Guest timpero

SPOTTAUSPAIKAT EFHK (oli keskustasta lemminkäisenkalliolle, ilman omaa autoa?)

70 viestiä aiheessa

Jos näin on, niin mikä paikka olisi parempi? (jonne olisi _vielä_ helpompi päästä)

Näitä on jotenkin vähän turha silleen kysellä etukäteen, kun spotteri on kuitenkin loppupeleissä niiden vaihtelevien kiitoteiden armoilla. Siitä hyvänä esimerkkinä, tänään ollut käytössä 04R, 15 ja 22L, joten, raaka totuus on se, että vaikea niiden perässä on mennä. Autottomalle, parhaimpia tilanteita on se, että 15 laskuun, niin pääsee suoraan kotimaanterminaalin sillalta kuvailemaan, ja vaikka bisnekseltä jotain jos haluaa jotain muuta (=ei ole pitkä kävelymatkakaan)

Just ja just 33:n päähän kävelee, riippuen toki säästä. Mutta ei sitä kyllä oikein 04:n tai 15 tai 22L:n päähän muuten pääse kun kyydillä tai taksilla, siis kätevästi. Viikonloppuaikataulut (tai kesäaikataulut) on suoraan sanottuna hanurista, ja siihen kun lisätään noi vaihtuvat kiitotiet niin soppa on valmis..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiilikasallekkin(22L] on helppo pääsy, kuten myös 04L:lle ;)

Missä helvetissä on tiilikasa 22L:llä? :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, tuli kirjain virhe :-[ 22R siis.

Huh, mä jo luulin et mä oon missanu hienon tiilikasan tuolta 22L:ltä. Mut en onneks. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Itse olen pyörällä ja mopolla sinne ajanut ja siihen Katriinantielle on rakenettu myös uusi kävelytie.

Mutta talvella on vähän huono ajaa keskustasta pyörällä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä oon stadissa maaliskuun ensimmöisen kokonaisen viikon, että sillä kyselen. kun en tajua niistä paikoista mitään. olen joskus nähnyt sellaisen hyvän kuvan johon oli merkitty kaikki, mutta en enää löydä.:/ kiitän kuitenkin mahdollisimman perusteellisista ohjeista miten minnekkin pääseen, kun en oikeasti tiedä mitään, en ole edes käynyt efhk:lla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein hätähätää tälläisen kartan! Joku täältä oli kyllä tehnyt paremmankin! ;)

[ attachment removed ]

Tuohon ei ole kaikkia paikkoja sitten merkitty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

33:sen päädyssä saattaa aika käydä pitkäksi jos lentokoneita oli tarkoitus katsella.

Kerran pari tunnissa joku kotimaan liikenteen Saab tai ATR lähtee 15:sta ja kolmekolmosen päädyssä sekin on jo korkealla tai kaartanut itään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos kuvasta! vielä jos joku kertoisi ohjeita tyyliin rautatientori-spottauspaikka, ilman muita apuvälineitä, kuin jalat ja bussit. tyyliin:

1.nouse bussiin

2.jää siellä ja siellä pois

3.sitten kävele 50m oikealle,sitten vasemmalle, jne

4.kuvaa!

sitten olisin onnellinen:D:D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä oon stadissa maaliskuun ensimmöisen kokonaisen viikon, että sillä kyselen. kun en tajua niistä paikoista mitään. olen joskus nähnyt sellaisen hyvän kuvan johon oli merkitty kaikki, mutta en enää löydä.:/ kiitän kuitenkin mahdollisimman perusteellisista ohjeista miten minnekkin pääseen, kun en oikeasti tiedä mitään, en ole edes käynyt efhk:lla

Kannattaa varmaan lähestyä jotain foorumilaista vaikka kysymällä, että jos tulis mukaan näyttämään mestoja joka efhk:lla asusteleepi. Tai siellä päin siis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa varmaan lähestyä jotain foorumilaista vaikka kysymällä, että jos tulis mukaan näyttämään mestoja joka efhk:lla asusteleepi. Tai siellä päin siis.

tottakai messiin saa tulla:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku laittoi joskus tänne tällaisen kartan:

[ attachment removed ]

Tästä kartasta puuttuu esim. tuo eilen paljon mainostettu 04R:n finaalilla oleva hiekka-alue, jossa on paljon rekkojen perävaunuja. Näyttääpä lemminkäinenkin puuttuvan. D'oh!

Olen käynyt lähinnä 04:sten alueella, sillä olen pääsääntöisesti pyöräillyt aina tuonne kentälle. Loppiaisena tosin käväisin tuolla 22R:n työmaa-alueen kasoilla, kun oli auto käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos kuvasta! vielä jos joku kertoisi ohjeita tyyliin rautatientori-spottauspaikka, ilman muita apuvälineitä, kuin jalat ja bussit. tyyliin:

1.nouse bussiin

2.jää siellä ja siellä pois

3.sitten kävele 50m oikealle,sitten vasemmalle, jne

4.kuvaa!

sitten olisin onnellinen:D:D

Lasketaanko lähiliikennejunat?

Hyppää rautatientorilta lähijunaan, mene sillä Tikkurilaan (osta seutulippu) ja siellä vaihda siellä bussiin 46. Viinikankaaren kohdalla kun jäät pois ja kävelet Katariinantien yli pääset tuossa Johanneksen laittamassa kuvassa paikkaan, joka on merkitty 22R rotate. Kustannukset ovat 4 tai 8 rahaa, riippuen ehditkö vaihtamaan tunnin sisällä. Tässä reitti, muutat vain kellonajan.

tarkkaa päivää en tiedä, mutta 5-11.3.05. saako seuraa? :P

Kysy minua, sitten. Voin tullakkin, jos  YO-kirjoitukset ovat ohi.

Mikäs se sellainen tiedotus on?  :P Puhutaanko siellä kotosuomea?

Ja numerot löytyvät täältä. (pysyy sivuston sisällä) Englanniksi se on mutta koska kaava on aina sama sen ymmärtää helposti, kunhan vaan osaa laskea englanniksi kolmeen ja erotta leftin rightista.

Näitä on jotenkin vähän turha silleen kysellä etukäteen, kun spotteri on kuitenkin loppupeleissä niiden vaihtelevien kiitoteiden armoilla. Siitä hyvänä esimerkkinä, tänään ollut käytössä 04R, 15 ja 22L, joten, raaka totuus on se, että vaikea niiden perässä on mennä. Autottomalle, parhaimpia tilanteita on se, että 15 laskuun, niin pääsee suoraan kotimaanterminaalin sillalta kuvailemaan, ja vaikka bisnekseltä jotain jos haluaa jotain muuta (=ei ole pitkä kävelymatkakaan)

Ja tuli vielä 22R ja 33. Tuuli todella tyyntä. Cavokki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muutin otsikon, voisko ketjun liimata tuohon alkuun, niin olisi kaikille helposti saatavilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

dodi, nyt alkaa selviämään, kiitos kaikille! Katsotaan nyt miten iso jengi saadaan kasaan kuvaamaan.  8) Mutta tosiaan kannattaa ehkä laittaa modejen pysyväksi aiheeksi, niin olisi helpommin saatavilla kaikille avuntarvitsijoille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaapas, kumpi kiitotie on EFHK:lla ollut viime aikoina ensisijaisesti käytössä lentoonlähtöihin pohjoistuulilla, 04R vai 04L?

Viikonlopun aurinkokelit alkoivat innostamaan...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen kun oli 04R lasku, niin 04R oli myös nousuihin, käsittääkseni ne ei 04L:ää ees käytä nousuihin kuin ihan poikkeustilanteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku laittoi joskus tänne tällaisen kartan:

...

Tästä kartasta puuttuu esim. tuo eilen paljon mainostettu 04R:n finaalilla oleva hiekka-alue, jossa on paljon rekkojen perävaunuja. Näyttääpä lemminkäinenkin puuttuvan. D'oh!

Tunnustan tehneeni tuon. [Yllämainitut paikat puuttuivat, koska 04R/22L oli remontissa koko kesän ja merkkasin karttaan vain "kokeiltuja" paikkoja.]

Tässä päivitetty versio (myös business-platta lisätty):

[ attachment removed ]

Toivottavasti tästä on edes jotain apua.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti on apua, kiitoksia! Saisitko tallennettua noita Google Earthin KMZ-formaatissa ja laitettua jakoon, niin että halukkaat saisivat nuo paikkamerkinnät omalle koneelleen?

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmasti on apua, kiitoksia! Saisitko tallennettua noita Google Earthin KMZ-formaatissa ja laitettua jakoon, niin että halukkaat saisivat nuo paikkamerkinnät omalle koneelleen?

Saan tallennettua, kunhan pääsen kotikoneelleni. Eli joskus illemmalla...

Haluatko hostata vai onko hyviä ideoita jakelupaikaksi? Pitäisikö laittaa tänne flightforumin palvelimelle, Sami?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään