Guest peltipurkki

Mitä lentoyhtiötä pidät vaarallisimpana?

36 viestiä aiheessa

Eli kuten otsikko kertoo...

Omasta mielestäni nykyinen aeroflot, Koska 24 onnettomuutta tai vaaratilannetta on liian paljon

15 vuoden aikana

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestäni nykyinen aeroflot, Koska 24 onnettomuutta tai vaaratilannetta on liian paljon

15 vuoden aikana

 

Mistä lähteestä olet tuon lukumäärän ottanut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän noista ole edes puolia Aeroflotin lentoja vaan muiden lentoyhtiöiden, jotka vain sattuvat lentämään samoilla konetyypeillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulempa, että Aeroflotilla alkaa uudet tuulet puhaltaa, koska kalustoakin on uudistettu, ja siitä myös pidetään huolta. Usein luullaankin, että venäläiset koneet yleensä ovat vaarallisia, mutta mielestäni se voi johtua siitä että huolto ei aina pelaa, ja koneilla lennetään mitä syrjäisimmille ja huonokuntoisimmille kentille jolloin onnettomuusriski kasvaa

 

Iiro

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aviation Safety Networkin mukaan Aeroflot Russian International Airlinesille on sattunut kuusi onnettomuutta ja vaaratilannetta:

http://aviation-safety.net/database/operator/airline.php?var=6824

 

date           type       registration   operator fat. location    cat

21-SEP-2001 Ilyushin 86 RA-86074 Aeroflot 0 U.A.E. A1

??-???-1998 Ilyushin 86 RA-86080 Aeroflot 0 Russia   A1

11-NOV-1998 Ilyushin 62 RA-86564      Aeroflot      0 USA O1

23-MAR-1994 Airbus A.310 F-OGQS   Aeroflot    75 Russia   A1

08-MAR-1994 Ilyushin 86 RA-86119 Aeroflot 0 India O1

23-AUG-1992 Tupolev 154  CCCP-85670  Aeroflot   0 Switzerland    A2

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kunhan huolto saadaan pelaamaan niin turvallisuustaso nousee, itse sanoisin näin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aviation Safety Networkin onnettomuusssyylistaus auttaa: Collision, Aircraft, Inflight.

 

http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Event=COAI

 

Sieltä löytyy Aeroflotin ja/tai Venäjän ilmavoimien koneiden yhteentörmäyksiä vuosina -68, 69, 70, 72, 74, 76, 79, 81 ja 85,

yhteensä ainakin 577 menehtynyttä. Kaikista onnettomuuksista ei ole saatu tarkkoja uhrilukuja.

 

Ylipäänsä, jos katsotaan Venäjällä tapahtuneita lento-onnettomuuksia alueellisesti, niin ASN:n mukaan vuodesta 1954 lähtien siellä on tapahtunut 194 kuolemantapaukseen johtanutta onnettomuutta, 5711 uhria. Mutta koska Neuvostoliitto jakaantui eri valtioihin 1991 (?), niin ei niitä onnettomuuksia pelkästään Aeroflotin syyksi voi laskea, kuten edellä on todettu.

 

Moneen kertaan on todettu, että onnettomuuksien objektiivinen tilastointi on vaikeaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli kuten otsikko kertoo...

Omasta mielestäni nykyinen aeroflot, Koska 24 onnettomuutta tai vaaratilannetta on liian paljon

15 vuoden aikana

 

Taas minulle sopiva aihe.. Aloitetaanko?

 

Amerikkalaisten lentoyhtiöitten onnettomuudet 1990 - 2004: "1415 records meet your criteria." Tämä siis sieltä sinun käyttämältäsi sivulta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä kommentti Torsten.  Vähän ihmetytti miksi Sampo tämän aiheen edes aloitti tuolla tavalla.  Tarve päästä tuomaan omia näkemyksiään esille kuvitelmistaan Venäjän/Neuvostoliiton ilmailusta?  Garudasta ja muistaakseni Indonesiasta ylipäätänsä löytyy hyvää vertailukohdetta jos haluaa noita tilastoja tutkia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lao Aviation.

 

Siksipä en Lao:lla lentänytkään - vaimo kyllä.

 

Perustelut: Epäilyttävät koneet, laojen yleinen sopivuus tarkkuutta vaativiin tehtäviin, rahat lopussa - huollosta voi säästää!, kenttien heikohkot lähestymislaitteet (vaikka on suomalaisetkin sinne jotain parannuksia tehneet), vuoristoinen maa, sääennusteiden olemattomuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eiköhän itsekkin murjaista oma mielipide ilmoille:

 

Omasta mielestäni (HUOM: OMASTA) vaarallisimpina lentoyhtiöinä pidän näitä Afrikkalaisia lentoyhtiöitä.

Perusteluitani: Mitä olen kaiken maailman uutisia, ja juttuja yms.. lukenut, niin näillä Afrikkalaisilla yhtiöillä on jotenkin paha tapa säästää juuri huollossa. Myös ostetut koneet ovat niin maan perhanan vanhoja, joilla on lennetty jopa tuhansia kilometrejä, ja Afrikkaan saapuessaan niitä ei huolleta. Tälläinen näkemys minulla on asiasta.

 

Ja myös itsesuojeluvaistoni kertoo Aeroflotista jotain pahoja enteitä. Vaikka uskon, että Aeroflot on asiallinen firma, ja nämä tälläiset "ennakkoluulot" ovat aina vääriä. Tähän voin kertoa yhden ilmeisestikkin tositarinan, jonka naapurini minulle kertoi: Hän oli ollut Venäjällä käymässä vaimonsa kanssa. Takaisin tullessaan he olivat tulleet Aeroflotilla takaisin. Naapurini mukaan nousukiidon aikana heidän takanaan oli penkki lähtenyt pulteistaan (kyllä.. pulteistaan) irti. Tiedä sitten, koska tämä oli tapahtunut, mutta naapurini iästä päätellen (n. 60-65 vuotta) siitä on jo aikaa. Jokainen voi tosin itse päätellä, uskooko tätä tarinaa, vai ei.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylipäänsä, jos katsotaan Venäjällä tapahtuneita lento-onnettomuuksia alueellisesti, niin ASN:n mukaan vuodesta 1954 lähtien siellä on tapahtunut 194 kuolemantapaukseen johtanutta onnettomuutta, 5711 uhria. Mutta koska Neuvostoliitto jakaantui eri valtioihin 1991 (?), niin ei niitä onnettomuuksia pelkästään Aeroflotin syyksi voi laskea, kuten edellä on todettu.

Yhdysvaltojen vastaavat luvut: 936 kuolemaan johtanutta onnettomuutta ja 12113 uhria.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös ostetut koneet ovat niin maan perhanan vanhoja, joilla on lennetty jopa tuhansia kilometrejä, ja Afrikkaan saapuessaan niitä ei huolleta.

 

 

Jopa tuhansia kilometrejä. Nehän on sitten ihan loppu jo.   :o;D

No joo rauha vaan.

 

Itse en osaa sanoa nimeltä yhtään lentoyhtiötä mitä pidän vaarallisena, mutta kyllähän sitä jotain mielipiteitä tulee muodostettua, jos näkee, että jollain lentoyhtiöllä on vaikka todella "rähjäisen" näköisiä koneita.  :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Afrikka. (Sori tulee englannin kielinen lainaus)

 

Aviation Safety Network recorded 35 fatal accidents last year that resulted in 1,059 airline fatalities and 44 on the ground, according to the Dutch website. The number of accidents was "significantly lower" than the 10-year average of 40 per year while the number of fatalities was "almost equal" to the annual average of 1,095 over the past decade owing to the high number of serious accidents. ASN includes in its database fatal accidents involving aircraft not engaged in commercial airline operations provided they are commercial multiengine airplanes that in certificated maximum passenger configuration are capable of carrying 14 or more passengers. Twenty-one of the accidents involved passenger aircraft, a sharp rise from the all-time low of 11 in 2004, ASN stated. There were eight cargo aircraft crashes. The remaining six accidents involved humanitarian and relief flights, firefighting aircraft and flights in support of military operations. Africa remained the biggest trouble spot with 13 fatal accidents (37% of the total) despite accounting for only about 4.5% of global aircraft departures. A positive downward trend in accidents was seen in North, Central and South America, Asia and Australasia. Europe's steady reduction was halted in 2005 at a 10-year average of 6.7 accidents per year.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

<snip>

 

Ja myös itsesuojeluvaistoni kertoo Aeroflotista jotain pahoja enteitä. Vaikka uskon, että Aeroflot on asiallinen firma, ja nämä tälläiset "ennakkoluulot" ovat aina vääriä. Tähän voin kertoa yhden ilmeisestikkin tositarinan, jonka naapurini minulle kertoi: Hän oli ollut Venäjällä käymässä vaimonsa kanssa. Takaisin tullessaan he olivat tulleet Aeroflotilla takaisin. Naapurini mukaan nousukiidon aikana heidän takanaan oli penkki lähtenyt pulteistaan (kyllä.. pulteistaan) irti. Tiedä sitten, koska tämä oli tapahtunut, mutta naapurini iästä päätellen (n. 60-65 vuotta) siitä on jo aikaa. Jokainen voi tosin itse päätellä, uskooko tätä tarinaa, vai ei.

 

 

Alkaakohan nämä Aeroflot-tarinat saavuttaa jo jonkinlaisen urbaanin legendan mitat? Olen nimittäin kuullut kahdelta eri ihmiseltä tarinan, jossa naapuri/serkku/kaverin kaveri/siskon kaima matkusti Aeroflotilla, ja nousun aikana koneen etuosassa sijainneet mystiset irtomutterit vierivät koneen takaosaan herättäen matkustajissa äärimmäistä pelkoa. Tämä penkki/pulttijuttu kuulostaa aivan samaisen tarinan eri variantilta. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaakohan nämä Aeroflot-tarinat saavuttaa jo jonkinlaisen urbaanin legendan mitat? Olen nimittäin kuullut kahdelta eri ihmiseltä tarinan, jossa naapuri/serkku/kaverin kaveri/siskon kaima matkusti Aeroflotilla, ja nousun aikana koneen etuosassa sijainneet mystiset irtomutterit vierivät koneen takaosaan herättäen matkustajissa äärimmäistä pelkoa. Tämä penkki/pulttijuttu kuulostaa aivan samaisen tarinan eri variantilta. :)

Mutta siis tarinan todellisuudesta en mitään tiedä. Saattaa hyvinkin olla sepitetty, mutta ajattelin änkeä sen tänne, koska mielestäni liittyi jotenkin aiheeseen.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennolla irtoava penkki on todella vakava merkki yhtiön puutteellisesta lentoturvallisuudesta...

Olen itse henkilökohtaisesti nähnyt laskun jälkeen puoliksi irti olleen matkustamonpenkin, suomalaisen suuren ns. Sinivalkoisen lentoyhtiön koneessa ;) Ja myös korjannut ko. vian.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja myös itsesuojeluvaistoni kertoo Aeroflotista jotain pahoja enteitä. Vaikka uskon, että Aeroflot on asiallinen firma, ja nämä tälläiset "ennakkoluulot" ovat aina vääriä. Tähän voin kertoa yhden ilmeisestikkin tositarinan, jonka naapurini minulle kertoi: Hän oli ollut Venäjällä käymässä vaimonsa kanssa. Takaisin tullessaan he olivat tulleet Aeroflotilla takaisin. Naapurini mukaan nousukiidon aikana heidän takanaan oli penkki lähtenyt pulteistaan (kyllä.. pulteistaan) irti. Tiedä sitten, koska tämä oli tapahtunut, mutta naapurini iästä päätellen (n. 60-65 vuotta) siitä on jo aikaa. Jokainen voi tosin itse päätellä, uskooko tätä tarinaa, vai ei.

 

 

Sami, ensinäkin Aeroflot operoi 80% reiteistään länsimaisilla koneilla (esim. Airbuseilla joita huolletaan Suomessa), ja lentävät todella vähän kotimaan-lentoja. Nykyinen Aeroflot EI ole sama kuin entinen vaan pieni irtautunut osa entisestä firmasta.

 

Veikkaan vastauksesi johtuvan siitä että et taida tietää muuta venäläistä yhtiötä kuin Aeroflot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami, ensinäkin Aeroflot operoi 80% reiteistään länsimaisilla koneilla (esim. Airbuseilla joita huolletaan Suomessa), ja lentävät todella vähän kotimaan-lentoja. Nykyinen Aeroflot EI ole sama kuin entinen vaan pieni irtautunut osa entisestä firmasta.

 

Veikkaan vastauksesi johtuvan siitä että et taida tietää muuta venäläistä yhtiötä kuin Aeroflot.

Näin on. Aeroflot on jäänyt suurelle osalle mieleen entisestä kalustosta. Venäjällä on muita huomattavasti epäturvallisempiä yhtiöitä kuin Aeroflot. (Enkä väitäkkän että Aeroflot olisi epäturvallinen).

 

Yleisesti: Jos koneita ei huolleta ja henkilökunnalla ei ole ammattitaitoa, onnettomuuksia sattuu. Tämä siis minun mielipide.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleisesti: Jos koneita ei huolleta ja henkilökunnalla ei ole ammattitaitoa, onnettomuuksia sattuu. Tämä siis minun mielipide.

 

Olet osittain oikeassa, mutta ei se henkilökunnan ammattitaito aina asiaan liity, sillä esim. se on venäjällä todella korkealla tasolla. Raha on se mistä siellä on kyse. Ei tarpeeksi rahaa = ei huolto toimi yhtä tarkasti.

 

Ei siinä muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami, ensinäkin Aeroflot operoi 80% reiteistään länsimaisilla koneilla (esim. Airbuseilla joita huolletaan Suomessa), ja lentävät todella vähän kotimaan-lentoja. Nykyinen Aeroflot EI ole sama kuin entinen vaan pieni irtautunut osa entisestä firmasta.

 

Veikkaan vastauksesi johtuvan siitä että et taida tietää muuta venäläistä yhtiötä kuin Aeroflot.

 

Aloin oikein ihmettelemään, että mahtoikohan kukaan edes lukea tuota juttua. Itse sanoin, että en todellakaan tiedä, pitääkö tämä väite paikkaansa, vai ei. Että mysteerinä minulle on, että onko tuon vanhan naapurini puheet totta, vai ei. Tiedän kylä varsin hyvin, että Aeroflotilla on länsimaisia koneita laivastossaan. Mutta oma pointtini kohdistui enemmänkin näihin vanhempiin, sanotaanko nyt ns. entisen Aeroflotin koneisiin.

 

Tuosta penkin irtoamisesta en edelleenkään tiedä, että onko se totta, vai ei. Tämä on nyt 3 kerta, kun sanon, että en tuon "tarinan" paikkaansapitävyyttä tiedä.

 

Tästä tuli nyt opittua jotain: Jätän itse omalta osaltani tämän typpisiin aiheisiin vastaamisen sikseen...  :-\

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta siis tarinan todellisuudesta en mitään tiedä. Saattaa hyvinkin olla sepitetty, mutta ajattelin änkeä sen tänne, koska mielestäni liittyi jotenkin aiheeseen.  ???

 

No siis minäkin oon saman tarinan kuullu useemmasta lähteestä ja niissä aina "kaverin kaverille" on sattunu toi... eli joko toi tarina on sepitetty tai sitten kaikki tässäkin maassa tuntevat toisensa ja ovat kavereita... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olet osittain oikeassa, mutta ei se henkilökunnan ammattitaito aina asiaan liity, sillä esim. se on venäjällä todella korkealla tasolla. Raha on se mistä siellä on kyse. Ei tarpeeksi rahaa = ei huolto toimi yhtä tarkasti.

Mutta, olenko ymmärtänyt oikein, että joissakin köyhissä maissa (en yleistä) koulutus saattaa olla sitä sun tätä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta, olenko ymmärtänyt oikein, että joissakin köyhissä maissa (en yleistä) koulutus saattaa olla sitä sun tätä?

 

Eikös se käy järkeen jos on vähän rahaa,niin jostakin sitä rahaa on nipistettävä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se käy järkeen jos on vähän rahaa,niin jostakin sitä rahaa on nipistettävä.

Niin, nipistetäänkö se koulutuksesta ja koneen huollosta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään