Ville Elomaa

Saitek X52:n ohjelmoinnista

8 viestiä aiheessa

Sellainen kysymys tuosta, että pystyykö tikun hattu-näppäimet ohjelmoimaan siten, että joka joka suunnalla on eri toiminto? :P

Tarkoitan, että esimerkiksi ylös painaessa avautuu yksi ovi ja alas painaessa toinen ovi. 

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos saa (todennäköisesti saakin), on se  melko "vaarallinen" valinta. Jos sohaiset vahingossa lennon aikana hattua, aukeaa ovi!

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos saa (todennäköisesti saakin), on se  melko "vaarallinen" valinta. Jos sohaiset vahingossa lennon aikana hattua, aukeaa ovi!

Selitänpä syyn kysymykseen. Vanha tikku alkaa olla vähän entinen ja mietin uuden hankkimista.

Sitä vain pohdiskelin, että voiko noita X52:n hattuja hyödyntää noin, kun ei siviilisimussa taida

olla varsinaista käyttöä kuin yhdelle hatulle (katselukulmat ja pään kääntäminen VC:ssä).

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellainen kysymys tuosta, että pystyykö tikun hattu-näppäimet ohjelmoimaan siten, että joka joka suunnalla on eri toiminto? :P

Tarkoitan, että esimerkiksi ylös painaessa avautuu yksi ovi ja alas painaessa toinen ovi.

Eiköhän tuo onnistu ainakin Saitekin oman ohjelmiston avulla - X-36:ssa ja X-45:ssä on tullut mukana Saitekin oma konffausohjelma. Vai haluatko tehdä tämän FS:n näppäimistön asetusvalikosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa ohjainta olen miettinyt.

Mistä olette sen ostanut? Hinta on kai yleensä 140:n paikkeilla (huh-huh), saako alle sen ja millaisilla toimitusajoilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo onnistu ainakin Saitekin oman ohjelmiston avulla - X-36:ssa ja X-45:ssä on tullut mukana Saitekin oma konffausohjelma. Vai haluatko tehdä tämän FS:n näppäimistön asetusvalikosta?

Ajattelin käyttää Saitekin softaa, jos tuon vehkeen ostan.

Mistä olette sen ostanut? Hinta on kai yleensä 140:n paikkeilla (huh-huh), saako alle sen ja millaisilla toimitusajoilla?

Itse ajattelin ostaa Stockmannilta tai Dosesta. Kummassakin noita on hyllyssä ja hinta noin 145 egeä.

Hinta taitaa itse asiassa olla tuon ohjaimen ainoa huono puoli...  :'(

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta taitaa itse asiassa olla tuon ohjaimen ainoa huono puoli...  :'(

Itse en sanoisi noin. On edullisimmasta päästä jos aikaa HOTASin ostaa. Voit tietysti ostaa vaikka CH:n throttlen ja itse tikun erikseen tai sitten HOTASin cougarin, mutta hintaa tulee tuplana verrattuna X52:een.

Itse tikun toimivuus on aivan eri asia. Googlella hakemalla voi todeta, että osa X52:sta toimii kuten pitääkin, mutta osa taas ei. Itselläni toimii jotenkin siltä väliltä, lähinnä tuo kaasu tuottaa ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään