Guest juhake

Canon:sta ostamassa

14 viestiä aiheessa

Itse en kameraa hirveän hyvin tunne, mutta rallitouhuissa kannattaa varmaan yrittää etsiä sellanen kompaktikamera missä olis kehuttu paljon AF:a koska toi rallin kuvaus on aika hankalaa hitaalla AF:lla. Se on aika vaikeeta jo järkkärillä joten helppoa ei varmaankaan tule olemaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siihen rallikuvaukseen välttämättä nopeaa AF:ää tarvita. Tarkentaa vain kameran jo valmiiksi siihen kohtaan josta aikoo kuvan autosta ottaa.

Toinen suositeltava vaihtoehto tuolle Canonille on Panasonic DMC-FZ5. Siinä on kiitettävästi manuaali toimintoja, loistava zoomi ja nopea AF. Voitti EISAn vuoden zoomkamera palkinnon vuonna 2005. Itse olen vasta vajaan viikon omistanut kyseisen Panan ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Sopii myös hyvin budjettiisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kamera on muuten hyvä, mutta se on hiiidas, autotarkennus liikkuvaan kohteeseen on sille hankalaa, ja se haluaa paljon valoa (edes pilvinen talvipäivä ei kelpaa). Myöskään laajakulma ei ole kovin laaja, joten sillä ei saa kuvattua läheltä isoja taloja tms. ilman että osia jää puuttumaan. Mutta jos näistä ei ole väliä voin sanoa, että saat hyvän kameran. Allekirjoitukssa komeilevalta sivulta löytyy sillä napsittuja kuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri kolahti postiluukusta Digikuva-lehti, jossa on vertailtu ultrazoomeja. Vertailun ykkönen oli Samsung Pro 815 (799 €), kakkonen Canon S2 (589 €) ja kolmonen Olympus SP-500UZ (449 €)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen suositeltava vaihtoehto tuolle Canonille on Panasonic DMC-FZ5. Siinä on kiitettävästi manuaali toimintoja, loistava zoomi ja nopea AF. Voitti EISAn vuoden zoomkamera palkinnon vuonna 2005. Itse olen vasta vajaan viikon omistanut kyseisen Panan ja olen ollut todella tyytyväinen siihen. Sopii myös hyvin budjettiisi.

Tämä näyttää olevan todella hyvä vaihtoehto, niin ominaisuuksien, kuin hinnankin puolesta. Taidanpa vaihtaa Canonin tähän, kiitos paljon kaikille neuvoa antaneille. :) Btw. Ei sulta Jukka löytyisi tuolla kameralla otettuja esimerkkikuvia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Btw. Ei sulta Jukka löytyisi tuolla kameralla otettuja esimerkkikuvia?

Eipä oikein. Lähinnä olen vasta testaillut kameraa eri asetuksilla, joten hyvät kuvat ovat olleet aika harvassa. Kysäises vaikka Koiviston Petriltä tai katsele hänen viimeaikaisia ilmailukuviaan. Hänellä on sama kamera.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä oikein. Lähinnä olen vasta testaillut kameraa eri asetuksilla, joten hyvät kuvat ovat olleet aika harvassa. Kysäises vaikka Koiviston Petriltä tai katsele hänen viimeaikaisia ilmailukuviaan. Hänellä on sama kamera.

Asia selvä. Kiitosta vaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz5 löytyy FZ5:llä peruskuvia/parempia kuvia. Tuo pbase on siitä hyvä, että sieltä tosiaan löytää ihan tavallisen pulliaisen kuviakin eikä vain laboratorio-olosuhteissa otettuja... Katseltavaa tuosta mallista n. 15000 kappaletta, refreshillä saa uuden setin eteen.

FZ5:stä puuttuu kokonaan manuaalitarkennus. Jos arvelet ilman tulevan toimeen, niin siitäpä vain.

Jos budjettisi olisi esim. 600 euroa (mitä se nyt tässä ei ilmeisestikään ole), eli sijoittuisi jonnekin tuonne Panasonicin FZ30:n taikka Fujin S9500 hintaluokkaan, kannattaa pitää mielessä käytetty digijärkkäri.

400 eurolla irtosi juuri täysin pelaava, vähän kuvia lauottu EOS 300D kitti + gigan muistikortti. Jokin halpa suttutelezoomiobjektiivi päälle siihen, niin hintaa silti vain n. 550 euroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri kolahti postiluukusta Digikuva-lehti, jossa on vertailtu ultrazoomeja. Vertailun ykkönen oli Samsung Pro 815 (799 €), kakkonen Canon S2 (589 €) ja kolmonen Olympus SP-500UZ (449 €)

Olikos Panan fz-30 mukana? Se nääs pieksee ton samsungin 10-0 :P Sampassa on vaan parempi laajakulma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Panasta ( FZ5 ) puheenollen.... Tämä kuva on otettu ko. kameralla:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5658424

Kannattaa tsekata myös muut Juston kuvat, käsittäkseni ne kaikki ovat FZ5:lla  ;). Justo valitteli vain, että osa tulee bumerangina JetPhotosta "softina", mutta nyt näyttäisi olevan jo yli 100 kuvaa tarjolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos Panan fz-30 mukana? Se nääs pieksee ton samsungin 10-0 :P Sampassa on vaan parempi laajakulma.

Oli, mutta ei oikein pärjännyt  :o. Moittivat automaattista tarkennusta verrattuna aiempiin Panan malleihin.  Pitivät myös hinta aika kovana (725 euroa). Jäi kahdeksan kameran vertailussa toiseksi viimeiseksi. No, noi testithän ei välttämättä kerro mitään. Ne ovat vain testaajien mielipiteitä. Itseäni kiehtoo juuri tuossa FZ-30 tuo zoomin käsisäätö

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli, mutta ei oikein pärjännyt  :o. Moittivat automaattista tarkennusta verrattuna aiempiin Panan malleihin.  Pitivät myös hinta aika kovana (725 euroa). Jäi kahdeksan kameran vertailussa toiseksi viimeiseksi. No, noi testithän ei välttämättä kerro mitään. Ne ovat vain testaajien mielipiteitä. Itseäni kiehtoo juuri tuossa FZ-30 tuo zoomin käsisäätö

FZ-20 testanneenna, kaipasin itse käsisäätöä. Konica Minoltalla on myös Dimage A200, käsisäädöllä ja vakaajalla  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos pokkarista pitää maksaa ~ 800 euroa, niin sitten kyllä kannattaa kovasti harkita jo järkkäriä. Saa paljon enemmän samalla rahalla.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään