Guest mitch83

300d:n ensimmäinen ongelma :P

9 viestiä aiheessa

Noniin, vihdoista viimein sain eilen sitten uuden kameran hommattua kun moisen löysin, Canon EOS 300D kitin :D (10D oli mielessä, mutta liian kallis ;) ). Eihän tuo kummoinen tuo vakio-objektiivi välttämättä ole, mutta EFHK:lle oli silti tänään suunnistettava :D Eli tässäpä muutama kuvanen. Muuten editoimattomia, ainoastaan resizeä käytetty. Eli tuo EF-S 18-55mm riittää ihan nippa nappa lemminkäisellä kuvatessa, kun kone on ihan vieressä ;) Suunnitelmiin kuuluu EF 75-300mm USM IS kunhan rahat antaa myöten :)

.... ja nyt, 15568 kuvaa myöhemmin peilimekanismi tais lahota ;D

Eli pääpeilin alla on toinen pieni peili, joka on autofocuksen tunnistimelle. Tämä pieni peili rupesi jumittamaan ensin kokonaan yläasentoon, jonka takia autofocus ei toiminut. Tämän pienen peilin saa alas, jolloin autofocus toimii. Tässä tapauksessa se ei jaksa enää nousta ylös, jolloin 2/3 kuvan pinta-alasta jää mustaksi kun peili on edessä :P

Onkos kukaan foorumilaisista törmännyt vastaavaan? varmaan menee tuon peilimekanismin vaihtoon luulen ma... Ellei sitten nakkaa tuota verkon painoksi ja osta uutta :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vein 350D korjaukseen tähyslasille tulleen oudon, tummanrenkaan vuoksi. Kun kamera tuli takaisin, niin tähyslasi oli vaihdettu, mutta myös peilimekanismi oli korjattu. Itse en kyllä peilintoiminnassa mitään vikaa huomannut (enkä siitä tietenkään mitään korjaukseen viedessä siis sanonut), mutta jas-tekniikan kaverit sitten ilmeisesti huomasivat. Joten liekkö sitten yleinenkin vika?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainataan vähän threadiä, itellä kamera tuli eilen vihdoin korjauksesta, pitkään oli poissa. Viaksi ilmoitettu light measuring FPC unitin hajoaminen, sekä jonkun virtapiirin ilmeisesti myös. Nikonin support antoi ymmärtää että tätä vikaa on ollut joissain muissakin D70 yksilöissä.

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla alkaa D100 oireilla vähän samaan tyyliin, peili ilmeisesti jää puoleenväliin tms koska kuvaa ottaessa välillä tutun "ka-chunk"-äänen (;D) sijaan tuleekin vain "ka" ja etsin on musta. Sitten kun virran katkaisee vehkeestä, tulee se loppu "..chunk" ja härveli pelaa jälleen.

Noita on tullut ensin harvakseltaan mutta nyt taitaa projisoitu totaalikaputti olla muutaman kuukauden päässä kun tuon tiheysjakaumaa vähän seuraa, alkaa tulla hiukan tiheämmin näet. Kuvia on jotain 25000 otettu, joten kai tuota voisi ehkä huoltaakin vähän.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla alkaa D100 oireilla vähän samaan tyyliin, peili ilmeisesti jää puoleenväliin tms koska kuvaa ottaessa välillä tutun "ka-chunk"-äänen (;D) sijaan tuleekin vain "ka" ja etsin on musta. Sitten kun virran katkaisee vehkeestä, tulee se loppu "..chunk" ja härveli pelaa jälleen.

Noita on tullut ensin harvakseltaan mutta nyt taitaa projisoitu totaalikaputti olla muutaman kuukauden päässä kun tuon tiheysjakaumaa vähän seuraa, alkaa tulla hiukan tiheämmin näet. Kuvia on jotain 25000 otettu, joten kai tuota voisi ehkä huoltaakin vähän.

Olethan testannut tätä eri laseilla? Itselläni rupesi ilmenemään D70:n kanssa samanlaista, mutta vain 70-300/4-5.6G-lelutötteröllä, joka ei ilmeisesti kestänyt jatkuvaa rämpytystä jääkiekkoa kuvatessa. Muilla laseilla ei koskaan ilmennyt tollaista. Kun kävin kysymässä Rajalassa, veikkasivat aukkomekanismin hirttävän kiinni. Ehdottivat putsausta, jota en kyllä koskaan viitsinyt tehdä, joten en tiedä toimiko. Kamerasta ei varmaankaan ottanut kiinni, kerta vasta 16 000 oli lasissa kun siitä luovuin...

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hepposia kameroita...mulla 97000 laakia vedetty eikä mitään ongelmia. ;D (njoo, toisaalta ehkä parempi olla sanomatta mitään ku kuitenki sitten leveiää heti käsiin tuo. :D )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tuo mun ongelma kuitenkin oli kiinni heppoisesta putkesta eikä kamerasta. Tai jos oli kamerasta, niin terveisiä Turun Rajalaan :D Muistaakseni jossain mainittiin D70:n sulkimen olevan suunniteltu ainakin 50 000 otokselle..(?)

//b

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, hieman googletettuani ongelmaa näyttäisi siltä, että en lähde tätä korjaamaan. Ameriikoissa puhuivat ~300 dollarin kustannuksista, ja jas-tekniikalla kuulemma tuollaiset 400 euroa... Teen varmaan silleen että jätän tuon pikkupeilin yläasentoon (ellen sitä sitten itse saa korjattua), käytän kameraa manuaalitarkennuksella kunnes rahat riittää uuteen. Täytyy vielä käydä kyselemässä tuon mekanismin korjaushintoja :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Tutun kuuloisia oireita.

Meillä firmassa oleva d300 teki juuri tuota. Lisäksi se herjas "err99" . Vika löytyi linssistä ja tarkemmin niitten konnektoreista. Joku oli kuulemma saanut ongelman poistumaan puhdistamalla nuo liittimet mutta meillä ei auttanut. Kokeilimme samaa putkea myös d20:sessä jossa ilmeni ihan samat oireet.

Putki meni vaihtoon, no siinä ei silti tapahtunut kauheaa vahinkoa sillä kyseessä oli kittilasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään