Guest Viper

Virhe laskussa

6 viestiä aiheessa

Miten ihmeessä toi voi "jäädä" päälle. Sehän vapautetaan kun lähdetään rullaamaan ja laitetaan päälle uudestaan vasta kun on laskeuduttu ja päästy seisontapaikalle.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tulee mieleen, että tapanahan on testata jarrupaineet ennen laskua, liittyisiköhän jotenkin siihen........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tulee mieleen, että tapanahan on testata jarrupaineet ennen laskua, liittyisiköhän jotenkin siihen........

 

No ei liity. Niitä paineita ei mitenkään voi jarruttamalla "testata" enää tällaisissa koneissa. Mittarista näkyy, jos jaksaa klikkailla hiirellä muutaman kerran, että löytää oikean sivun. Tehdään vain ennen käynnistystä, muulloin luotetaaan siihen, että kone ilmoittaa HYD LO PRESS. Täysin käsittämätön moka, jonka syytä voi vain arvailla. Normaalijarrullahan tuollaista ei pysty tekemään, siinä on "touchdown protection".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä on kai yritetty siirtää fluidia puolelta toiselle, ennenkin vastaavaa tapahtunut.

 

 

" One of our captains was attempting to transfer hyd fluid from one system to the other through the brake shuttle valves during flight (applying parking brake and toe brakes in the right sequence allows the transfer of fluid from one system to the other, on the ground only). Anyway, left the brake on, touched down, and did the same thing."

 

Lainattu airlinersistä, tapaus koski tosin 145:sta, mutta tod.näk. samanlainen järjestelmä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään