Mikko Livola

ATPL-koulutus: integroitu vs "modulaarinen"

30 viestiä aiheessa

Joopi, vasten parempaa tietoa olin olevinani viksu. Huhu kertoo nyt sitten, ettei tuo 757 ensimmäisenä liikennekonetyyppinä ollutkaan mahdoton ajatus maassamme nykyään. Aika huikeesti on vaan vaatimukset pienentyneet muutaman ajan takaisista  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Virkistetäänpäs keskustelua. Itse selvitin viranomaisilta, että esim. Patrian ATPL-teoriat(distance learning) voi käydä Suomessa ja esim. ME:t, IR:t ja CPL lennot esim Slovakiassa(olikohan Solinair) tai vaikkapa Tsekeissä(F-air), jos vain kyseisen maan viranomainen katsoo, että Suomessa opiskellut ATPL-teoriat ovat laadultaan riittävät. Kannattaa kuulemma sopia kirjallisena kyseisen viranomaisen kanssa ;D

Lupakirja kuulemma myönnetään siihen maahan jossa IR,CPL ja ME lennot on suoritettu. Sieltä sen voi "konvertoida"(en löytänyt oikeaa sanaa :-[) siihen maahan mihin haluaa(maksaa kullemma n.200€)

Itse opiskelen tällä hetkellä AMK:ssa, mutta yksi unelma olisi suorittaa ATPL.

Ja eihän minulla ole vielä PPL:kään(ei jää ihan niin paljoa yli opintotuesta :'()..Mutta suunnitelmia jo on ja keräilen tässä vähän ensin tietoja ja hion suunnitelmia ::)

Laskeskelin pienessä pääsäni, että ATPL: hinnaksi tulisi n. 35k jos lennot lentäisi esim. tuolla Tsekeissä ja ottaisi ATPL-teoriat Patrialta ja PPL:n suorittaisi kerhossa. En muista vain laskinko PIC-tunnit tuohon(en jaksa etsiä lappusiani kaapista :laugh:).

Jos jollakulla mulla on ollut samantapaisia suunnitelmia, niin vastailkaa tai pistäkää privaattiviestä. Vaihtaisin mielelläni kuulumisia/kokemuksia asiasta :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse selvitin viranomaisilta, että esim. Patrian ATPL-teoriat(distance learning) voi käydä Suomessa ja esim. ME:t, IR:t ja CPL lennot esim Slovakiassa(olikohan Solinair) tai vaikkapa Tsekeissä(F-air), jos vain kyseisen maan viranomainen katsoo, että Suomessa opiskellut ATPL-teoriat ovat laadultaan riittävät. Kannattaa kuulemma sopia kirjallisena kyseisen viranomaisen kanssa ;D

 

Olitko Tsekkien viranomaiseen yhteydessä ja tiedustelit heiltä tätä mahdollisuutta?

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En vaan Suomen viranomaiseen ja tuohon Tsekkiläiseen lentokouluun. F-Airin edustaja kysyi Tsekkien viranomaisilta ja selvitti asian sähköpostitse minulle. Tietenkin kannattaa itse kysyä jos hommaan lähtee 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole mitenkään mahdotonta ajatus 757:sta ensimmäisenä koneena koulun jälkeen. Ja mitä tulee kotimaiseen Air Finlandiin, niin heillä on yksi Suomen Ilmailuopistosta valmistunut aloittanut tyyppikurssin 757:n vuoden vaihteessa ja uusimmasta hausta ainakin yksi Patrian koulutuksesta juuri valmistunut valittiin tulevalle tyyppikurssille. Muutenkin Air Finlandin haastattelut, simu checkit ja psykotestit kävi suorittamassa kymmenkunta kaveria, joilla kaikilla oli taustalla valmistuminen parin viime vuoden sisällä ja lentotunteja 210-250h.

 

Eli noin kokonaisuutena nykyisin kaikkiin kotimaisiin lentoyhtiöihin on mahdollista työllistyä heti valmistumisen jälkeen riippumatta siitä onko saanut koulutuksensa Porissa tai Malmilla.

 

t: Magnus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään