Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2007 Itse voisin uskoa, että vaikka tutkalta tai GPS:ltä saisi tarkan sijainnin, niin sen softan käyttöjärjestelmä ja siihen mallinnettujen sataman detailjien tarkkuus ei liene sillä tasolla, että sitä voisi jotenkin järkevästi käyttää laituriin ajossa. Taitavat suht moneen kertaan olla ne sedät tuon satamaan ajon tehneet, jotka sitä työkseen tekevät, että varmaan aika "perstuntumalta" menee hommat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2007 Pääsin viime vuonna Symphonyn komentosillalle valvomaan lähtöä Helsingin Eteläsatamasta. Tällaisia kuvaruutunäyttöjä käytettiin. Laivan paikan ja liikkeiden määritys tapahtuu DGPS:n avulla. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2007 Kannanpas minäkin korteni kekoon kun kortille on sattunut muutama laivakuva Green Reefers [ attachment removed ] Tankkeri ??? [ attachment removed ] Tämä komistus oli Visbyn satamassa 8) [ attachment removed ] Joku pikkupurkki hinasi jotain proomua perässään [ attachment removed ] Ja tämä proomu hieman lähempää(näyttääkö muistakin, että tuossa olisi jotain asuntoja?) [ attachment removed ] Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2007 Ja tämä proomu hieman lähempää(näyttääkö muistakin, että tuossa olisi jotain asuntoja?) Jotain asunnon tapaisia rakennelmia, eivät ole ainakaan kontteja. Menossa varmaan Hämeenlinnan asuntomessuille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2007 Itse voisin uskoa, että vaikka tutkalta tai GPS:ltä saisi tarkan sijainnin, niin sen softan käyttöjärjestelmä ja siihen mallinnettujen sataman detailjien tarkkuus ei liene sillä tasolla, että sitä voisi jotenkin järkevästi käyttää laituriin ajossa. Taitavat suht moneen kertaan olla ne sedät tuon satamaan ajon tehneet, jotka sitä työkseen tekevät, että varmaan aika "perstuntumalta" menee hommat. Tutka ei liene tuohon mitenkään hyvä. GPS ja sopiva softa lienevät se juttu. Kyllä noiden isoihin laivoihin tarkoitettujen softien satamadetailit ovat todella hyvällä tasolla kun huviveneversioissakin detaileja on varsin mallikkaasti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 18, 2007 Kyllä noiden isoihin laivoihin tarkoitettujen softien satamadetailit ovat todella hyvällä tasolla kun huviveneversioissakin detaileja on varsin mallikkaasti. Siis ihan laituriin ajon kannalta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2007 Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että suurin osa, mahdollisesti 95% tai enemmän maailman kauppalaivoista ajetaan laituriin ihan vain silmiin luottaen? Se, että Siljalla on tekniikka, ei tarkoita, että se tekniikka on välttämätöntä. Kuten todettu, se laituriin ajo ei ole niin vaikeaa kuin kuvittelisi. Minä uskallan väittää, että suhteutettuna samankokoiseksi alueeksi, monen isomman raskaan ajoneuvon peruuttaminen vastaavaan koloon on todennäköisesti paljon vaikeampaa, koska kyseiset kulkuvälineet eivät pysty siirtymään sivuttaissuunnassa. Suurin osa maailman laivoista on toteutettu siten, että niiden brykien siipiä ei ole katettu. Tälllaisissa brykissä on suhteellisen vaatimattomat hallintalaitteet. Tyyliin vain kaikki välttämätön ja tarpeellinen. Eli siis peräsimen, potkureiden ja mahdollisten ohjailupotkurien hallintalaitteet. Muistan kuinka itselläni oli skidinä ennakkoasenteita sen suhteen, kuinka käsittämättömän vaikeaa laituriajo voisi olla. Voi se toki ollakin huonoissa olosuhteissa (jäätä laiturin ja laivan välissä, tuuli, nolla näkyvyys jne...), mutta normaalisti se on suhteellisen yksinkertaista. Itse petyin suuresti kun ensimmäisen kerran suoritin laituriin ajon ja lähdön. Okei, alus oli vain noin 60 metrinen mutta oli myös kolokin/ympäristökin huomattavan paljon ahtaampi mihin se tuli saada tai siis suhteutettuna ylenpalttoista tilaa ollut siinäkään ympärillä ja peruuttaessa brykan toisen puolen takakulma oli silmiltä pimennossa, eli piti luottaa toisen sanaa kun se ilmoitti etäisyyksiä takakulmassa oleviin esteisiin. Mutta summa summarum, se oli minusta melkein sieltä helpoimmasta päästä asioita, mihin olen merenkulun parissa törmännyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2007 Siis ihan laituriin ajon kannalta? En tiedä mitä laituriinajossa vaaditaan, mutta kyllä ne laiturit on noissa paremmissa karttadatoissa merkitty. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että suurin osa, mahdollisesti 95% tai enemmän maailman kauppalaivoista ajetaan laituriin ihan vain silmiin luottaen? Ei se vaikeaa ole ymmärtää. Kommentoin vain noita karttasoftia kun niitä olen joskus ihmetellyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2007 Pari kuvatusta Ibizalta.. Iscomar.com - Carmen Del Mar - Las Palmas De Gran Canaria Huomasin itsekin vasta nyt tuon että botski oli tullut sieltä asti.. 8) [ attachment removed ] Balearia.com - Manuel Azaña [ attachment removed ] Laatu on mitä on kun on suht kaukaa kuvattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2007 Ja vielä kauempaa tuo Carmen Del Mar on alkujaan lähtenyt noille vesille. Kyseessähän on "vanha" 70-luvun Silja(Effoa) lautta Floria. Sahasi pitkään Turku-Tukholma väliä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2007 Carmen Del Mar Hieno kuva aluksesta ja Helsingissähän tuo on syntynyt http://www.faktaomfartyg.se/floria_1970.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2007 Vai että sellanen historia sillä! On se Maailma sitten pieni.. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2007 Pistänpä minäkin sitten muutamat kuvat välimereltä. Blue Star Naxos juuri saapunut Piraeuksen satamaan. [ attachment removed ] Tällä laivalla lähdimme Pirauksen satamasta, joka on aivan Ateenan lähellä, kohti Naxos-saarta. Laivan piti lähteä kello 07.00 aamulla, mutta lähtikin vasta puoliltaöin, koska Kreikassa oli Vappupäivänä jokin lakko. [ attachment removed ] Tässä hieman pienempi laiva Naxoksen satamassa. [ attachment removed ] Tässä olemmekin juuri saapumassa Amorgosille. [ attachment removed ] Tälläisella laivalla kuljimme Amorgosilta takaisin Naxokselle [ attachment removed ] Josta sitten jatkoimme Santorinin kautta Iokselle. Tälläinen paatti oli parkissa Santorinilla. [ attachment removed ] Tämä näytti siltä että hörppää kohta vettä. Kuvattu Paroksella. [ attachment removed ] Tässä Blue Star Ferriesin katamaraani Paroksella [ attachment removed ] Sitten tullaankin takaisin Ateenaan. [ attachment removed ] Lopuki vielä Blue Starin katamaraani Vodafonen väreissä. Tälläisellä kuljimme Iokselta Parokselle, ihan hyvä kyyti muuten, mutta kannella ei päässyt käymään. [ attachment removed ] Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2007 Eikös kellään ole vielä kuveja TSR07:stä Kotkasta? Tässä muutama myöhään torstai-iltana: Europa Hollannista [ attachment removed ] Sorlandet Norjasta [ attachment removed ] Lord Nelson Isosta Britanniasta [ attachment removed ] Statsraad Lehmkuhl Norjasta [ attachment removed ] Meksikolainen Cuauhtemoc, ihan käsittämättömän hieno alus. Soittivat asiaan kuuluvasti meksikolaista musaa. kerrassaan hieno tunnelma. [ attachment removed ] Samaisen aluksen masto, ei kun ylös.... [ attachment removed ] Upseerimessi näytti pyöreän ikkunan läpi tältä.... [ attachment removed ] Oliko se nyt varmasti just tää köysi...ups... [ attachment removed ] Venäläinen Cedov, tapahtuman suurin alus [ attachment removed ] Dar Mlodziezy kotoisin Puolasta [ attachment removed ] ja kokoelma muutamia muita [ attachment removed ] Vielä ehtii nähdä jos kiirettä pitää, lähtevät lauantai-aamupäivällä Kotkasta kohti Tukholmaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2007 Tälläisiä löytyy muunmuassa malagan satamasta, ollut ilmeisesti tuo miami vice tyyppinen vene tuossa jo "hetken" aikaa, kun se on ihan pölyttynyt ja harmaantunut. Veneen koosta ei varmasti saa ihan täysiä totuuksia kuvan kautta, mutta verratkaapa vaikkapa vieressä näkyvään "huvi" veneeseen, niin huomaatte herkulesin todellisen kokoon! [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2007 Joo elikkä torstaina jälleen laivalle.Tälläkertaa Viking Rosellalla Tallinnaan. Taas täytyy ottaa Cänöni mukaan notta saa tännekkin kuvia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2007 Käykääpäs katsomassa täältä, loistavia Maarianhaminan ilmakuva-otoksia http://www.diabox.fi/suomi_ilmasta/?kunta=Maarianhamina ja Hesasta tämä kuva: http://www.diabox.fi/2007nayte/07045_Helsinki_Tallink/ ja http://www.diabox.fi/suomi_ilmasta/?kunta=Silja+Line Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2007 Tässä muutama venekuva menneeltä viikolta Nopeen näköinen: [ attachment removed ] Köyhät joutu asustelemaan veneessä ,me sentään asuttiin hotellissa 8) : [ attachment removed ] Matalalentoa: [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2007 Olisiko tämä viimeinen laiva noissa edellisissä kuvissa Linda Linen EX. Laura joka kulki Helsinki-Tallinna väliä. Ainakin samaa näköä on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 24, 2007 Olisiko tämä viimeinen laiva noissa edellisissä kuvissa Linda Linen EX. Laura joka kulki Helsinki-Tallinna väliä. Ainakin samaa näköä on. Taitaapa kuvassa olla Kometa-luokan alus, Laura taasen oli Olympia-luokkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2007 Noniin eilen pukkasi taas työkeikkaa satamaan, sama Costa Magica sinne napsahti kuten viimeeksikin. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2007 Satuin käymään Helsingissä silloin kun A1412 oli työvierailulla. Oli pilvistä ja sateista mutta sitten ilma kirkastui. [ attachment removed ] Uteliaana kävelin Katajanokalle ja totesin että pian yleisö pääsee kannelle. [ attachment removed ] Tästä sitten noustiin laivaan. [ attachment removed ] Polttoainejakelujärjestelmä [ attachment removed ] Hangaari kahdelle Westland Sea King Helikopterille (ei paikalla) [ attachment removed ] Kannelta näkyi satamassa olevat Pullmantur, Silja Line sekä punainen Linda Line [ attachment removed ] Alus on melkoisen iso: Pituus 174 m. leveys 24 m. Moottoreina kaksi 14500 hv kehittävää dieseliä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Helvetin kokonen paatti tuokin. Nuo on kyllä hauskoja, kun menee siihen laiturin kupeeseen ja alkaa katsomaan ylöspäin.... "Jaaaaha...että näin korkea..." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Noniin eilen pukkasi taas työkeikkaa satamaan, sama Costa Magica sinne napsahti kuten viimeeksikin. Pari ikkunaa vielä pesemättä tuolla hepulla ekassa kuvassa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 helv**** kokonen paatti tuokin. Nuo on kyllä hauskoja, kun menee siihen laiturin kupeeseen ja alkaa katsomaan ylöspäin.... "Jaaaaha...että näin korkea..." Kuvasta aina näyttää pieneltä, mutta kun menee vaikka viereen niin sehän näyttää ihan mahdottoman isolta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla