Tuomas Pirttimäki

FINNAIRIN B757

36 viestiä aiheessa

Ovatko nuo kaikki seitsemän konetta talvikaudella Finnairin omassa käytössä?

Kyllä. Kesäisin Finnairilla on ollut tapana vuokrata kone tai kaksi (Omalla miehistöllä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Kesäisin Finnairilla on ollut tapana vuokrata kone tai kaksi (Omalla miehistöllä).

Eikös paremminkin kaksi tai kolme?

Jonakin kesänä (viime?) oli edesmenneellä

Air Scandicilla kaksi ja MyTravelilla yksi.

Samoinhan Air Finlandilla on ollut kesäisin

yksi kone ulkomailla (Italiassa ainakin kahtena kesänä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko joku tietoinen, että onko finskin 757-koneisiin tulossa uudet maalit? (olisi jo aikakin) Ja mistä on peräisin huhu, jonka mukaan näihin koneisiin  tulisi jossakin vaiheessa myös wingletit!? :o

Wingleteistä en tiedä mutta taisi olla loppusyksyä 2003 kun

Finnairin asiakaslehdessä lupailtiin uutta väritystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole asiantuntija, mutta luulisin niiden liittyvän jotenkin polttoaineen kulutukseen ja ilmanvastukseen. Saattaa jopa vähentää jälkipyörteitä...?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos puhutaan nyt samasta asiasta, ja olen sen itse oikein hokassut, niin eikös wingletit "estä" siiven kärjissä ali- ja ylipaineen "sekoittumisen/karkaamisen..Jos kukaan saa selvää tästä mun selityksestä, niin voi tarkentaa tai korjata asiaa :laugh:

Eli näinollenhan se vähentäisi myös sitä "tuprulenssiakin". Jos tosiaan puhun ihan puuta heinää, niin napauttakaa, sillä olen vain kuullut tuon jutun jostain ihan ohimennen tai jotain.. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa ihan loogiselta. Voi jopa pitää paikkansa. :D Jos näin on niin ei muuta kuin pikaisesti winglettejä asentamaan! Itse en ainakaan pahemmin mokomaa tärinää rakasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wingleteistä en tiedä mutta taisi olla loppusyksyä 2003 kun

Finnairin asiakaslehdessä lupailtiin uutta väritystä.

Ja sen jälkeen tulivat LBV sekä LBX. Loppuihin varmaan raskashuoltojen yhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti pari, kolme b757 jää kuitenkin vanhoihin väreihin, vaikka loput maalattaisiinkin uusiin. Mitä mieltä muut ovat, pitäisikö muutama jättää vanhoihin väreihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä vanhaa väriä sais jäädä vähintään muutamaan 757. Omasta mielestäni nuo uudet värit eivät ainakaan voita noita vanhoja ja sopii jotenkin paremmin noihin lämpimiin kohteisiin nuo vanhat värit  ::)

Ps. Kiitos winglet-vastauksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään