Guest LEMPPA

Office ohjelmat suomeksi?

21 viestiä aiheessa

Minulla on asennettunu joku office XP englannin kielinen versio? ja se pitäisi saada suomenkieliseksi, koska koulussa annettu tietotekniikka opetuksen kaikki ohjelmat ovat suomeksi?

Saako mistään microsoftilta ladattua kielipaketin OFFICEEN?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida ilmaiseksi onnistua.. Eikös Officet myydä samalla tavalla kuin Windowsit, se kieli mikä valitaan, siinä pysytään.

P.S.: yritä puhua koulu ympäri vaihtamaan ilmaiseen OpenOfficeen (löytyy myös suomeksi) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida ilmaiseksi onnistua.. Eikös Officet myydä samalla tavalla kuin Windowsit, se kieli mikä valitaan, siinä pysytään.

P.S.: yritä puhua koulu ympäri vaihtamaan ilmaiseen OpenOfficeen (löytyy myös suomeksi) ;)

Jaha

Joo varmaan onnistun jos ne on jo maksanut siitä ohjelmasta aika paljon ja se on asennettu kaikille melkein 45 koneelle koulussa nii tuskin rupeavat vaihtamaan

Entäs mistä johtuu tälläinen ongelma Officen service pack 3 asennuksessa

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä Keinäsen kanssa. Ehdotappas kouluun, että vaihtavat jo ilmaiseen OO:een.

Ihmettelen suunnattomasti, miksei OpenOfficea oikein tunnuta ottettavan vakavasti. Se toimii kaikin puolin erinomaisesti ja siinä on vakiona mm. PDF-tiedostoon tulostus. Mikä parasta, OO:ssa ei ole idioottimaisia klemmareita, jotka luulevat tietävänsä sinua paremmin mitä aiot kirjoittaa ja kuinka sinun se pitäisi tehdä.

MS:n Officen lisenssi maksaa halvimmillaankin noin 140 euroa (opiskelijaversio). Mikä siinä jenkkityylisessä jatkuvassa sanojen erisnimiksi ehdottelussa on niin hienoa ja hyvää, että tuo raha kannattaisi maksaa? Itse kyllästyin Officen ylivertaiseen kielitietämykseen ja totesin pärjääväni perinteisellä kirjoituskoneellakin paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä Keinäsen kanssa. Ehdotappas kouluun, että vaihtavat jo ilmaiseen OO:een.

Ja perusteluja voi vaikka latoa seuraavasti:

- ilmainen

- melkein minkä tahansa kielinen

- tukee lähes kaikkia yleisimpiä alustoja (Platforms currently supported include Microsoft Windows, GNU/Linux ("Linux"), Sun Solaris, Mac OS X (under X11), and FreeBSD)

- tukee OpenDocument-tiedostomuotoja monien muiden (mm. Microsoft Officen) lisäksi

Lisättäköön vielä että ainakin tässä lähistöllä majaileva ATK-kauppakin on ymmärtänyt OO:n ylivertaisuuden (::)) ja se tarjoaa OpenOffice.orgia mukaan PC-paketteihinsa. En minä ainakaan haluaisi maksaa yli 100e jostain paketista jota vastaavan (paremman) saa ilmaiseksi.

Mikä parasta, OO:ssa ei ole idioottimaisia klemmareita, jotka luulevat tietävänsä sinua paremmin mitä aiot kirjoittaa ja kuinka sinun se pitäisi tehdä.

Halleluja!

<nysv>Huomaa: Projektin nimi on OpenOffice.org, ei OpenOffice tavaramerkkikiistan vuoksi.</nysv>

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisättäköön vielä että ainakin tässä lähistöllä majaileva ATK-kauppakin on ymmärtänyt OO:n ylivertaisuuden (::)) ja se tarjoaa OpenOffice.orgia mukaan PC-paketteihinsa. En minä ainakaan haluaisi maksaa yli 100e jostain paketista jota vastaavan (paremman) saa ilmaiseksi.

Aika kovia väitteitä. Toki hinta on ilmaisessa aina parempi kuin maksullisessa, mutta muuten perustelusi vähän kyllä ontuvat.

Kyllä muutkin toimistosoftat saa melkein minkä kielisinä tahansa ja minua taas Windows-käyttäjänä ei hetkauta yhtään,

kuinka moneen alustaan OO:n saa. En minä OO:ta toki huonoksi väitä, mutta tuollainen ylistys kaipaisi kumminkin

ihan kunnon perusteita.

MS:n Officen lisenssi maksaa halvimmillaankin noin 140 euroa (opiskelijaversio). Mikä siinä jenkkityylisessä jatkuvassa sanojen erisnimiksi ehdottelussa on niin hienoa ja hyvää, että tuo raha kannattaisi maksaa? Itse kyllästyin Officen ylivertaiseen kielitietämykseen ja totesin pärjääväni perinteisellä kirjoituskoneellakin paremmin.

Kuulemma OO:ssakin saa käytännössä käydä ruksailemassa pois joukon automaattikorjaustoimintoja...

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovia väitteitä. Toki hinta on ilmaisessa aina parempi kuin maksullisessa, mutta muuten perustelusi vähän kyllä ontuvat.

Kyllä muutkin toimistosoftat saa melkein minkä kielisinä tahansa ja minua taas Windows-käyttäjänä ei hetkauta yhtään,

kuinka moneen alustaan OO:n saa. En minä OO:ta toki huonoksi väitä, mutta tuollainen ylistys kaipaisi kumminkin

ihan kunnon perusteita.

Eihän se sinua Windows-käyttäjänä hetkauta, mutta minua (ainakin vielä seuraavat kaksi päivää) linux-käyttäjänä hetkauttaa. Mm. itse tuen avointa lähdekoodia ja avoimia formaatteja, joista Microsoft ei taida välittää

Kuulemma OO:ssakin saa käytännössä käydä ruksailemassa pois joukon automaattikorjaustoimintoja...

En minä ainakaan itse ole huomannut mitään ärsyttäviä toimintoja ??? (OpenOffice.org 2.0)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muilla xp vaatinut cd:tä sisään sp3 asennuksen yhteydessä ?

Siis mitä !  Windows XP:n service pack 3 on yli kaksi vuotta vanha päivitys. Pitäisi olla kaikilla . Sehän tulee automaattisesti . ???

Nyt odotellaan jo Windows Seiskan ekaa päivitystä: 

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_7_service_pack_1_kaksi_uutuutta  :)

Office 2007 päivittyy myös automaattisesti . Sekin on jo mennyttä maailmaa ! Uutta : http://www.microsoft.com/finland/office/2010/default.mspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP:n asennuslevy on DVD. Ei CD.

Höpöhöpö...Mistä lähtien??? Kyllä mulla on vaan Windows XP Professional ihan tavan CD:llä originellissa Windows XP Pro paketissa pölyttymässä hyllyssä.

Vistat ja windows 7 kyllä löytyy DVD:nä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpöhöpö...Mistä lähtien??? Kyllä mulla on vaan Windows XP Professional ihan tavan CD:llä originellissa Windows XP Pro paketissa pölyttymässä hyllyssä.

Vistat ja windows 7 kyllä löytyy DVD:nä.

Piti oikein tarkistaa kaapista. Mulla XP Professional ja XP Home Edition.  Olivat kyllä CD levyjä  :-[ :-[.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti oikein tarkistaa kaapista. Mulla XP Professional ja XP Home Edition.  Olivat kyllä CD levyjä  :-[ :-[.

No näitä winukoita on nii joka lähtöön että kuka tahansa menee sekasin noissa :) Kyllähän sitä saa Vistat ja Win7 mahtumaan yhdelle tavalliselle 700mb CD:lle karsittuina turhista lisureista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No näitä winukoita on nii joka lähtöön että kuka tahansa menee sekasin noissa :) Kyllähän sitä saa Vistat ja Win7 mahtumaan yhdelle tavalliselle 700mb CD:lle karsittuina turhista lisureista.

Jep.  Löysin myös samalla Windows - ME  pakkauksen  ja Windows 95 OEM CD:n  :).  95 levy on hieno. Samoin Word 97 OEM ja Works 95 OEM.  Ne kuuluivat Mikromikko Indiana  A-1 pakettiin.  Suoritin oli Intel

Pentium 2 .  233Mhz  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä !  Windows XP:n service pack 3 on yli kaksi vuotta vanha päivitys. Pitäisi olla kaikilla . Sehän tulee automaattisesti . ???

Nyt odotellaan jo Windows Seiskan ekaa päivitystä: 

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows_7_service_pack_1_kaksi_uutuutta  :)

Office 2007 päivittyy myös automaattisesti . Sekin on jo mennyttä maailmaa ! Uutta : http://www.microsoft.com/finland/office/2010/default.mspx

Joo nyt sain päivitettyä kun menin windows updaten kautta sisään ja latasin ensin active X:n ja se cd mitä se pyytää on windows wordin 1/23 asennus 2/23 menee eteenpäin klikkaamalla ilman cd.tä kun active x on asennettuna muuten se pullautti ulos ja jätti asentamatta aina koko automaattipäivityksen jossa se ei kysy active xää. Ei saa DNAn mokkulaa jos sp3 ei ole asennettuna ...nyt on...siis koti koneessa...firman koneessa on kaikki ollut kunnossa jo pitkään.

SP2 tuki loppuu 13 heinäkuuta, joten asialla oli jo kiirekin selvittää että mikä maksaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun asentaa Service Pack kolmosen äkspeelle, niin lähteekö koneelta kaikki omat tiedostot? Isoisäni koneella on nimittäin SP2, ja olen miettinyt että nopeuttaisiko päivitys konetta ja onko siitä paljoa hyötyä?? Kun tuki loppuisi, niin XP with SP2 vanhenisi käsiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun asentaa Service Pack kolmosen äkspeelle, niin lähteekö koneelta kaikki omat tiedostot? Isoisäni koneella on nimittäin SP2, ja olen miettinyt että nopeuttaisiko päivitys konetta ja onko siitä paljoa hyötyä?? Kun tuki loppuisi, niin XP with SP2 vanhenisi käsiin.

Service Packit ei poista mitään, päivittää vaan tietoturva aukkoja jne. Eli ne kajoaa vaan ainoastaan windowsin omiin järjestelmätiedostoihin, omat filut jää sinne minne pitääkin koskematta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se poistaisi omat tiedostosi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun Microsoftin sivuilla sanotaan, että varmuuskopio tiedostosi ennen Service Packin asentamista ja blaablaablaa. Onko se siis Microsoftin kusetusta?  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun Microsoftin sivuilla sanotaan, että varmuuskopio tiedostosi ennen Service Packin asentamista ja blaablaablaa. Onko se siis Microsoftin kusetusta?  >:(

Voi pyhä yksinkertaisuus...  ::) Tuo nyt on ihan pelkkä varotoimenpide.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, eipähän kukaan pääse sanomaan mikkisoftalle etteivät varoittaneet jos jokin meneekin vikaan.

Tosin itse en ole koskaan saanut service packin asennuksella konetta sekaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään