Teemu Männikkö

Koskee uusien koneiden tuloa

7 viestiä aiheessa

Tere

Kun MD-80:et poistuu vuonna 2006. (minun kuulemani mukaan) Loppuuko sen jälkeen asemamekaanikoilta työt? Tarviiko nämä uudet koneet asemamekaanikoita? Olen kuullut ,että kasikymppisten jälkeen ainakin kemistä loppuu asemamekaanikon työt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin mahdollista, että työt loppuvat. Nyt lentäjät tekevät itse välilaskutarkastuksen 32S koneissa ja samaa on suunniteltu jo kasikymppisiin, mutta koska heidän tekemät tarkastukset alkavat, siitä ei ole tarkempaa tietoa. Lentäjien tekemät välilaskutarkastukset 80:ssä pitivät jo alkaa mutta jostain syystä se lykkääntyi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos asiat menee tohon niin mitä jos lennonaikana sattuu joku osa viottumaan, niin kuka sen korjaa. Pistääkö lentäjä asentajan kamat päälle ja korjaa sen?

Käynnistyksen yhteydessä mekaanikkohan katsoo miten koneen moottorit käynnistyy miten tämä suoritetaan jatkossa?

Tarvitaanko enää ollenkaan mekaanikkoja?

Kannatteeko enää kouluttautua mekaanikoksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Botswanalla lähetyksen hoitanut jo aika kauan Globe, eli ei siinä meitä rasvaajia tarvita hytisemässä.

Kyllähän mekaanikkoja tarvitaan, ei varmasti vedä pilotti haalaria päälle ja mene vaihtamaan esim. lamppua... tai mikä pahempaa, jotain oikeen likaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Botswanalla lähetyksen hoitanut jo aika kauan Globe, eli ei siinä meitä rasvaajia tarvita hytisemässä.

Älä Jouni unohda meiän Airproota maakunta-asemilla. Me siellä hytistään teitä lähettäessä. Ja eihän sitä mekaanikko välttämättä tarvi, onhan ne ennenkin tullu sitten perässä jos kone hajoaa.

Eikös, Finnairilla ATR:ätkin vaadi tuon asemamekaanikon? Tai sellaisen käsityksen olen saanut. Tosin lehdestä luin, että Aeron ottaessa aikanaan Finnairin paikan kotimaan liikenteessä, siirtyy ATR:ien tapauksessa tuo asemamekaanikkojen työ kapteenien harteille. Eli, Kapteeni tarkistaa koneen ja ramppimiehet lähettää ym...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä Jouni unohda meiän Airproota maakunta-asemilla. Me siellä hytistään teitä lähettäessä. Ja eihän sitä mekaanikko välttämättä tarvi, onhan ne ennenkin tullu sitten perässä jos kone hajoaa.

...

Sori sori... :-[

On ajettu ympäri maakuntia joo, onneksi ne hommat vähentyneet. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

No miten näille nykyisille Asemamekaanikoille käy? Saako ne kenkää vai siirtyykö ne johonkin toiseen tehtävään?

Eikö Hesassakaan tarvita enää Asemamekaanikoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään