Juha Paulavuo

OH-LHAn ja -LHDn kohtalo

16 viestiä aiheessa

Tämä tuli vastaan Old Jets-listalla:

 

"DC-10 msn 47956, the former OH-LHA, is reported by ATDB to be derelict at

Opa Locka, which would probably mean that whoever was supposed to part it

out is no longer accountable.  The last owner was a Nevada company called

Pop Three Ltd.  There is no info on that company that I can find, but it was

likely an asset holding entity and not anyone who actually operates

airplanes or handles any technical aspect such as storage and salvage.

 

DC-10 msn 47865, the former OH-LHD, was also last owned by Pop Three, but itwas completely scrapped at Opa Locka and exists no more."

 

Eli lyhyesti suomeksi:

OH-LHA on Opa Lockassa hylättynä (ilmeisesti yhtenä kappaleena, mutta ei lentokuntoisena). OH-LHD on romutettu.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä tuli vastaan Old Jets-listalla:

 

 

Eli lyhyesti suomeksi:

OH-LHA on Opa Lockassa hylättynä (ilmeisesti yhtenä kappaleena, mutta ei lentokuntoisena). OH-LHD on romutettu.

 

 

 

 

 

Tuohan on aivan kauheeta :'( Mikä se on tämä Old Jets-lista ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan on aivan kauheeta :'( Mikä se on tämä Old Jets-lista ?

 

Selvittelin myös muiden ex-Finnair DC-10n kohtalot:

* -LHB lentää nykyisin Omni Airille tunnuksella N17085

* -LHE on Geminillä rahtikoneena, tunnus N777SJ

* N345HC on myös Omnilla, tunnus N810AX

 

Old Jets on Yahoogroupsin postituslista, lisää listasta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös -LHE olekin N607GC Geminillä... Löytyy ainakin a.netistä kuva viime kuulta vielä ko rekkarissa.

 

Olet oikeassa, mä sekosin muistiinpanoissani :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisätään nyt vielä kiinnostuneille tiedoksi että samaisessa viestissä kyselin myös finskin vanhan kasin perään. Eli DC-8-62 OH-LFZ, myöhemmältä identiteetiltään N804AX Airborne Expressillä, majailee nykyisin Wilmingtonissa ameriikassa. Enemmän tai vähemmän purettuna nähtävästi.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisätään nyt vielä kiinnostuneille tiedoksi että samaisessa viestissä kyselin myös finskin vanhan kasin perään. Eli DC-8-62 OH-LFZ, myöhemmältä identiteetiltään N804AX Airborne Expressillä, majailee nykyisin Wilmingtonissa ameriikassa. Enemmän tai vähemmän purettuna nähtävästi.

 

Antti

N804AX:sta "onnettomuusraportti" http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20001208X07207&key=1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisätään nyt vielä kiinnostuneille tiedoksi että samaisessa viestissä kyselin myös finskin vanhan kasin perään. Eli DC-8-62 OH-LFZ, myöhemmältä identiteetiltään N804AX Airborne Expressillä, majailee nykyisin Wilmingtonissa ameriikassa. Enemmän tai vähemmän purettuna nähtävästi.

 

Antti

 

Mikä oli sen kasin tunnus, joka meni UTA:lle vaihdossa, kun OH-LFZ tuli Suomeen ?? LZF ei ollut aluperäisiä Finnairin kaseja.  http://www.airliners.net/open.file/392929/L/

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä oli sen kasin tunnus, joka meni UTA:lle vaihdossa, kun OH-LFZ tuli Suomeen ?? LZF ei ollut aluperäisiä Finnairin kaseja.  http://www.airliners.net/open.file/392929/L/

 

John Weggin Finnair-kirjan mukaan vaihdossa meni OH-LFV (msn 46043), jonka aiempi rekisteritunnus oli OH-LFS. (Rekisteritunnus oli vaihdettu jotta vältettäisiin mahdollinen sekaantuminen Super Caravellen OH-LSF kanssa.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli lyhyesti suomeksi:

OH-LHA on Opa Lockassa hylättynä (ilmeisesti yhtenä kappaleena, mutta ei lentokuntoisena). OH-LHD on romutettu.

 

Tuorein kuva entisestä OH-LHA:sta ilman moottoreita on vapunpäivältä 2005 http://www.airliners.net/open.file/848272/M/.

 

Entinen OH-LHD on kuvattu paljon puretumpana viimeisen kerran 13. toukokuuta http://www.airliners.net/open.file/859367/M/.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

John Weggin Finnair-kirjan mukaan vaihdossa meni OH-LFV (msn 46043), jonka aiempi rekisteritunnus oli OH-LFS. (Rekisteritunnus oli vaihdettu jotta vältettäisiin mahdollinen sekaantuminen Super Caravellen OH-LSF kanssa.)

 

Eikös joku kasi ollut alkujaan OH-LFR, ja sekin jouduttiin vaihtamaan, kun tuli sekaannuksia Convairin OH-LRF:n kanssa. Tuo LFS kuulostaa jotenkin oudolta kasin tunnukselta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös joku kasi ollut alkujaan OH-LFR, ja sekin jouduttiin vaihtamaan, kun tuli sekaannuksia Convairin OH-LRF:n kanssa.

 

Kyllä oli. Weggin kirjan mukaan OH-LFR:n tunnukseksi vaihdettiin puolentoista kuukauden käytön jälkeen OH-LFT juuri tuosta mainitsemastasi syystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LHA, "Iso Antti" oli juuri se eka Kymppi, jota aloitteestani puuhattiin Ivalon kentälle elämyskohteeksi. Panimo, ravintolatilat, osa matkustamoa ennallaan vaikkapa elokuvateatteriksi, Lapin ilmailunäyttelytilat, simulaattori ja virtuaalilentämiseen oivat tilat kahdessa kerroksessa. Hinnasta käytiin vääntöä, mutta kone lennettynä perille, moottorit ja jotkut muut käyttökelpoiset osat (mm. radiot, inertiat) poistettuina hinta olisi ollut tuollaiset 120.000 USD. Saattaisi tuolla hinnalla saada kunnon kaksipaikkaisen pienkoneenkin? Moottorikehtoihin siivissä olisi saanut sopivasti tynnyrisaunat jne. Paljon ideoita, joita tuli koko ajan lisää, ja ne ovat edelleen valmiina odottamassa toteuttamistaan. Finnairin tekniikassa ja simupuolella paljon oivia miehiä suunnitelmaa tukemassa, valitettavasti aikapula ja myyjätahon lievät vedätysyritykset veivät mahdollisilta rahoittajilta uskallusta. Jäljellä olevat Kymppimme ovat kyllä edelleen silmälläpidon alaisina, ja Ivalossa on paikka katsottuna...  Jos satutte tuntemaan sopivia rahoittajatahoja, niin yksityiskohtaiset suunnitelmat kunnostamiseen ovat tallella. Ivalon lentokentän "Portti Pohjoisnavalle"

-suunnitelmaan (ei tarkoita Juhaa) kone kävisi kuin nyrkki silmään. Ja siirtolennolla reitti kulkisi tietysti Nattasten välistä kuten ennenkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LHA, "Iso Antti" oli juuri se eka Kymppi, jota aloitteestani puuhattiin Ivalon kentälle elämyskohteeksi.

 

Harmi kun tämä hanke ei toteutunut! 26:n päässä olisi loistavasti tilaa sijoittaa Iso Antti palvelemaan uutta tarkoitusta elämyskohteena. Varmaan Tunturi-ilmailijatkin olisivat saaneet siitä oivaa kerhotilaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös joku kasi ollut alkujaan OH-LFR, ja sekin jouduttiin vaihtamaan, kun tuli sekaannuksia Convairin OH-LRF:n kanssa. Tuo LFS kuulostaa jotenkin oudolta kasin tunnukselta.

 

Kyllä näin oli. Tuosta kasinvaihdosta UTA:n kanssa oli sellainen idea, että Finnair luovutti DC-8-62CF:n ja sai vaihdossa DC-8-62:n. LFV:ssä oli raskas rahtilattia ja rahtiovi, kun taas LFZ oli ilman näitä painoja.

Vaihto-operaatio oli melko mittava, kesti 2,5 kuukautta loppuvuodesta 1975. Suurimpana ongelmana oli ohjaamojärjestelyt; käytännössä ohjaamoiden sisustukset vaihtuivat keskenään, paitsi heepelipukki. Myös radiorack vaihdettiin. Johdotuksemuutoksissa oli kova suunnittelu ja toteuttaminen. Lopputulos oli hyvä; Pariisin taivaalla suoritetun viisituntisen koelennon lopputulemana oli muistaakseni vain 5 vikaa. Muutostyö tapahtui UTA:n hallissa Le Bourgetin kentällä, UTA:n toimesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään