Tero Knuth

Ryanair etsii Suomesta toista kohdetta

42 viestiä aiheessa

Turku ois hyvä!

 

Juuri näin! Tervetuloa Turkuun Ryanair.  8)

Onhan tosta Ryanairin aloittamisesta Turussa ollut ennenkin vähän supinaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Ryanair ei tulisi Helsinki-Vantaalle, kun sinne muitakin halpalentoyhtiöiksi kutsuttuja yhtiöitä on tulossa? Onko Suomessa missään muualla riittävästi väestöpohjaa kannattavalle toiminnalle? Tampereelle ei ole mahdoton matka Helsingistäkään, mutta isolle osalle potentiaalisista asiakkaista Helsinki-Vantaa olisi huomattavasti Pirkkalaa houkuttelevampi lähtökenttä.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Ryanair ei tulisi Helsinki-Vantaalle, kun sinne muitakin halpalentoyhtiöiksi kutsuttuja yhtiöitä on tulossa? Onko Suomessa missään muualla riittävästi väestöpohjaa kannattavalle toiminnalle? Tampereelle ei ole mahdoton matka Helsingistäkään, mutta isolle osalle potentiaalisista asiakkaista Helsinki-Vantaa olisi huomattavasti Pirkkalaa houkuttelevampi lähtökenttä.

 

-Tero-

  Mutta Helsingistä lennetään niin monesti päivässä Lontooseen jonka takia reitti ei välttämättä olisi kannattava :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Ryanair ei tulisi Helsinki-Vantaalle, kun sinne muitakin halpalentoyhtiöiksi kutsuttuja yhtiöitä on tulossa? Onko Suomessa missään muualla riittävästi väestöpohjaa kannattavalle toiminnalle? Tampereelle ei ole mahdoton matka Helsingistäkään, mutta isolle osalle potentiaalisista asiakkaista Helsinki-Vantaa olisi huomattavasti Pirkkalaa houkuttelevampi lähtökenttä.

 

-Tero-

 

Mutta Pirkkalalta on halvempi lentää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Ryanair ei tulisi Helsinki-Vantaalle, kun sinne muitakin halpalentoyhtiöiksi kutsuttuja yhtiöitä on tulossa?

 

-Tero-

Jos nyt oikein muistan, niin Ryanairin poliitiikkaan kuuluu olla käyttämättä ns. pääkenttiä. Ei taida yhdessäkään kohdemaassaan lentää maan pääkentälle... ainakaan jos vaihtoehtoja on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt oikein muistan, niin Ryanairin poliitiikkaan kuuluu olla käyttämättä ns. pääkenttiä. Ei taida yhdessäkään kohdemaassaan lentää maan pääkentälle....

 

(Ainakin) Riika taitaa olla poikkeus...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paremminkin Sankt Peterburg West  ;)

 

Tuossa olet oikeassa, luulisi Ryanairia kiinnostavan Pietarin viiden miljoonan ihmisen markkina-alue. Sen vuoksi heitinkin veikkauksenani Lappeenrannan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt oikein muistan, niin Ryanairin poliitiikkaan kuuluu olla käyttämättä ns. pääkenttiä. Ei taida yhdessäkään kohdemaassaan lentää maan pääkentälle... ainakaan jos vaihtoehtoja on.

 

Tämä taitaa muualla olla vähän eri asia, kun esimerkiksi Lontoossa on 4 kansainvälistä lentoasemaa, joista valita ja Helsingistä käsin jos asiaa katsoo, niin Suomessa on 1 kansainvälinen lentoasema tällä alueella. Toki jokin Oulu-Helsinki-reitti voisi olla Ryanairillekkin kannattava, mutta kannattaisiko sieltä lentää mihinkään muualle? Ryanairin potentiaalinen asiakas tuskin haluaa ainakaan Helsinki-Pirkkala väliä pidempää matkaa matkustaa ennen lentoa, joten kovin moni kenttä Suomessa tuskin tarjoaa realistisia mahdollisuuksia Ryanairin liikenteelle.

 

Sitten noihin "Lappeenranta ja Pietarin markkinapotentiaali" -kommentteihin toteaisin, että taitaa tuo rajanylitys Suomeen viedä sen verran aikaa, ettei rajan toiselta puolelta kannata tänne yleisesti tulla lentoja varten.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väittäisin ,että Turku tai Oulu..

 

Turku on kyllä lähellä Tretä ja HKIta ,mutta jotenki on sellanen tunne ,että Turkulaiset eivät Treelle mene  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä taitaa muualla olla vähän eri asia, kun esimerkiksi Lontoossa on 4 kansainvälistä lentoasemaa

Eikös niitä ole viisi? (London City)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä ehdotan, Tampereelle beissi kymmenellä ulkomaanreitillä, Oulusta syöttölento aamuaikaisella ja paluu iltamyöhällä :). Mutta ei kyllä taida onnistua mitenkään nykyisellä terminaalilla...

 

Vähän ovat puhuneet tuolla lappeen Rannassa että itäraja on kaikesta huolimatta kovin iso muuri ylitettäväksi...

 

Ongelma Suomessa on käsittääkseni se, että täällä liikelaitoksen hallinnoidessa kaikkia lentoasemia ei hinnoittelua voida tuosta vain muuttaa yhdelle lentoyhtiölle. Pitäisi olla tarjota jokin erilainen palvelumalli, joka Pirkkalassa on saatu järjestymään vanhan terminaalin avulla. Isommissa maissa taas kun lentokentät ovat usein yksityisiä yhtiöitä, voivat he hinnoitella palvelunsa miten haluavat. Paljon kyllä puhuvat, että "onhan niitä muitakin halpalentoyhtiöitä" (jotka puolestaan lentävät isommillekin kentille). Ja niin muuten, Mikkeli ja Seinäjokihan OVAT yksityisiä lentoasemia! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja niin muuten, Mikkeli ja Seinäjokihan OVAT yksityisiä lentoasemia! :)

Ei taida kummassakaan kiitorata riittää eli miljoonia pitäisi polttaa.

(Mikkeli 1700m ja Seinäjoki jotain 1500m)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku Lapin lentoasema voi myös olla hyvä vaihtoehto koska britit käy Lapissa aika tiheään :) Oma veikkaus on Kuusamo ta Rovaniemi.

 

Ei sitten kannattane ehdottaa lentoasemaa, joka sijaitsee ei suinkaan Lapissa vaan Oulun läänissä - Kuusamo nimittäin. ;)

 

Hienoa, että ilmailijat sentään ymmärtävät Oulun merkityksen! Harva helsinkiläinen kaveri tietää, että se on sentään Suomen toiseksi vilkkain lentoasema. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kyllä sitä ääsjoen baanaa ens kesänä jatketaan anyways yli kahden kilometrin...

Toivottavasti tehdään myös leveämpi ja kestävämpi...nythän kantavuus ei salli kovinkaan isoja koneita sinne ja leveyskin rajoittaa hieman.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että ilmailijat sentään ymmärtävät Oulun merkityksen! Harva helsinkiläinen kaveri tietää, että se on sentään Suomen toiseksi vilkkain lentoasema. :)

 

Riippuu tietty, minkä mukaan tuo vilkkaus lasketaan. Matkustajamäärissä Oulu on toki ylivoimainen kakkonen, mutta sitten taas operaatioiden määrässä vasta viides. Siis vuoden 2004 tilaston mukaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään