Guest kenkku

Uusi kone, mikä näytönohjain?

10 viestiä aiheessa

Olen uutta konetta hankkimassa ja 95% varmuudella kokoonpano on tämä:

ASRock 939S56-m (äänet, verkkokortti, jne)

450w poweri

AMD Athlon 64 Dual Core 4200+

300gb, 7200rpm SATA kovo

2gb DDR400 Dual Channel

GeForce 6600 512mb

Tässä on siis se osa, josta haluaisin kysyä. Itse en nVidian näyttiksistä tiedä mitään, joten olen yleensä suosinut ATIa, myös periaatteen vuoksi ;D

Miten tämän näyttiksen suorituskyky Radeon x800 gt 256mb vastaan?

Olen hieman tutkinut tuota GeForce 6600:aa, mm. tässä listassa: http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=30 se on huomattavasti alempana kuin Radeon x800 gt, jopa alempana kuin X700!

Myös Radeon X800(gt?) ja GeForce 6600 GT:n välillä on aikamoinen kamppailu, miten nVidialla nuo lisänimet (GT, XT, PRO, jne) menevät? Kumman pitäisi olla tehokkaampi, 6600 vai 6600GT?

Onko näillä korteilla myös suuri hintaero? Mbnetin hintaseurannasta en ollenkaan 512mb geforce 6600:a löytänyt.

Kiitos etukäteen kaikille jotka jaksavat vastata!

EDIT: Lisätään vielä että mitään huipputehoista näyttistä en vielä aio ostaa, ostan paremman sitten kun Vista ja DirectX 10 tulevat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota Asrockin emonlevyä miettisin vielä, joko asus, abit tai epox ois aika hyviä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota Asrockin emonlevyä miettisin vielä, joko asus, abit tai epox ois aika hyviä :)

Niin minäkin ;) Hinta alkaa kyllä olla jo aika mukava, tuosta ei kauheasti enää viittisi nostaa. Katsoin muutamia testejä netistä ja ihan ok näytti pärjäävän..

http://www.asrock.com/product/939S56-M.htm tuossa on emon sivu, jos joku löytää jonkun pahemman ominaisuuden, kertokoon tai vaietkoon iäksi ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GF6600 ja X800GT ovat molemmat risuttuja mopo-kortteja, uuteen koneeseen ei tuollaisia kannata ottaa jos vähänkään pelaa.

Hinta/laatu suhteeltaan paras valinta lienee GF6800GS, tuosta parempaan ohjaimeen tuleekin hintaan jo liki pari sataa lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun on tosiaan tarkoitus ostaa DirectX 10 kortti sitten kun niitä tulee niin ei nyt niin paljoa viitti tuhlata tähän..

Mitens GF6800GS, paljos siinä on hintaeroa näihin 50cc malleihin? ;D

Edit: nykysessä koneessa Radeon 9600pro. pääasia että sitä parempi on ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitens GF6800GS, paljos siinä on hintaeroa näihin 50cc malleihin? ;D

Edit: nykysessä koneessa Radeon 9600pro. pääasia että sitä parempi on ;)

6800GS on selkeästi parempi, hinta taitaa olla 200-250. Ei halpa, mutta jos tarkoitus on vuoden päästä vaihtaa huippuohjaimeen, niin kannattanee ottaa huomioon jälleenmyynnin mahdollisuus. Hyvästä kortista kun saa vuoden käytön jälkeen liki puolet hinnasta takaisin, rupuleita ei huoli kukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse hyvin palvelleeseen kakkoskoneen Asrock-emolevyyn tyytyväisenä en voi merkkiä moittia. Kyseessähän on Asuksen "kehitysmaamarkkinoille" suuntaama halpabrändi, joka muutaman kerran on yllättänyt innovatiivisilla ratkaisuilla. GF6600 on tosiaan GeeTee-mallin mopoversio, jossa tavallinen DDR-muisti pyörii hitaammilla kellotaajuuksilla, muuten pikselilinjat sun muut ovat identtiset. Perus-6600-mallia saa myös passiivijäähdytyksellä varustettuna, mikä saattaa hiljaisuutta arvostaville olla tärkeä valintaperuste (ainakin minulle oli, hinnan lisäksi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X800XL kortit ovat ylätavän pirteat, mutta huhut kerto etta Saphirin  X800GTO2 olisi X800XT välepuvussä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Onko kenelläkään kokemusta kahdesta näytön ohjaimesta,,,yhteen ruutuun!Esim.Radeon 800XLx2.Jotakin SLI tekniikkaa,,,,,?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Onko kenelläkään kokemusta kahdesta näytön ohjaimesta,,,yhteen ruutuun!Esim.Radeon 800XLx2.Jotakin SLI tekniikkaa,,,,,?

En testannut yhteen ruutuun kun siihen riittää yksi tehokas ohjain hyvin, mutta useammalle testasin :http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,45683.msg512798.html#msg512798

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään