Ari Viitajylhä

Onko XP:ssä kaikki säädöt kohdallaan.

13 viestiä aiheessa

Epäilempä että ei. MikroPC top 10 listalla on ohjelma Advanced Windows Care ohjelma jolla sen voit todeta. Ajakaa ohjelma ja hämmästykää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MikroPC top 10 listalla on ohjelma Advanced Windows Care ohjelma jolla sen voit todeta.

Dänks.  :)

Se vain että Google luonnollisesti löytää muitakin paikkoja mistä tuon saa imuroida ilman mitään rekisteröinti-systeemejä ja lisäksi uusin versio lienee 1.7. (ainakin Download.comissa)

EDIT

Yks juttu.... Eikös tämä ikkuna ole MAC-tyylinen?  ;D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yks juttu.... Eikös tämä ikkuna ole MAC-tyylinen?  ;D

No kato pitäähän sitä näyttää vähän esimerkkiä miltä optimaalinen käyttöjärjestelmä näyttää ;)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tein varmuudeksi ensin systeemin palautuspisteen.  Sitten ajoin rohkeasti, 34 virhettä löysi.  Ajoin korjauksen ja bootin, kaikki ok !  Lopuksi vielä viritysajo ja bootti, edelleen kaikki ok.

Huomaa, että aloitusajon jälkeen löydetyt virheet näkyvät punaisina lukuina.  Kun viet hiiren osoittimen tällaisen luvun päälle saat näkyviin tarkempia tietoja virheistä !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseisiä ihmeitä tekeviä härveleitä on ollut niin kauan kuin käyttöjärjestelmiäkin.Minun mielipiteeni on,että en koske pitkällä tikullakaan.Noita on testailtu monessakin lehdessä ja eri tahoilla.Ei ne mitään ihmeitä tee.Jotkut saavat koneen käynnistymättömään tilaan kuvitellessaan korjaavansa jotain.Kehotan varovaisuuteen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ajoin tuon repair toiminnon omaan ja mamman koneeseen. Kaikki tuntuu toimivan hienosti ja ehkäpä jopa hieman nopeammin.

Optimointia en uskaltanut vielä ajaa, kun lueskelin helpin varoituksia siitä. Jos vaikka kokeilisi sitä ensin mamman koneeseen... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseisiä ihmeitä tekeviä härveleitä on ollut niin kauan kuin käyttöjärjestelmiäkin.

Tuo nyt ei ole mikään ihmeitä tekevä härveli vaan yksinkertaisesti korjaa järjestelmässä olevia virheitä.

Ohjelma on ainakin tähän asti toiminut täysin moitteetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys kuuluukin, että kuinka hyvin tuon tekijä osaa määritellä, mikä on virhe. Minä kokeilisin ainoastaan, jos asia jostain syystä kiinnostaisi. Ja silloinkin erikseen sitä varten tehdyssä tai muuten kokeilukäyttöön jätetyssä ympäristössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys kuuluukin, että kuinka hyvin tuon tekijä osaa määritellä, mikä on virhe. Minä kokeilisin ainoastaan, jos asia jostain syystä kiinnostaisi. Ja silloinkin erikseen sitä varten tehdyssä tai muuten kokeilukäyttöön jätetyssä ympäristössä.

- Kaupallisella puolella on ainakin pari käytettyä softaa, jotka korjaavat järjestelmää eri tavoin, eli optimoiden ja putsaten.

Esim. Win XP Manager ja Norton Win Doctor.

- Keksintö ei ole mikään uusi, paitsi freewarepuolella, jossa pyörän keksiminen uudelleen on luuppina suosittua.

Eri syistä johtuvat rekisterivirheet ja näkymättömät eri formaattiset säläjämät lähtevät näillä raketin lailla.

- Erilaisia optimointi skaaloja on eri laitteiston osille, sekä ne vaativat perustuntemusta back uppaamisen ohella.

Minkäänlainen " Siivoaminen" Peeceessä ei ole suositeltavaa, mikäli ei tiedä millä "aineilla" ja millä vaikutuksilla ne tehoavat.

Muuten softat ovat aivan ok. ja automatisoitu, suurennuslasin ja pinsettien kanssa etsimisen vastapainoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tein varmuudeksi ensin systeemin palautuspisteen.  Sitten ajoin rohkeasti, 34 virhettä löysi.  Ajoin korjauksen ja bootin, kaikki ok !  Lopuksi vielä viritysajo ja bootti, edelleen kaikki ok.

Huomaa, että aloitusajon jälkeen löydetyt virheet näkyvät punaisina lukuina.  Kun viet hiiren osoittimen tällaisen luvun päälle saat näkyviin tarkempia tietoja virheistä !

Miiten sä teit ton viritys ajon???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun olin ajanut sen "repair" -ajon ja lukenut sen tulokset: Käynnistin ensin uuden scannauksen: sen tuloksena ohjelma esittää optimointia, joten käynnistin  "Optimize" -ajon, jolloin ohjelma muuttaa Windows XP:n joitakin asetuksia.  Mitään vaikeuksia koneen toiminnassa ei ole ilmennyt näiden jälkeen, kuitenkin muutin takaisin yhden "ruksin" Winukan visuaalisissa tehosteissa: Näytä ikkunan sisältö vedettäessä.  Olen tottunut siirtelemään ikkunoita enkä vain kehyksiä, siinä syy.

Kaikkien toimien jälkeen kone toimii ihan hyvin, selvästi nopeutuneena muutaman päivän kokemuksien jälkeen...

Mutta 3DMark-tulokset ovat ennallaan.

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään