Mikael Paulinow

Helsinki-vantaan kuvauspaikkoja

59 viestiä aiheessa

Pistäisin pienen kyselyn tässä. Missä te efhk:laiset käytte kuvaamassa? Eli Mikä olisi hyvä paikka kuvata noita koneita, niin että niistä saisi jokseenkin läheltä ja hyvin kuvia. Onko efhk aidattu 10km säteellä vai kuinka lähelle sitä pääsee :)? Tuo kahvio ei ole niin hyvä muuta kuin putkikuville. Ottaisin mielellään vastaan informaatiota teiltä jotka asiasta tiedätte. Eli jos hyviä kuvauspaikkoja on efhk:lla niin missä, ja miten tuonne paikalle kiertää ja kaartaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lemminkäisen kalliolta kun 22L on käytössä.

Tuomas

Juu se on varsinainen "Puuhamaa" jossa perhekkin voi vetää eväitään ja bongailla koneita pitempäänkin hyvällä säällä 8).Minä ainakin bongasin parit "rantapallot" :P viime kesänä.Huonommalla säällä onkin vaikeampaa raahata vaimoa ja lapsia mukaan kun isi haluaa nähdä lentokoneita!

Onko muuten ns. ykkösmestoja 22R/04L varrella,jonkinmoinen kallio siinäkin on mutta näkeekö siitä hyvin ja onko trafiikkia tarpeeksi kentän pohjoispuolella?

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäs varmaan joskus väsätä sivut koko suomen kenttien spottaus mahdollisuuksista...tai sitten pelkästään Helsingin.. :P

EDIT: Typot

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäs varmaan joskus väsätä sivut koko suomen kenttien spottaus mahdollisuuksista...tai sitten pelkästään Helsingin.. :P

Oulu on jo työnalla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi tämmöinen kartta johon olen merkinnyt muutaman paikan missä voi bongata koneita. Näiden lisäksihän on sitten vielä nuo jo mainitut Lemminkäinen ja kolmos kiitotien varsi.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu täytyy sitä ihan uutena foorumin jäsenenä pistää eka vastaus menemään tähän topikkiin :)

Tosiaan ite oon tässä Helsinki-Vantaan 04R kiitotien linjalla asunut yli 15 vuotta ja koneet on käyneet varsin tutuiksi.

Mutta niin noista kuvauspaikoista, niin tosiaan ennenhän pääsi ton OR4 kiitotien kalloille ihan viereen kun koneet meni yli. Sitten tuli tuo uusi kiitotie rakenteille niin sulkivat tuon vanhan Katriinantien ja nyt sitten on se uus kiitotie sielä uudella Katriinantiellä, niin siitä näkeepi hyvin sivulta ne laskut ja nousut.

Lemminkäisellä oon ite käynyt jopa erään tämän foorumin jäsenen toimesta kerran ja hieno paikka. Harmiksemme alkoivat juuri sinne päästyämme siivota kiitotietä, niin lasku käännettiin sitten kiitotielle 15 ja juuri sillon kun MD11 oli tulossa laskuun Shanghaista. No nähtiinpähän sitten komea lasku sivulta päin katottuna ja hienohan se oli sitten loppuen lopuksi :)

Ja tosiaan toi rahtiterminaalin bongauspaikka on hieno, näkee todella läheltä esim. noita kauniita 757:koja ja A300 koneita, ja myös sitten siitä vähän edempänä on se 15 kiitotien loppuosa niin näkee kiitotiellä jarruttavia koneita suht hyvin ja hyvällä kameralla saa varmasti kuviakin.

Ja sitten jos näin talvella yllättää pakkanen niin eikun nokka kohti ulkomaan terminaalia esim. Fly Inn:iin ja sinne kahvelle, 2.20€ kuppi mutta ylivoimaisesti parasta sumppia mitä oon koskaan Suomessa juonut! :)

Mut jooh...että sellasta. AInii vielä yksi asia. Hienoa, että Finnairi osti sillon uutta konemerkkiä hakiessaan nuo Airbussit. Mitä enemmän noita 737:koja kattoo, niin sitä makeemmalle Airbussin A320 sarja on alkanu näyttämään.

Eli toisin sanoen 737 = Lentokoneiden Toyota

Ja Airbus A320 sarja = Lentokoneiden Rolsroyse kun noita kahta kattoo kentällä vierekkäin....;)

Mutta joo eipä tässä muuta.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten aika usein kysytty kysymys. Forumin search-toiminnolla löydät varmasti monta threadia aiheesta. :)

joo oon huomanu niitä aina joskus tulevan. Täytyy katsoa jos huomenna olisi hieno ilma niin menisi katselemaan koneita.. onkohan mielenkiintoisia lentoja huomenna.. Ja varmaan saisi suurta suosiota sivu josta löytyisi tietoja suomen kenttien bongauskpaikoista jne. Kiitoksia vastauksista, ja varsinkin tuosta kartasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo voisi olla oikeasti ihan hauska idea. Itse voisin tehdä Joensuusta sellaisen kartan, johon on merkitty hyvät spottauspaikat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsinyt tehrä uutta aihetta joten kysyn oululaisilta hyviä kuvaus paikkoja efou:sta ,kun jäänyt taka-alalle kuvaaminen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TOKEn sisäpihalla on yks paikka mistä näkee porteille 33-32 ja muutamalle ständille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Juusolle tuosta kartasta! :D Itse olen vasta kerran käynyt kuvaamassa Helsinki - Vantaalla, ja silloin kuvaamiseni tapahtui lähinnä tuolta Kotimaanterminaalin pään läheltä. Siinä oli joku toimisto/konttori, jonka pihalta sain ihan hyvät (tai siis niin hyvät, kuin tällanen amatööri nyt voi saada) tosin joutui kuvaamaan ristikkoaitojen läpi... :-\

Mutta joo, tuosta kartasta aukeni monta paikkaa, jotka voi käydä joskus tsekkaamassa, kunhan tulee vähän selvempiä kelejä. ::)

Tästähän aiheesta on tosiaan aloitettu monia ketjuja - minäkin olen aloittanut yhden. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole paha kahvin hinta, tuo 2.20 € jos vertaa siihen, hinta/laatusuhteeseen, kun kävin viime kesänä tuossa paikallisella, Haagan torilla, kaffella ja en meinannut uskoa korviani, kun pumpputermoksesta pahvimukiin loroteltu diisseli maksoi 2€!

Joutsassa seuraavana päivänä sama satsi + kaakao ja (tuore) munkkirinkilä kustansi 1.80€. Meinasin että jotain nyt unohtui torikahvion myyjältä, mutta ei :)

Tuntuu, että moni ajattelee, että euro sinne, tai tänne ja siksi mm. kahvin hinta voi heitellä markoissa laskettuna älyttömästi. Siis samoilla kulmilla, samankaltaisissa paikoissa.

Itsekkin olen mennyt monesti tähän "ansaan".

Näistä bongauspaikoista voin kanssa suositella Lemminkäistä ja sitä Katriinantien sivustaa.

Niiden kallioleikkausten päältä aukeaa ihan mukava kuvakulma kentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muuten yhtään huonompi idea! Ivalon paikat tulis täältä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vois muuten tosiaan tehdä niin että tekee jonkun "Spotting in Finland" ja sitten sinne eri kenttien "ohjeita". Minä olisin ainakin kiinnostunut semmoisen tekemään jos tosiaan ihmiset jaksaa eri kentille tehdä niitä juttuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa häsläämään minunkin puolestani Sami!Sulla oli komeet rodi sivut ja näin vanhana alan harrastajana melkein kyynel vierähti poskelle :'(.BTW Se GTO on todenäköisimmin tai siis on -68.(korj.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ERITTÄIN HYVÄ IDEA :o¨ TUOTANTOON SIITÄ VAAN ;D

Mutta ei auta vaan puhe mitäs myös sitte tehä jotain.

Mutta kun ei oikein netti sivujen tekemis taitoa löydy.

-Jaakko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vois muuten tosiaan tehdä niin että tekee jonkun "Spotting in Finland" ja sitten sinne eri kenttien "ohjeita". Minä olisin ainakin kiinnostunut semmoisen tekemään jos tosiaan ihmiset jaksaa eri kentille tehdä niitä juttuja.

Joku jolla pysyy homma hanskassa eikä hanska huku, niin tekisi pohjat sivuille ja sitten vain ohjeita ja kohteita sivuille kuvien ja tekstien kera...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku jolla pysyy homma hanskassa eikä hanska huku, niin tekisi pohjat sivuille ja sitten vain ohjeita ja kohteita sivuille kuvien ja tekstien kera...

Just näin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa häsläämään minunkin puolestani Sami!Sulla oli komeet rodi sivut ja näin vanhana alan harrastajana melkein kyynel vierähti poskelle :'(.BTW Se GTO on todenäköisimmin tai siis on -68.(korj.)

Jaa heh, että täälläkin törmää jenkki harrastajiin :) Hienoa! :)

Kiitos sivujen palautteesta, yleensä kuulen, että kamalat värit, mutta ne nyt sattuu vaan olee lemppari värit niin ne pysyy....

Juuh mulla ei omaa harrasteautoa oo elämäntilanteesta johtuen, mutta haaveissa ois 56' Cadillac......

Ja yritetään muistaa korjata tuo GTO vuosimalli :)

Mut hienoo kuulla, että täällä on jenkkiharrastajia, ei tuu yksinäinen olo :)

Ja tosta Fly Inn:nin kahvista, niin tosiaan ton 2.20 maksaa siitä mielellään. Nesteellä todellinen pohjaliemisumppi maksaa kuitenkin jo 1.50e, joten ihan mielellään siitä maksaa enemmän, varsinkin kun se on ihan uskomattoman hyvää tuola terminaalissa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ainakin olisin kiinnostunut tällaisesta EFHK:n osalta. Tunnen EFHK:n spottauspaikat kyllä läpikotaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo toihan ois tosi hyvä idea toi "Spotting in Finnland" sivusto yms. Niin sit vois meikäläinenkin käydä jossain muuallakin kuin tuolla Lemminkäisen kallioilla tai Fly-innissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa heh, että täälläkin törmää jenkki harrastajiin :) Hienoa! :)

Kiitos sivujen palautteesta, yleensä kuulen, että kamalat värit, mutta ne nyt sattuu vaan olee lemppari värit niin ne pysyy....

Juuh mulla ei omaa harrasteautoa oo elämäntilanteesta johtuen, mutta haaveissa ois 56' Cadillac......

Ja yritetään muistaa korjata tuo GTO vuosimalli :)

Mut hienoo kuulla, että täällä on jenkkiharrastajia, ei tuu yksinäinen olo :)

Ja tosta Fly Inn:nin kahvista, niin tosiaan ton 2.20 maksaa siitä mielellään. Nesteellä todellinen pohjaliemisumppi maksaa kuitenkin jo 1.50e, joten ihan mielellään siitä maksaa enemmän, varsinkin kun se on ihan uskomattoman hyvää tuola terminaalissa. :)

"Jenkki on jees" niinkuin Parikka parhaina aikoina sanoi!Mulla on hiipunut konkreettinen harrastus jo vuosia sitten mutta aina "syämes läikähtää"kun kunnon ja huom. alkuperäisen ameriikan auton näen.Itse aloittelin harrastusta -79 jolloin ei ollut kuin kapinen Autoset joka joutui renkaatkin jenkeistä tilaamaan,saati sitten jotain viriosaa.No tilanne parani -80luvulla kun U.S Parts6FinnAm tuli kehiin.Onneksi olin Aro-Yhtymässä lähes koko -80luvun joten auton laitto oli lähes ilmaista(jenkkien hinnat olivat kyllä aivan hirveitä,raadoistakin pyydettiin ihan mahdottomia :o).No se siitä,ehkä muutaman vuoden päästä on paalua ostaa joku kunnon "projekti" kun skidit paahtaa omaan elämäänsä;Tai ainakin toivon niin ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään