Jaakko Rissanen

Ruutu siniseksi

9 viestiä aiheessa

Terve,

tässä on jo pidemmän aikaa esiintynyt pienoinen, mutta erittäin häiritsevä ongelma. Tietokoneen normaalikäyttö kyllä sujuu, mutta esimerkiksi Flight Simulatorin käyttö on erittäin ongelmallista, kun kesken lennon taikka joskus jopa alkuvalikossa ollessa näytölle ilmestyy koko kuvaruudun täyttävä sininen virheilmoitus. Alkuun päädyimme näytönohjaimen ylikuumenemiseen ja siitä johtuvaan ongelmaan, mutta tämä on jatkunut uudenkin näytönohjaimen kanssa. Kun olen lentänyt tietokoneen kuoren ollessa auki, olen havainnut ettei näytönohjaimen oma tuuletin pyöri. Voiko ongelma johtua siitä vai onko tässä jotakin muuta taustalla?

EDIT: Niin ja onko sen näytönohjainkortin tuulettimen tarkoituskaan pyöriä koko ajan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimen valmistaja ja tyyppi kiinnostaa meitä, samoin kaikki muut koneen tiedot.  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Niin ja onko sen näytönohjainkortin tuulettimen tarkoituskaan pyöriä koko ajan?

Kyllä se yleensä pyörii aina, ainakin silloin kun simu on käytössä. Nuo ongelmat vaikuttavat kovasti ylikuumenemiselta.

Lataa itsellesi vaikka motherboard monitor tms softa jolla voit tutkia lämpöjä - ja kyllä sen tuulettimen pitäisi yleensä kai pyöriä ainakin konetta käynnistettäessä. Ja koko ajan jos lämmöt ovat korkeat.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä en ole tuon koneen ääressä, joten tarkkoja tietoja en pysty antamaan. Näytönohjain on kuitenkin GeForce 6600 GT  ja virheilmoitus antaa seuraavia tietoja:

Havaittiin ongelma ja Windows suljettiin... (jne)

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Jos tämä oli ensimmäinen... (jne)

Tekniset tiedot: *** STOP: 0X0000000A (0X00000995, 0X000000FF, 0X00000001, 0X8040BBEI

Katselin Googlesta tuota IRQL-ongelmaa ja ylikuumeneminen tuntuu olevan syynä. Koneessa on tehokkaat ja toimivat tuulettimet sisällä ja kun kerran näytönohjaimen tuuletin ei pyöri, olen ajatellut ongelman johtuvan siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin Googlesta tuota IRQL-ongelmaa ja ylikuumeneminen tuntuu olevan syynä. Koneessa on tehokkaat ja toimivat tuulettimet sisällä ja kun kerran näytönohjaimen tuuletin ei pyöri, olen ajatellut ongelman johtuvan siitä.

Juuri näin! Vie takuukorjaukseen, tai korjaukseen! Kyllä tuuletin pyörii kokoajan, vaikka sitä ohjelmistollisesti voikin optimoida (itselläni sama näytönohjain).

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt on jo melko "wanha" aihe, mutta itselläni on myös tuo sama näytönohjain, joka alkoi pitämään epämääräistä ääntä, joten vein sen huoltoon..

Huollossa sanoivat että on joku tyyppivika eli ei ihme jos sinullakin on jotain häikkää siinä tuulettimessa..

Vaihtoivat mukisematta samantien uuden samanlaisen näyttiksen, nyt on kone 1000x hiljaisempi ja lämpötila myös on säilynyt alempana.. 8)

-Anssi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva kiva.

Mulla on sama ongelma, näyttis tosin on nvidia geforce fx 5500.

Takuu siitä on varmaan jo menny kun ostin kaverilta vanhan koneen.

Eikun uutta näyttistä ostamaan. Vissiinki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään