kartan ihan precis tarvi olla jos selittää miten sinne paikaan pääsee ja on "noin" siinä paikassa kartassa jotain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Jenkki on jees" niinkuin Parikka parhaina aikoina sanoi!Mulla on hiipunut konkreettinen harrastus jo vuosia sitten mutta aina "syämes läikähtää"kun kunnon ja huom. alkuperäisen ameriikan auton näen.Itse aloittelin harrastusta -79 jolloin ei ollut kuin kapinen Autoset joka joutui renkaatkin jenkeistä tilaamaan,saati sitten jotain viriosaa.No tilanne parani -80luvulla kun U.S Parts6FinnAm tuli kehiin.Onneksi olin Aro-Yhtymässä lähes koko -80luvun joten auton laitto oli lähes ilmaista(jenkkien hinnat olivat kyllä aivan hirveitä,raadoistakin pyydettiin ihan mahdottomia :o).No se siitä,ehkä muutaman vuoden päästä on paalua ostaa joku kunnon "projekti" kun skidit paahtaa omaan elämäänsä;Tai ainakin toivon niin ;D ;D

Juu ite kuolaan eniten noita 50s autoja nykyään mutta kyllähän PKS seudulla törmää toisinaan mm. 1970 vuoden Hemi-Cudaan jonka edessä ei voi kun kumarrella....:)

Mut hienoo todellaki, että alan porukkaa on kaikkialla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

terve

on näköjään tullut paljon ehdotuksia tuolle "bongaus" sivuston tekemiselle.. Olisiko joku valmis alkaa vääntämään tällaista? Vai pitäisikö ainoastaan tehdä uusi keskustelualue aiheen ympäriltä? Itse kannattaisin tuota oman sivuston tekemistä. Jolloin saisi nuo kuvat, kartat ja "kuvanselitykset" järkevään järjestykseen, ettei tulisi yleistä sekasortoa kuvista ja kartoista. Tämä on tietenkin mun mielipide. Itselläni ei ole kokemusta sivujen tekemisistä ja koodauksesta joten onko täällä joku jota kiinnostaisi tällaisen projektin aloittaminen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos jotain tämmösiä karttaläpysköitä vääntäisi, kuten tässä esimerkki Lemminkäisestä? Itse voisin vielä kameran kanssa käydä ottamassa kuvia tueksi :)

22L.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä olisi tietotaitoa tehdä php + mysql / asp + "periaatteessa aivan sama mikä tietokantahärpäke" -pohjainen toteutus tuolle sivustolle. Voitaisiin käyttää ihan valmista, ilmaista softaa, tai tehdä sitten ihan itse. Jos joku suunnittelee leiskan, voinen tuon toteuttaa.

Ensimmäiseksi voitaisiin etsiä sopiva linja sille, miten kyseinen sivusto kannattais toteuttaa sisällön puolesta.

Ps. Tuo Rikun karttaläpyskä oli tyylikäs :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan simppeli sivu riitää ja sanoisin että se joka tekee sen kentän varsinaisen esittelyn päättää mitä siihen laittaa. Mun EFOU-infoon tulee kartta, samplekuvia vaadittavine milleineen ja sitten selostuksia että mikä toimii ja mikä ei toimi niin hyvin. Eli myöskin tämmöistä kokemuksen kautta opittua toimii/ei toimi selostusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan simppeli sivu riitää ja sanoisin että se joka tekee sen kentän varsinaisen esittelyn päättää mitä siihen laittaa. Mun EFOU-infoon tulee kartta, samplekuvia vaadittavine milleineen ja sitten selostuksia että mikä toimii ja mikä ei toimi niin hyvin. Eli myöskin tämmöistä kokemuksen kautta opittua toimii/ei toimi selostusta...

Moro. :)

No tietysti jokainen päätää. Siintä tulee sitten sinun sivu. ;) Ei se homma laajemmin pelaa millään jos ohjeet on hajallaan sadassa paikassa, ja homma vielä tehty lähinnä tekijän mieltymysten ja omien tarpeitten mukaan.

Mikäli tuo alkuperäinen ajatus, kuvauspaikkojen löytymisen helpottamisesta myös vieraspaikkakuntalaisille, pidetään voimassa niin yhteinen linja on löydyttävä. :) :) Eikös tuolla aiemmin joku puhunut, että tehdään pikkuhiljaa "koko" Suomen kattava kuvauspaikka opas. ::) ::)

Itsellä olisi tietotaitoa tehdä php + mysql / asp + "periaatteessa aivan sama mikä tietokantahärpäke" -pohjainen toteutus tuolle sivustolle. Voitaisiin käyttää ihan valmista, ilmaista softaa, tai tehdä sitten ihan itse. Jos joku suunnittelee leiskan, voinen tuon toteuttaa.

Ensimmäiseksi voitaisiin etsiä sopiva linja sille, miten kyseinen sivusto kannattais toteuttaa sisällön puolesta.

Ps. Tuo Rikun karttaläpyskä oli tyylikäs :)

Kannattaisiko tuo Samin tarjous ottaa tosissaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro. :)

Kannattaisiko tuo Samin tarjous ottaa tosissaan ?

Kyllä! Marttilan tarjous on minusta erittäin hyvä..

Itse kun otin aiheen tossa pari sivua sitten esille, niin lisätään siihen muutama juttu. Eli olen erään kamuni kanssa pohdiskellut tälläistä sivustoa. Lähinnä ajatus oli kuitenkin EFHK:sta tehdä, mutta toistaalta miksi ei koko suomesta? Olisimme kasanneet kaikenlaista tietoa jne. ja sitten olisin hommannut domainin ja sivutilaa 500mb, joka lienee riittävä..? Ongelma on se, että minun taidoillani ei ehkä synny kovin hyviä/laadukkaita sivuja, joten ehkä jotain helppiä tarvitsisi. Tarkoitus olisi listata kuvauspaikat, EFHK-, EFOU- operoivat yhtiöt jne. Mahdollisesti jotain muuta, esim. uutisia, jotka alkavat lentää suomeen jne.

Tämä nyt ei tarkoita sitten sitä, että rupean omimaan sivuja tjst. kaikki ovat tietysti vapaita tekemään omat sivustonsa. Itse varmaan lähden jotain sivustoa rakentelemaan.

Onko mahdoton projekti ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä! Marttilan tarjous on minusta erittäin hyvä..

Itse kun otin aiheen tossa pari sivua sitten esille, niin lisätään siihen muutama juttu. Eli olen erään kamuni kanssa pohdiskellut tälläistä sivustoa. Lähinnä ajatus oli kuitenkin EFHK:sta tehdä, mutta toistaalta miksi ei koko suomesta? Olisimme kasanneet kaikenlaista tietoa jne. ja sitten olisin hommannut domainin ja sivutilaa 500mb, joka lienee riittävä..? Ongelma on se, että minun taidoillani ei ehkä synny kovin hyviä/laadukkaita sivuja, joten ehkä jotain helppiä tarvitsisi. Tarkoitus olisi listata kuvauspaikat, EFHK-, EFOU- operoivat yhtiöt jne. Mahdollisesti jotain muuta, esim. uutisia, jotka alkavat lentää suomeen jne.

Tämä nyt ei tarkoita sitten sitä, että rupean omimaan sivuja tjst. kaikki ovat tietysti vapaita tekemään omat sivustonsa. Itse varmaan lähden jotain sivustoa rakentelemaan.

Onko mahdoton projekti ???

Eihän tuo mahdoton ole. Pitäisi vain saada, niin kuin sanoit, joku osaava henkilö tekemään pohjat. Älä unohda EFJO, EFIV, EFVA, EFJY ym. kenttiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tuo mahdoton ole. Pitäisi vain saada, niin kuin sanoit, joku osaava henkilö tekemään pohjat. Älä unohda EFJO, EFIV, EFVA, EFJY ym. kenttiä...

Juu en unohda, mutta kaikkien paitsi EFHK/EFHF kanssa saa mielellään muut pistää kortensa kekoon, koska ei ole tällä hetkellä oikein pätäkkää, millä käydä yllä olevat kentät katsomassa. Ja toisekseen kaikkien kenttien kanssa olisi hyvä, että se joka kirjoittaa jutun on käynyt kyseisellä kentällä vähän useammin kuin kerran. Toki päivässä oppii minkä pienemmän kentän paikat varmaan aika hyvin kuitenkin..

EFHK:n suhteen kannattanee tehdä niin, että pyytää jokaiselta jonkun oman juttunsa ja sitten kirjoittaa niiden pohjalta sen koko höskän niin saadaan ehkä paras lopputulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu en unohda, mutta kaikkien paitsi EFHK/EFHF kanssa saa mielellään muut pistää kortensa kekoon, koska ei ole tällä hetkellä oikein pätäkkää, millä käydä yllä olevat kentät katsomassa. Ja toisekseen kaikkien kenttien kanssa olisi hyvä, että se joka kirjoittaa jutun on käynyt kyseisellä kentällä vähän useammin kuin kerran. Toki päivässä oppii minkä pienemmän kentän paikat varmaan aika hyvin kuitenkin..

Aivan. Ne jotka "omilla" kentillään käyvät kuvaamassa nin osallistuisivat sivuston tekoon oman kentän osalta.

Count me in! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen systeemi kannattaisi tehdä varmaan esim. Wikillä tms. avoimella systeemillä, mahdollisesti lisänä kuvien uploadaus yms. Tällöin kaikki voisivat helposti päivittää tietoja, uutiset yms. on helppo lisätä saman tien kun tulee, ja mikä parasta, ei tarvitse ruveta omia softia koodaamaan, kun valmis on jo olemassa.

Lisäksi mielestäni tuollaisella oikeasti hyödyllisellä sivustolla ei ulkoasusta kannata niin huolehtia, informaation välittämiseen riittää vaikka ihan muotoilematon teksti ja kuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi mielestäni tuollaisella oikeasti hyödyllisellä sivustolla ei ulkoasusta kannata niin huolehtia, informaation välittämiseen riittää vaikka ihan muotoilematon teksti ja kuvat.

My thoughts exactly. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään