Guest JariP

Pilviin piirretty

19 viestiä aiheessa

Tiedän että tästä on ollut juttua täällä joskus ennenkin, mutta tuli tosta TOPGUN topicista mieleen että...Eli olettekos nähnyt elokuvan "Pilviin piirretty"? Kertoo toisen maailmansodan Tshekki lentäjistä RAFssa. Mielestäni erittäin hyvin tehty elokuva. Lentokohtaukset ovat parhaita ikinä näkemiäni, ja ajan henki välittyy vakuuttavasti. Pitäytyy tiukasti asiassa, vaikka mukaan mahtuu myös "hempeilyä" niin ei sorru mihkään kliseisiin ylilyönteihin eikä myöskään sodan ihannoimiseen. Tuo myös esiin traagisen kohtalon joka sodastahengissä selvinneitä, kotiin palanneita lentäjiä odotti. Suosittelen! Mitäs mieltä te olette?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö, onkos tämä se "Dark Blue World" eli "Tmavomodrý Svet" tsekiksi?

B0000648X2.01.LZZZZZZZ.jpg

Juu kerrassaan hieno elokuva, tehosteet ovat mainiot ja leffassa on käytetty myös oikeita spitfirejä ja ohjaajan luoma värimaailma ja kuvakulmat ovat kerrassaan häikäiseviä.

Mulla on tuosta tsekkiläinen DVD ja sen kansi on kyllä paljon paremmin tuon elokuvan värimaailmaa kuvaava, tuo amazon.com:ista löydetty on aika hurjan paljon kirkkaampi..

EDIT: traileri: http://www.tmavomodrysvet.cz/film/video/trailer.mpg

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö, onkos tämä se "Dark Blue World" eli "Tmavomodrý Svet" tsekiksi?

Juu kerrassaan hieno elokuva, tehosteet ovat mainiot ja leffassa on käytetty myös oikeita spitfirejä ja ohjaajan luoma värimaailma ja kuvakulmat ovat kerrassaan häikäiseviä.

Mulla on tuosta tsekkiläinen DVD ja sen kansi on kyllä paljon paremmin tuon elokuvan värimaailmaa kuvaava, tuo amazon.com:ista löydetty on aika hurjan paljon kirkkaampi..

EDIT: traileri: http://www.tmavomodrysvet.cz/film/video/trailer.mpg

Tuomas

Tervehdys. :)

Trailerin perusteella laitan tilaukseen heti, mistä tilasit tuo alkuperäisen ? Google ei äkisti löytänyt muuta kuin sitä uudempaa versiota. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On lojunut kirjahyllyssä lainassa, parisen viikkoa, mutten ole vielä joutanut katsomaan.

Joskohan se pitäisi nyt katsoa pois, kun noin hyvää palautetta tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys. :)

Trailerin perusteella laitan tilaukseen heti, mistä tilasit tuo alkuperäisen ? Google ei äkisti löytänyt muuta kuin sitä uudempaa versiota. :(

Tsekkikaveri toi lahjaksi, en tiedä mistä noita alkuperäisiä saa. Tuossa on tosiaan paljon hienompi kansi :)

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä leffa oli. Kannattaa katsoa. Huumoriakin löytyi ihan mukavasti ja loistavasti toteutetut taistelukohtaukset...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa muuten tuon tsekki-dvd:n kansi, mun mielestä paljon paremmin kuvastaa itse leffan tunnelmaa, verrattuna tuohon jenkkilänsieurooppaversioon.

[ Attachment removed / expired ]

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa muuten tuon tsekki-dvd:n kansi, mun mielestä paljon paremmin kuvastaa itse leffan tunnelmaa, verrattuna tuohon jenkkilänsieurooppaversioon.

Tuomas

Moikka.

Kyllä, pitääpä pistää korvan taakse tuo filmi. Jos vaikka joskus kävelisi kaupassa vastaan. Nuo europplaisten tekemistä filmeistä tehdyt uudet kuvat eivät, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, pääse lähellekkään alkuperäistä. :)

Ööö, tuota, eikait siellä ole verkkokauppoja ? Siellähän on tehty paljon muutakin mielenkiintoista. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, sitähän minäkin että kyllä se hyvä pätkä on, ellei paras.

Tuo esiin myös hyvin nuorten ja vähän vanhempienkin kaverien kärsimättömyyden päästä sotimaan ja tappelemaan, ja kuinka siinä kävikään? Heti eka taistelulento päättyi surkeasti.

Hyvää huumoria osoittaa kohtaus jossa se yksi kaveri soittaa pianoa juhlissa ja erehtyy katsomaan ikkunasta ulos kun tämä leffan sankari poju kertoo käsillään viime yön tapahtumista kaverilleen sillä seurauksella että pianomieheltäkin tippuu savuke suusta:Ei voi jäädä kellekkään epäselväksi mistä oli kyse ;D

Myös kuivan hauskaa Britti huumoria esiintyy, Englannissa kun ollaan.

Lisää saisi tulla tämän tyylisiä elokuvia! Kukahan tekis....? ???

"This is England young man, keep out of the grass..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää saisi tulla tämän tyylisiä elokuvia! Kukahan tekis....? ???

No Jan Sverak tietysti, kannattaa katsoa hanen muitakin elokuvia kuten Kolja. Ovat hyvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityn suosittelijoiden joukkoon. Kävin katsomassa leffan silloin kun se pyöri teatterissa. Luin jostain että ovat hyödyntäneet 1968 (?) valmistuneen Battle of Britain elokuvan ylijäämämateriaalia noissa lentokohtauksissa. Osa kohtauksista on kuvattu Etelä-Afrikan rannikolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka. :)

Meinasin laitaa tuon tilaukseen ja maksaa samantien Visalla, tulee kotiin ja pääsee halvemmalla kuin postiennakolla tilaamalla. No, nämä prkl. certifikatit. Mitä tuohonkaan sanoisi, minä käytin ruksia oik. yläkulmassa.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kysyisin tuosta Filmifriikiltä. Luultavasti siinä ei ole mitään hämärää, mutta olisi ainakin syytä ohjeistaa, jos sertifikaatti on eri osoitteesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kysyisin tuosta Filmifriikiltä. Luultavasti siinä ei ole mitään hämärää, mutta olisi ainakin syytä ohjeistaa, jos sertifikaatti on eri osoitteesta.

Moro. :)

Jup, täytynee tehdä niin. Saa ainakin tuon version nähdäkseen, sitä Tuomaksen mainitsemaa alkuperäistä ei kyllä löydä mistään näin netissä. No, se voi kyllä tulla vastaan jollain lomamatkalla. Kiertelen nääs kirja/musa/filmikauppoja niin ja tietysti kirppareita joita on mm. kaikissa espanjalaisissa kaupungeissa, yleensä sunnuntaisin päivällä. Löytyy mitä ihmeellisempää tavaraa, mm. filmejä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saa ainakin tuon version nähdäkseen, sitä Tuomaksen mainitsemaa alkuperäistä ei kyllä löydä mistään näin netissä.

Minun käsittääkseni elokuva on tasan sama molemmissa, kannet vain erilaiset..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään