Guest Aaltonen

Laivakuvausta...

1 747 viestiä aiheessa

Emerald Princess tekee lähtöä:

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin valaisee valonheittimet maiseman.

[ attachment removed / expired ]

 

Hetkeä myöhemmin tuli taas yö..

[ attachment removed / expired ]

 

RMS Goole, 16mm ja full frame 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saimaata näkyvissä

 

Saimaan kanava perjantaina

[ attachment removed / expired ]

 

Päihänniemen vieressä oli kaksi tukkilauttaa matkalla kohti Kaukasta

[ attachment removed / expired ]

 

Mutkissa avitetaan puskemalla

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kolmas lautta löytyi Suuren Jänkäsalon ja Kyläniemen välistä

[ attachment removed / expired ]

 

Satamaliikennettä

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka kuvaillu samoja laivoja kuin minäkin. Hieman ylempäntä vain :D

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Päihänniemessä oli jokunen päivä sitten ruuhkaakin. Kontturi (https://picasaweb.google.com/108404077501880871429/Veneita#5780293103061997266) Hinasi tukkilauttaa päihänniemen rannan edustalla ja niemen kärjessä Roteva (https://picasaweb.google.com/108404077501880871429/Veneita#5770324996054476066) veti lauttaa Joutsenon Pulpille ja tukki laivaväylän. Elke W (https://picasaweb.google.com/108404077501880871429/Veneita#5780293131517249778) tuli Kaukopään suunnalta ja jäi odottelemaan lauttaa. Laivaväylän ohitse meni vielä Camilla ja tämä "nippula": https://picasaweb.google.com/108404077501880871429/Veneita#5777242485232293186

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin on Lappeenrannan sataman liikenne vähentynyt sitten heinäkuun... ;D Kumma kun tuo yksi rahtialus on rekisteröity Antigualle ja Barbudalle. Olen nähnyt sen Saimaalla useastikin... Minkähän puljun omistuksessa lie? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kumma kun tuo yksi rahtialus on rekisteröity Antigualle ja Barbudalle. Olen nähnyt sen Saimaalla useastikin... Minkähän puljun omistuksessa lie? ???

Nämä on näitä ns. mukavuuslippulaivoja. Eli laiva on esim. vero- ja palkkakulujen pienentämiseksi rekisteröity muualle kuin varustamon kotimaahan. Tämä RMS on käsittääkseni saksalainen varustamo ja näitä RMS-laivoja liikkuu Saimaalla useitakin. Ja kaikilla liehuu perässä Antiguan ja Barbudan lippu.

 

Ilkalta on kyllä mielenkiintoisia kuvia tutuista maisemista vähän vähemmän tutusta perspektiivistä katsottuna. Ja tuossa Miskan toiseksi viimeisessä on mielestäni hieno loppukesän illan tunnelma :thmbup:. Tuolla laivan takana häämöttävä saari on muuten kanavan edustalla oleva Saunasaari. Saarella on varsin värikäs historia. Vanhan kanavan aikaan 1920- ja 30-luvuilla siellä oli nimensä mukaisesti sauna, josta kanavalle pääsyä odottanut laivaväki sai saunomisen lisäksi ties mitä palveluja ???. Saunan pitäjä kai myöhemmin tuomittiin vankilaankin näistä toiminnoistaan. Nykyisin saari toimii lähinnä suosittuna lokkien pesimäpaikkana.

 

Tässä Carelia samalta sillalta kuvattuna.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsingissä yleisöristeilyjä tehnyt kolmimastokuunari Kathrina on myyty Raumalle. Kuvassa laiva Suojan laiturissa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

Paikallista meripelastuskalustoa: Hoppe ja uusi RIB-vene.

 

[ attachment removed / expired ]

Luotsin ja Rajan aluksia.

 

[ attachment removed / expired ]

Winnovan koulutusalukset Hakuni ja Fanny. Taustalla entinen Merikoulu eli nykyinen Winnovan merenkulkualan laitos.

 

[ attachment removed / expired ]

Kalastusalus Pirke kalasatamassa, entisen kallistuslaiturin sijoilla.

 

[ attachment removed / expired ]

edit: Winnova

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paremmissakin piireissä sattuu ja tapahtuu toisinaan...

 

 

Jännitykselläni ja mielenkiinnolla odottelen omia koettelemuksia päälliköimäni risteilylaivan puikoissa kun aloitamme merikoeajot noin kuukauden kuluttua. Siitä sitten lisää myöhemmin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paremmissakin piireissä sattuu ja tapahtuu toisinaan...

 

 

Jännitykselläni ja mielenkiinnolla odottelen omia koettelemuksia päälliköimäni risteilylaivan puikoissa kun aloitamme merikoeajot noin kuukauden kuluttua. Siitä sitten lisää myöhemmin.  :)

 

Onnea uudesta pestistä Ville  :thmbup:, taitaa työnkuva hieman muuttua  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnea uudesta pestistä Ville  :thmbup:, taitaa työnkuva hieman muuttua  :).

 

Kiitoksia.

 

Muuttui joo rajusti. Maailma näyttää ihan toisenlaiselta kun valvoo uudisrakennusta aluksen kipparin ominaisuudessa. Viimeiset neljä viikkoa ollaan valmisteltu brykan varusteiden luovutusta ja käyttöönottoa, käyty luokituslaitoksen ja lippuvaltioviranomaisten kanssa papereita läpi lukemattomin määrin. Tutkittu laivan laitteiden asennuksia ja standardien täyttymisiä, korjailtu ja paranneltu suunnittelussa tulleita lapsuksia ja käyty läpi laivaa joka ikiseltä mahdolliselta aspektilta. Suunniteltu merikoeajoja, luovutusmatkaa jne. Ja ennenkaikkea metsästetty sopivaa miehistöä alukseen.

 

Meitä on onneksi kaksi kipparia täällä. Olemme jakaneet karkeesti hommamme niin että minä olen pääasiassa toimistossa käyden läpi paperisotaa ja tekemässä aluksen päällä hyväksynnät installaatioille jne. Ja huolehtien tietysti myös laivan varustelusta eli metsästäen merimatkoja ajatellen tarpeellista varustusta. Kolleegani taas on konkreettisemmin laivan päällä valvomassa rakennustöiden etenemistä ja toteutumista ja valvomassa että hommat tapahtuvat ja toteutuvat niin kuin halutaan. Voitaisiin karkeasti sanoa tälleen, että kolleegani huolehtii, että laiva tulee luovutuskuntoon telakan osalta ja minä taas vastaan siitä, että asiakkaan ominaisuudessa olemme valmiit vastaanottamaan aluksen.

 

Tietysti tämä on kaikin puolin tiimityötä. Meitä on täällä parinkymmenen hengen tiimi insinöörejä ja suunnittelijoita ja eri alojen osaajia joiden kanssa tätä projektia toteutetaan.

 

Linkin takana on taiteilijan näkemys laivasta. Se vastaa yllättävän hyvin oikeaa alusta vaikkakin omaa merkittäviä rakenteellisia eroja lopulliseen: Kuvan teko aikoihin laiva oli ajateltu olevan enemmän yhtiön muiden uivien hotellien tapaan proomu. Sittemmin projekti muuttui radikaalisti ja nykyään se on rehellinen luokiteltu ja katsastettu kansainvälisen liikenteen matkustaja-alus oikeine konehuoneineen, propulsioineen, komentosiltoineen ja muine laivatekniikoineen. Ja tietysti myös pelastusveneineen ja -lauttoineen.

 

http://sunbornbarcelona.com/resources/156/Barca_Front_Close_Up_gallery.jpg

 

Kun virallinen luovutus ja lehdistötilaisuudet on olleet niin sitten on luvassa enemmänkin kuvaa... Toistaiseksi ei kaikkea voi paljastaa  :)

 

Uskoisin myös, että eräs toinen foorumimme käyttäjä tekee aluksestamme vielä jutunkin kun se aika koittaa...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kylläpä Mikon otos suorastaan hivelee verkkokalvoja, loistokuva!  :thmbup:

Tiinalle kiitos kannustavasta palautteesta. Kirkkaat valot mustassa taustassa saivat aikaan enemmän bling-blingiä kuin ehkä oli tilattukaan, mut kokonaisuus se aina ratkaisee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bahamalla laiturissa. Vasemmalta oikealle:

Monarch of the seas (268m)

Carnival Imagination (261m)

Carnival Valor (291m)

Carnival Fascination (261m)

Allure of the seas (362m)

Oikeanpuolimmaisella kruisailtiin viime viikko ympäri karibiaa!  :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Allure of the Seas saa nuo muut laivat näyttämään niin pieniltä ;D Vaikka eivätkä nekään ihan snadeja ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paremmissakin piireissä sattuu ja tapahtuu toisinaan...

 

 

Jännitykselläni ja mielenkiinnolla odottelen omia koettelemuksia päälliköimäni risteilylaivan puikoissa kun aloitamme merikoeajot noin kuukauden kuluttua. Siitä sitten lisää myöhemmin.  :)

 

Onnittelut uudesta toimesta. Tassa muuten hieman vanhempi video kahden Helsingissa rakennetun risteilyaluksen kosketuksesta:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Missä ja miksi tuo tuo kolarointi sattui ?

Hirvee hässlinki ja kovaäänintä kuului vain Bravoa, ei ollut mun mielestä mitään bravoa, enempikin ´tumpelointia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä ja miksi tuo tuo kolarointi sattui ?

Hirvee hässlinki ja kovaäänintä kuului vain Bravoa, ei ollut mun mielestä mitään bravoa, enempikin ´tumpelointia

 

Tuossa on tarkempi uutispatka tapahtuneesta. Carnival Legend oli irrottautumassa laiturista Cozumelissa, Meksikossa, kun tuulenpuuska tyonsi sen yhteen vieressa olleen Enchantment of the Seasin kanssa:

 

http://www.cruisecritic.com/news/news.cfm?ID=3462

 

Tuo Bravo oli koodikielta miehistolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tassa MSC Fantasian incidentissa oli lahella jo kuolonuhri, kun matkustaja joutui veden varaan:

 

 

Tapahtumapaikkana Palma de Mallorca.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silja viime yönä Marianhaminassa :)

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään