Jari Tanskanen

Finncomm Airlines lähtee mukaan halpalentohinnoitteluun

31 viestiä aiheessa

Finncomm Airlines on avannut uudet nettisivut osoitteessa http://www.fc.fi/ 

 

Lehdistötiedotteensa mukaan

 

"Finncomm Airlines lähtee mukaan halpalentohinnoitteluun ja lanseeraa Matka 2006 -messuilla oman lentolippujen kauppapaikkansa internet-osoitteessa fc.fi. Verkkokaupassa myydään kahden kaupungin välisiä lentolippuja Finncomm Airlinesin omilla kotimaan lennoilla. Asiakkaalla on mahdollisuus ostaa matka joko yhdensuuntaisena tai meno-paluuna. Yhdensuuntaisen lipun hinta kaikkine kuluineen on edullisimmillaan 39 €. Hinnat ovat voimassa vain verkossa ostettaessa."

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä on varmaankin ollut puhetta aiemminkin, mutta onko FinnCommille tulossa lisää ATR-kalustoa? Onko niitä nyt enemmän kuin yksi?

 

Terv. Off-topicien Grand Old Man

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä on varmaankin ollut puhetta aiemminkin, mutta onko FinnCommille tulossa lisää ATR-kalustoa? Onko niitä nyt enemmän kuin yksi?

 

Niin siis kahdeksan konetta tulee yhteensä (plus optiot lisäkoneisiin, jos niin näkevät), joista ensimmäinen on toimitettu. Loput seitsemän tulee muistaakseni 2007 loppuun mennessä. Mutta vielä ei ole toimitettu, kuin se ensimmäinen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menin sitten kokeeksi varaamaan lennon Tampereelta Helsinkiin 31.3 klo 16.50 lähtevälle lennolle ATR42:lla! :) Kokonaishinnaksi muodostui verojen jälkeen 38.17 EUR. Ei paha hinta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samoin Lappeenrannasta Helsinkiin 21.1  yhteensä  38.17€.  Vertailun vuoksi, lippu Pendolinoon maksaa vastaavalla reitillä 41,40€

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samoin Lappeenrannasta Helsinkiin 21.1  yhteensä  38.17€.  Vertailun vuoksi, lippu Pendolinoon maksaa vastaavalla reitillä 41,40€

 

Mutta eikös kokonais aikaa verratessa (Kaikki lentokentällä kuluva aika etc) Pendolinolla pääse nopeammin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei nyt sentään. Pendolinon matka-aika on ko. reitillä 2h51min eli asemilla odotuksineen hieman yli 3h.

 

Turvatarkastuksen ruuhkat ovat lähinnä Helsinki-Vantaan ongelma - Lappeenrannassa riittää, että on kentällä 15 min ennen ilmoitettua lähtöaikaa kun mukana ei ole ruumaan meneviä matkatavaroita. Lentoaika 35 min ja sitten 20-30 min siirtymiseen Helsingin keskustaan, jos sinne on menossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, Kemikin näkyy olevan alk. 39e.  Junalla kyseinen väli maksaa ilman alennuksia ja makuupaikkaa 70e, kesto 8h 30min.

 

Finncomm rakensi muuten Kemin kentälle vasta uuden hallin koneilleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä on varmaankin ollut puhetta aiemminkin, mutta onko FinnCommille tulossa lisää ATR-kalustoa?

 

Jerry aikanaan kertoi että toinen olisi tulossa helmikuussa. Kolmas sitten vasta myöhemmin vuodesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, Kemikin näkyy olevan alk. 39e.  Junalla kyseinen väli maksaa ilman alennuksia ja makuupaikkaa 70e, kesto 8h 30min.

 

Finncomm rakensi muuten Kemin kentälle vasta uuden hallin koneilleen.

 

Minun muistaakseni hallin rakennutti Finnair,että voi sitten lähitulevaisuudessa säilyttää koneita siellä yön yli.Nythän kummankaan yhtiön koneita ei yövy Kemissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun muistaakseni hallin rakennutti Finnair,että voi sitten lähitulevaisuudessa säilyttää koneita siellä yön yli.Nythän kummankaan yhtiön koneita ei yövy Kemissä.

 

Olet osittain oikeassa. Eli myös Finnair käyttää hallia. Tällainen juttu löytyi aiheesta:

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=502441

 

19.8.2005

Uusi lentokonehalli Kemi-Tornion kentälle

 

Finncomm investoi myös Kemi-Tornion lentoasemalle. Parhaillaan Finncomm Airlines ´Groupiin´kuuluva yhtiö rakentaa koneen yöpymistä varten uutta lentokonehallia, joka valmistuu lokakuussa. Noin 1 300 neliön suuruinen ja 600 000 euroa maksava halli valmistuu lokakuun loppuun mennessä.

 

Halli mahdollistaa koneen yöpymisen kuivassa tilassa, joka parantaa lähtöluotettavuutta aikataulussa pysymistä. Kustannuksia säästetään aamuisten jäänpoisto-operaatioiden poistuessa lähes kokonaan.

 

Uusi halli palvelee myös Finnairia, jonka MD-laivasto korvataan Airbuseilla. Airbuseissa on konttikuormaus, jonka lastauslaitteistolle tulevat sisätilat halliin.

 

Edit: Tietääkseni Finncommin kone yöpyy Kemissä.

FC0379 HEL-KEM Lähtö: 23.35 Tulo: 0.40

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta eikös kokonais aikaa verratessa (Kaikki lentokentällä kuluva aika etc) Pendolinolla pääse nopeammin?

No ei, koska pendoliinot ovat aina rikki.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyypä näitä ihmetellä.. sen ymmärrän että lento Kemiin tulee junaa halvemmaksi, mutta että myös Lappeenrantaan..  jotain on ainakin VR:llä pielessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyypä näitä ihmetellä.. sen ymmärrän että lento Kemiin tulee junaa halvemmaksi, mutta että myös Lappeenrantaan..  jotain on ainakin VR:llä pielessä.

 

Et kai kuvittele, että kaikki paikat myytäisiin noilla halvoilla "alkaen" hinnoilla? Halpakulukonseptiin (low cost) lentoyhtiöillä yleisesti kuuluvat halvat houkutushinnat, joilla asiakkaat saadaan "koukkuun". Tuohon hintaan paikkoja on myynnissä vain hyvin pieni osa, ehkäpä vain muutama per kone (Finncommin kohdalla en tiedä tarkasti).

 

Keskimääräisen lipunhinnan täytyy olla kyllä korkeampi kuin junalla tai bussilla jotta toiminta olisi lentoyhtiölle kannattavaa. Vaikka lennetään halpakulukonseptin mukaisesti, niin sehän ei mitenkään pienennä koneiden pääoma- ja huoltokuluja, jotka ovat takuulla suuremmat kuin maakulkuneuvoilla. Jos näin ei olisi, niin juna- ja bussiliikennehän olisi jo lopetettu ja siirrytty kokonaan lentoliikenteeseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TERE!

 

Juu,ilmeisesti tulee uusi mulineksi helmikuussa FinnCommille... :D

 

Tuo halpahinnoitteluhan on kaikilla,myös varsinaisilla halpalentoyhtiöillä sama,eli minimaalinen osa lipuista myydään tosi halvalla ja sitten esim liikematkustajat jotka käyvät vaikka päiväseltään jossain maksavat oikeasti aika ison osan koneen kuluista ja palkoista...

 

;D..mutta eikö se ole aika järkeenkäypää.Eihän mikään firma voi tappiolla pyöriä...  ;D

 

T.Jukka ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskin lentoyhtiöiden (kuten esim. SAS) hinnoittelumatematiikka on yhtälöltään aikamoinen. Ilman turistiluokkaa ja sen halpahintoja business-luokka olisi vieläkin kalliimpi hinnaltaan. Kääntäen: business-luokan (=täysihintaiset) liput ovat tällä hetkellä niin halpoja (silti kalliita) kuin mahdollista peräpään lippujen myynnillä.

 

:-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ytimekkäässä selkeydessään tuo kommenttisi hakkaa jo monen kansanedustajankin lausunnot! ;D

No, se tulee liki suoraan hevosen suusta. Itsekin tavasin sen mielessäni useaan kertaan. SAS:n pomo tätä selosti noin 20 hengelle eräässä tiedotustilaisuudessa.  :)

 

Ja täytyyhän tämä oma selkeys olla tyyliin "jos kohtelu ei muutu, lähden Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on taas tätä mainostusta. Itse kävin juuri tsekkaamassa noita hintoja ja huomasin, että Joensuusta-Helsinkiin valitsemalleni kuulle (helmikuu) ei ollut kuin muutama 39€ lähtö, mutta jos ottaa paluunkin helmikuulle niin paluuhinnat ovat kaikki 39€. Aika huijausta sinänsä, että kun menee ihan ostovaiheeseen asti, niin hinnaksi räpsähtää 113€. Eli verot ilmoitetaan vasta lipunmaksu vaiheessa.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleinen "halpis"-hinnoittelun ongelma.. ja vastauksena Koskisen Harrille: Olen ympäri Euroopan aika kokenut halpalentelijä.., mutta tämä onkin mielestäni VR:n ongelma.. Jos mikään  lentoyhtiö lyö sinut keskipitkillämatkoilla (200-500km) hinnoillaan, niin olisiko rautatieyhtiömmekin syytä miettiä äärimmäisen joustavaa ja kuluttajaystävällistä hinnoitteluaan?

 

Ja otanpa toisesta ketjusta esimerkin: Air Berlin aloittaa Suomessa piakkoin (Dusseldorfiin). Heittävätpä meikäläisen - tavallisen néttitilaajan - Pääsiäseksi ja takaisin (kaikki siis pyhien aikana) ko. kohteeseen 78€/hlö menopaluu. Tämä alittaa jopa GermanWingsin (lopulliset) edulliset hinnat.

 

Tervetuloa vain Suomeen yhtiöt, jotka mahdollistatte matkailun omilla rahoilla lentäville! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleinen "halpis"-hinnoittelun ongelma.. ja vastauksena Koskisen Harrille: Olen ympäri Euroopan aika kokenut halpalentelijä.., mutta tämä onkin mielestäni VR:n ongelma.. Jos mikään  lentoyhtiö lyö sinut keskipitkillämatkoilla (200-500km) hinnoillaan, niin olisiko rautatieyhtiömmekin syytä miettiä äärimmäisen joustavaa ja kuluttajaystävällistä hinnoitteluaan?

 

Lyökö? Pieni esimerkki: jos lähtisin kolmen viikon kuluttua (minusta kohtuullinen ennakko-ostoaika kotimaan viikonloppumatkalle) viikonlopuksi käymään Lappeenrannassa (meno pe 10.2., paluu su 12.2.), niin Finncommin nettilippukauppa tarjoaa meno-paluun hinnaksi veroineen 253,81 euroa. VR:n Pendolinolla menolippu maksaa 41,40 euroa ja paluulippu Intercityllä 35,60.

 

Ja otanpa toisesta ketjusta esimerkin: Air Berlin aloittaa Suomessa piakkoin (Dusseldorfiin). Heittävätpä meikäläisen - tavallisen néttitilaajan - Pääsiäseksi ja takaisin (kaikki siis pyhien aikana) ko. kohteeseen 78€/hlö menopaluu. Tämä alittaa jopa GermanWingsin (lopulliset) edulliset hinnat.

 

Samaan hintaan minäkin varasin matkan Düsseldorfiin maaliskuun lopulle. Hyvähän niitä on nyt varailla, kun lentoja ei juurikaan ole vielä suurelle yleisölle mainostettu. Kävin myös aikanaan Germanwingsin ensilennolla Kölnissä 48 eurolla meno-paluu veroineen. Seuraavana kesänä lipusta joutuikin pulittamaan satasen verran enemmän. Samoin sen jälkeen olen useasti katsellut Germanwingsin hintoja, mutta mitään halpaa ei ole löytynyt niihin ajankohtiin, jolloin olisin matkustanut.

 

Jokuhan tietenkin saa ne harvat mainostetut alkaen-hintaiset paikat, mutta kyllä keskimääräiset lipunhinnat halpiksillakin ovat ihan jotain muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Yleinen "halpis"-hinnoittelun ongelma.. ja vastauksena Koskisen Harrille: Olen ympäri Euroopan aika kokenut halpalentelijä.., mutta tämä onkin mielestäni VR:n ongelma.. Jos mikään  lentoyhtiö lyö sinut keskipitkillämatkoilla (200-500km) hinnoillaan, niin olisiko rautatieyhtiömmekin syytä miettiä äärimmäisen joustavaa ja kuluttajaystävällistä hinnoitteluaan?

 

VR:n vuotuista tulosta kun tarkastelee niin voi todeta että VR:llä ei ole mitään ongelmaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta tämä onkin mielestäni VR:n ongelma.. Jos mikään  lentoyhtiö lyö sinut keskipitkillämatkoilla (200-500km) hinnoillaan, niin

 

Tuotanoin, eikös VR:llä kuitenkin koko juna myydä osapuilleen samalla hinnalla, ellei sitten ykkösluokkaan (vai mikä sen nimi onkaan) halua istumaan. Halpalentofirmat myyvät 2 lippua koko koneesta VR:n hinnalla ja loput "normaalein" lentotaksoin eli huomattavasti kalliimmalla hinnalla. Eli ellet sattumalta tuota kaikkein halvinta lippuparia matkalle löydä, niin taitaa yhdeksässä tapauksessa kymmenestä juna silti hinnassa päihittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olette oikeassa.. mutta VR valittaa matkustajien vähyyttä ja sulkee/vähentää reittejä... Koko junahan ykkösluokkaa lukuunottamatta kai myydään samoin - ah, aina vain samoin hinnoin kysynnästä riippumatta.

 

Ja vaikka täällä suhtkoht agressiivisesti kimppuuni  käydään halpalentoyhtiöiden puolustelusta, niin enpä yhdenkään lentoni tilalle olisi rautateillä edes puolta matkaa pidemmälle päässyt.

 

Eläköön Finnair!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Moikka voorumi!

 

On se vaan hyvä että voipi suunnitella matkansa parikin kk etukäteen,kun esim FINNCOMM:n Stuttgartin

 

lennolle saapi reilulla 200 eerolla veroineen menopaluun. ;)

 

:PJotain hyötyä noista pekkasistakin vielä on.... :D

 

Kyllähän se on hienoa,että on noita kaikenmaailman kampanjoitakin nykyään,kuten nyt nuo matkailumessutarjouksetkin vähän aikaa sitten...

 

...ajatella että siellä oli Japaninkin uusi kohde,FINNAIRILLA vain joku 240 euroa plus verot... :P

 

Ja olihan siellä paljon muitakin,mutta esim.tuo.... :o

 

:)Näinköhän muuten Germanwings aloittaa lennot Stuttgartiin kesällä hesasta 8),voipi olla...

 

 

T.Jukka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään