Erkki Mikola

Finnairilla edessä uusi saneeraus?

29 viestiä aiheessa

Mitä sitten tulee Finnairin huoltotoimintaan, niin Talouselämän artikkelin lukeneena, ymmärsin että huoltobusiness ei ole niin kannattavaa että sitä olisi syytä pitää yllä konetyypeille jota Finnair ei käytä.

Pari kuukautta nyt huoltotoimintaa läheltä seuranneena ja juttuja kuunnelleena olen kuullut että Finnairin huoltotoimintojen hintalaatusuhde on ehkä liiankin hyvä, eli olisi varaa nostaa hintoja ja edelleen olisi kiinnostusta..  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo nettisivujuttu vei vähän liikaa huomiota threadin oikealta aiheelta, sori.  Käytin sitä alunperin vain esimerkkinä...

 

Mitä tulee sitten asiakaspalveluihmisten tarpeeseen, ymmärrän Jensin pointin, mutta en ole itse samaa mieltä.

 

Hyvä juttu on tietysti se jos 100% asioinnista voisi hoitaa netin kautta, mutta se ei oikeastaan ole mahdollista, jos jotakin yllättävää tulee vastaan tai matkustaja ei osaa toimia itsenäisesti. Täytyy muistaa että iso osa lentomatkustajista on niinsanottuja kerta tai satunnaismatkailijoita, jotka ovat enemmän tai vähemmän ymmällään, kun pitäisi varata lentoliput vaikkapa Lanzarotelle :)

 

--

 

PS. Mistä Jens vetää noita lainauksia, kun ainakaan minä en löytänyt threadista niihin viittavaa alkuperäistä postia?

 

Ymmärrän kyllä tuon, enkä missään nimessä haluaisi heidän lopettavan puhelinmyyntiä kokonaan.  Tarkoitin vain, että nettisivujen pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto kaikille, jotka osaavat käyttää niitä.  Jos ne olisivat tarpeeksi hyvät, soitot vähenisivät todennäköisesti niin paljon, että Finnair voisi karsia puhelinhenkilökunnan minimiin.

 

Lainatut viestit katosivat yhtäkkiä eilen.  En tiedä miksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin vain, että nettisivujen pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto kaikille, jotka osaavat käyttää niitä.

 

Eiköhän lippujen toimitusmaksun hinnoittelu pidä tuosta jo nykyisin huolen: 15 euroa per lippu netistä varattaessa ja 20-45 euroa Finnairin toimistoista varattaessa.

 

Kannattaa ottaa lisäksi huomioon, että liikematkojen järjestelyt isommissa yrityksissä hoidetaan keskitetysti yleensä matkatoimistojen kautta, eikä matkustaja asioi suoraan lentoyhtiön tai sen nettisivujen kanssa vaikka osaisikin niitä käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän lippujen toimitusmaksun hinnoittelu pidä tuosta jo nykyisin huolen: 15 euroa per lippu netistä varattaessa ja 20-45 euroa Finnairin toimistoista varattaessa.

 

Kyllä, mutta toimintojakin siis pitäisi kehittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään