Guest jallu

Lennon viivästyminen Berliinissä

16 viestiä aiheessa

Hei kaikille!

 

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=534687

 

Vähän vanha uutinen jo, mutta kuinkas pitkää foorumilaiset ovat joutuneet lentoonlähtöä odottelemaan? Seitsemän tuntia kuulostaa jo aika pitkältä. ??? Itse olen ajatellut että terminaaliin palattaisiin jo esim. tunnin odottelun jälkeen. Kuka muuten tuollaisesta asiasta päättää, lennonjohto vai koneen kapteeni?

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus 80-luvulla serkkuni oli lähdössä Teneriffalle. Kone seisoi liki 6 tuntia kovan pakkasen vuoksi, aina meni joku kriittinen paikka jäähän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edit: tuohon Berliinin caseen liittyen vielä, tuolloin tuosta BA:n koneesta päästettiin yksi kaveri ulos tupakalle hänen sitä kovasti ja pitkään pyydettyään (tämä siis yläkerrasta, ei ole hajuakaan miten alhaalla toimittiin). Sanomattakin lienee selvää, että tämä oli pre911.

 

Osa matkustajista on jättänyt tutkimuspyynnön poliisille kidnappauksesta :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhtikuussa 1990 tuli istuttua Tower-Airin 747:ssa 4,5 tuntia Nairobin kentällä ilman mitään ilmastointeja yms.,  kun paikallinen kirassipunppu meni  epäkuntoon. Kyydissä about 400 ukkoa ja ulkolämpötila oli n 24 astetta ja rel hum about 100. Ei ollut hauskaa ei.... ;D

 

// Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole kauaa pitänyt lentoonlähtöä odottaa. About 45-60 minuutilla on selvitty. Tämä tapahtui viime kesänä, kun oltiin lähtemässä Nizzasta takaisin kohti Suomea auringonlaskun aikaan. Ensin odotettiin, että kenttähenkilökunta toisi jotain lennolle tarvittavia papereita piloteille. Sitten, paikalle saapui viellä yksi matkustaja ns. viimehetkellä. Kun näistä oltiin selvitty ja konetta alettiin käynnistellä, niin yht´äkkiä kone simahti, ilmastointi sammui (tuli kohtuullisen lämmin) ja mm. matkustamon näytöt menivät takaisin kiinni. Tämä johtui siitä, että koneesta irtosi maavirtakaapeli. Sitten meni taas oman aikansa, kun konetta alettiin käynnistellä uudelleen. Lopulta matkaan päästiin onnellisesti.  :) Koneena siis Finnairin Boeing 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran jouduttiin odottamaan (muistaakseni) Kosin kentällä reilu neljä tuntia Kreikan lennonjohtajien lakon vuoksi. Kun vihdoin päästiin koneeseen, niin siellä jouduttiin odottamaan vielä reilu tunteroinen. Kyllä oli muuten hiki! Viivästystä tuli niin paljon, että missattiin jatkolento Ivaloon. Finnairin laskuun saatiin sitten yöpyä Intercontinentalissa.

 

Toinen pitkä viivästys sattui Ivalossa, kun koneesta meni päälaskutelineen rengas rikki. Vararengasta jouduttiin odottamaan tovi, sillä sitä lähdettiin tuomaan Oulusta Piperilla. Odotellessa Finnair tarjoisi koko koneelliselle aterian juomineen Kultahipussa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo seitsemän tuntia kuulostaa aika pitkältä... Itsellä pisin odotus koneessa on ollut 2,5 tuntia Northwestin 757:ssa DTW:llä ukkosmyrskyn takia. Hieman ihmettytti miksei voitu päästää terminaaliin varsinkin kun kone seisoi putken nokassa.  Ainoa tarjoilu tuolla 2,5+3 h:n lennolla oli muuten lasilliset jäävettä :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellä pisin odotus koneessa on ollut 2,5 tuntia Northwestin 757:ssa DTW:llä ukkosmyrskyn takia. Hieman ihmettytti miksei voitu päästää terminaaliin varsinkin kun kone seisoi putken nokassa.  Ainoa tarjoilu tuolla 2,5+3 h:n lennolla oli muuten lasilliset jäävettä :laugh:

 

En ole minäkään kauaa koskaan joutunut odottamaan, mutta pisin tähän mennessä sattui minullakin Northwestilla ja nimen omaan DTW:ssa talvella. Koneena oli A333 ja aika kuumaksi kerkesi putki sisältä tulemaan, kun istuttiin tunteroinen ilman ilmastointia täydessä koneessa. Vihdoin kun päästiin ilmaan oli kapteenilla kuitenkin hyviä uutisia, että kovan myötätuulen takia lentoaika Amsterdamiin on extralyhyt ja perillä ollaan suunnilleen aikataulussa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä olen odotellut lentoa Guadelupesta St. Martinille laskutavasta riippuen 28h tai 5h. Kentällä oltiin se viistuntinen.

Edellisenä päivänä St. Martinin lentomme diverattiin Guadelupen kentälle, porukka kärrättiin hotelliin ja syötettiin. Seuraavana päivänä kentällä virkailijat paimensivat lauman international alueelle, ja kertoivat vasta sen jälkeen että jatkolennon tuloajasta ei ole tietoa. Eikä siellä säälittävällä kansainvälisellä alueella mitään ruokapaikkoja ollut. Vain lentoyhtiö tarjosi meille jotain vanhentuneita kolmioleipiä. Loppuvaiheessa jotkut norjalaiset alkoivat käydä kuumana, jolloin loputkin epäpalvelualttiit virkailijat katosivat. Mutta kyllä lopulta päästiin. Sillloin 12 vuotiaasta se aika oli pieni ikuisuus, eihän siellä ollut mitään tekemistä. Yhtiö jääköön nimeämättä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kolme vuotta sitten olin lentämässä Frankfurtista Helsinkiin jouluksi kotiin.  Voimakkaan lumipyryn takia kaikki lennot olivat enemmän tai vähemmän myössä, sillä kaikki koneet joutuivat odottamaan de-icingia pitkään.  Koneeseen päästyämme kapteeni ilmoitti, että olemme (muistaakseni) seitsämäs de-icingia odottamassa.

 

Eipä siinä mitään, tarjoilu pelasi ja taisin ottaa siinä pari "ruuvimeisseliä" janooni.  Näiden jälkeen alkoi hieman väsyttämään ja nukahdin erittäin sikeään uneen. Nukuin toista tuntia kuin murmeli ja herään lopulta haukotellen käsiäni venytellen ja katson kelloa - wow, olen nukkunut reilut kaksi tuntia, eli koko lennon!! Ollaan siis juuri saavuttu Helsinkiin! Rullaillaan näköjään lumisella kiitoradalla kohti terminaalia! Jee, ikinä en ole koko lentoa nukkunut putkeen.

 

Mitä .. konehan kiihdyttää ...rotate ...

 

Noh, eipä mennyt kauaakaan kun tajuan, että Frankfurtissahan tässä vielä ollaan.  Silloin kyllä otti pattiin  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei enää liity Berliinin myöhästymiseen millään lailla mutta pisin myöhästyminen oli toukokuussa 2002 kun piti lähteä lauantai-iltana Bangkokiin.

Yllätys yllätys MD-11 sanoi sopimuksen irti ja lähtöajaksi tuli taululle 03:00.

 

Koska tyttäremme oli parin kuukauden ikäinen päätimme lähteä kotiin odottelemaan lähtöä. Ilmoitimme virkailijalle, että joudumme poistumaan kotiin ja hän sanoi, että tulkaa kolmeksi, silloin lähdetään.

 

Kotiin taksilla koska iskä oli jo muutaman reissukaljan ottanut loungessa eli auto piti jättää kentälle.

Parin tunnin kuluttua kentälle pienien ongelmien kautta kuten sen, että passintarkastuksessa ei ollut ketään katsomassa passeja. no jostain löytyi laseja hakkkaamalla joku paikalle ja kun kello löi 03:00 niin konetta ei näkynyt missään ja taululle tuli seuraavaksi ajaksi 04:00. Kun aika tuli taas täyteen niin tuli seuraava aika joka oli 06:00. Kuudelta laitettiin lisää aikaa taululle ja seuraava aika oli 07:00. Kone lähti viimeinkin joskus kahdeksan aikaan.

 

Mutta eipäs mitään, aamuyön tunteina konetta tekniseltä alueelta odotellessa juttelin virkailijoiden kanssa portilla niitänäitä ja mitään sanomatta hän pyysi nähdä bording passimme.

Ojensin ne ja pienen jutteluhetken jälkeen kollegoiden kanssa ojensi liput takasin ja kynällä oli kirjoitettu paikkariviksi meille 6 edellisten paikkojen ollessa rivillä 43. :D

 

Hyvin meni matka busineksen penkeillä nukkuessa pitkän yön jälkeen ja perillä Bangkokissa lähempänä puoltayötä.

Taksit Finnair maksoi takaisin kuitteja vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mikä jäi vähän tuossa myöhästymisessä kaivelemaan oli se, että olisinhan voinut siellä kotona olla ihan aamuun saakka mielummin kun kentällä. Nimittäin kun kysyin lentoemännältä, että missäs te vietitte nämä tunnit konetta odotellessa niin hän vastasi, että kotona. Heille soitettiin jo illalla ja sanottiin että lähtö on kuudelta aamulla eli ei tulla kentälle turhaan.

 

Miksei tätä samaa tietoa kerrottu matkustajille vaan pumpattiin aikaa koko ajan tunnilla eteenpäin. >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bangkokilaisen kyseessä ollen lähtöaikaa pumpataan aika usein tunti/puoli tuntia kerrallaan eteenpäin, joka on hyvin ärsyttävää. 

Joskus harvoin kun tiedetään samantien, että nyt kestää niin laittavat lähtöajaksi 08:00 eli Bangkokista aamulla palaava kone lähtee heti takaisin ja kansa hotelliin.

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän jotain kahvilakuponkeja laitetaan heti jakoon Finnairin toimesta jos myöhästyminen on sitä luokkaa, että niitä pitää jakaa. Mutta tuolloinkin sunnuntai-aamuna seitsemän aikaan se ainoa auki oleva kahvila oli käytännössä ostettu tyhjäksi. Olut oli loppunut jo varmaan kahdelta yöllä. :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhtikuussa 1990 tuli istuttua Tower-Airin 747:ssa 4,5 tuntia Nairobin kentällä ilman mitään ilmastointeja yms.,  kun paikallinen kirassipunppu meni  epäkuntoon. Kyydissä about 400 ukkoa ja ulkolämpötila oli n 24 astetta ja rel hum about 100. Ei ollut hauskaa ei.... ;D

Hmmm... itsekkin olen odotellut Nairobissa muutaman tunnin koneen lähtöä (minun vika  :-[)  :-, ilman ilmastointi ja tarjoulua  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään