Guest ceeZ

Sepe:lle uusi kopteri

22 viestiä aiheessa

Hei!

Sepe:lle on tullut uusi kopteri. Kopteri on tekniikaaltaan ja moottoriltaan samanlainen kuin entinen kopteri, mutta entiseen kopteriin verrattuna punaiset raidat kopterista ovat poistuneet.  Uusi rekkari kopterille on: OH-HCP

Laitan piakkoin kuvan tähän samaan viestiin..

tv. Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Sepe:lle on tullut uusi kopteri. Kopteri on tekniikaaltaan ja moottoriltaan samanlainen kuin entinen kopteri, mutta entiseen kopteriin verrattuna punaiset raidat kopterista ovat poistuneet.  Uusi rekkari kopterille on: OH-HCP

Laitan piakkoin kuvan tähän samaan viestiin..

tv. Oskari

Luulenpa, että OH-HCH OH-HCL on vain huollossa ja HCP on näin ollen tuuraamassa sitä aitoa SEPEä...

EDIT: HCH:an on tietty ollut jo hyvän aikaa PETEnä  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: HCH:an on tietty ollut jo hyvän aikaa PETEnä  :-[

Liekö enää sielläkään kun on ollut jo jonkin aikaa myynnissä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö enää sielläkään kun on ollut jo jonkin aikaa myynnissä...

Niin no siitä en sitten tiedä. Kuitenkin silloin elokuussahan (vai oliko heinäkuun puolella) Copterlinelle tuli 4 niitä uusia koptereita (HCM, -N, -O ja -P). Olisko niistä joku mennyt sitten Faasaan. Tai tiettyhän HCP ei ole siellä, jos se on nyt Oulussa tuuraajana(?). Ja HCN:n kuvasin syksyllä parikin kertaa Malmilla, mutta olishan se toki voinut sen jälkeen siirtyä... No, parempi, kun ei rupea arvuuttelemaan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oulussa ei ole kerään tuurajana. Ke-To päivinä oli oulussa kaksi SEPEä  ;)

tv. Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oulussa ei ole kerään tuurajana. Ke-To päivinä oli oulussa kaksi SEPEä  ;)

tv. Oskari

Niin? Pitäähän sen tuuraavan kopterin tulla ensin paikalle, ennenkuin toinen voi lähteä mihinkään huoltoon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonii... Tietoni jotka olen sanonut ovat varmaa tietoa. Olen kysellyt eräiltä henkilöiltä. Joten Sepen rekkari on: OH-HCP

tv. Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonii... Tietoni jotka olen sanonut ovat varmaa tietoa. Olen kysellyt eräiltä henkilöiltä. Joten Sepen rekkari on: OH-HCP

Ihan miten haluat uskoa, mutta minä en ainakaan usko kenenkään "eräiden henkilöiden" tarinoita, ellet sitten voi sanoa, että nämä "eräät henkilöt" ovat esim. jotenkin SEPE:n kanssa lähemminkin tekemisissä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä.... Sepellä yks kaveri töissä! Että ihan vaan näkee kopterin joka päivä. Luulis rekkarinkin näkevän samalla....

tv. Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, olit Oskari oikeassa. Kyselin yhden mutkan kautta asiaa (tämä mutka paljastakoon itsensä, jos niin haluaa ;)) ja niinhän se kuulemma vaan on HCP tullut uudeksi SEPEksi. En sitten oikein ymmärrä, että miksi se HCL uusittiin jo näin äkkiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis suorastaan mullistavaa, EC-135P2 on vaihtunut...eeh...EC-135P2:een! Mitenköhän sitä saa ens yönä unta ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis suorastaan mullistavaa, EC-135P2 on vaihtunut...eeh...EC-135P2:een! Mitenköhän sitä saa ens yönä unta ::)

Joojoo, point taken... Mutta kait sille joku syy on, miksi "tuliterä" kopteri vaihdetaan toiseen samanlaiseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joojoo, point taken... Mutta kait sille joku syy on, miksi "tuliterä" kopteri vaihdetaan toiseen samanlaiseen?

Jos vaikka joku miehistön jäsenistä onkin polkupyöräilijän pahin vihollinen ja tuhkis tuli täyteen? :laugh: Ihan pakko ! :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään sen verran, että sekä Vaasan Pete että Varkauden Ilmarikin ovat saaneet uudet koneet (HCN ja HCO). HCM on tällä hetkellä Ruotsissa koulutuskäytössä.

Liittynee ilmeisesti rahoitusjärjestelyihin, sillä Copterline omistaa koperit HCK-M ja Nordea Finans Sverige AB kopterit HCO-P. Se, että miten onkin jo toinen juttu.

Tuossa uudessa Sepessä on nykyään Sepe-teipit (ainakin eilen oli) ja SX16 etsintävalo.

- Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, elikkä homman nimihän on ilmeisesti sellainen, että kun Copterline hankki käyttöönsä (ei siis omista kaikkia) 6 uutta kopteria ja pelastuskoptereiden tarve oli 3, niin nyt niitä viittä kopteria kierrätetään Sepen, Peten, Ilmarin ja Copterlinen omien tarpeiden mukaan. HCL on kuuleman mukaan mennyt nyt siis raskaaseen huoltoon. Ilmeisesti tällä tavalla saadaan kaikille koptereille tasaisesti tunteja, mikä on varmasti vähintäänkin järkevää...

Eli tavallaan olin oikeassa, että se HCL --> HCP vaihto liittyi huoltoihin. Mutta hommaan sisältyy näköjään muutakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, elikkä homman nimihän on ilmeisesti sellainen, että kun Copterline hankki käyttöönsä (ei siis omista kaikkia) 6 uutta kopteria ja pelastuskoptereiden tarve oli 3, niin nyt niitä viittä kopteria kierrätetään Sepen, Peten, Ilmarin ja Copterlinen omien tarpeiden mukaan. HCL on kuuleman mukaan mennyt nyt siis raskaaseen huoltoon. Ilmeisesti tällä tavalla saadaan kaikille koptereille tasaisesti tunteja, mikä on varmasti vähintäänkin järkevää...

Eli tavallaan olin oikeassa, että se HCL --> HCP vaihto liittyi huoltoihin. Mutta hommaan sisältyy näköjään muutakin...

Juh ja minä olen se mutka  ::) Lähteenä SEPEn pilotti.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ADAC ole samantyylinen asia kuin suomessa Autoliitto?

-Sale

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ADAC on Autoliitto potenssiin n. Heillä on m. 41 pelastuskopteria, neljä ambulanssikonetta. Lisäksi Adac toimii ainakin vakutusyhtiönä. ADAC on myös erittäin aktiivinen toimija auto- ja moottoripyöräkilpailuissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja huom, tuohan ei ole sen ADACin, eli saksalaisen "autoliiton" käytössä,  vaan ÖAMTC:n (Der Österreichische Automobil-, Motorrad- und Touring Club), eli Itävallan vastaavan laitoksen käytössä...

http://www.oeamtc.at/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään