Guest oksu88

Sapphire vs. ATI

6 viestiä aiheessa

Voisiko joku selittää mulle että mitä eroo on Sapphiren Radeon ja ATIn Radeon näytönohjaimissa? Oon tässä hiljattain harkinnut uuden näyttiksen ostoa mutten ole varma minkä ostais. Sapphiren kortit näyttää erittäin hyviltä mutta ne on epäilyttävän halpoja ja myös se pistää askarruttamaan että ATIn tekemät kortit joissa on lähes samat tehot on paljon kalliimpia. Kumpi on siis kannattavampi vaihtoehto ottaen hinnan kuten myös laadun harkintaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku nerokas saa korjata, mutta näin olen ymmärtänyt:

ATi on suunnitellut ohjaimen ja Sapphire valmistaa sitä.

Niin tai siis ATI on kehittänyt ne Radeon-piirit, ja niitä käyttää sitten monet valmistajat omissa korteissaan, kuten esim. Sapphire tässä tapauksessa. Sama homma myös NVidian piirejä käyttävillä korteilla... Hintaerot tulevat sitten varmaankin eri valmistajien käyttämistä erilaisista osista (toisilla halvempia ja kenties heikkolaatuisempia osia jne) ja valmistuspaikasta jne. osatekijöistä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sapphire on ainakin yksi parhaista näytönohjain valmistajista :) Ati:n omissa myyntikorteissa ei välttämättä sitä laajaa lisä-varustus kamaa ole mukana kuin esim: sapphirellä, club3d:llä jne :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu eli ATI valmista GPU:n ja totta kai omat korttitkin, Sapphire teke osta GPU:t ATIlta ja nVisiasta ja valmista omat kortit.  Ero Sapphien ja ATI tekeman näytöohjaimen valilla on varmast aika vähan jos sama GPU ja nopeudet ovat käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja itseasiassa ATI:n omalla nimellä myytävät kortit valmistaa kolmas osapuoli, eli ATI itse ei tee niitä.

Muistelisin että ainakin ennen (ellei edelleenkin) PNY valmisti ATI:lle referenssikortit ja myös jälleenmyyntiin

ATI:n omalla nimellä tulleet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään