Sami Mäntyharju

Saab Safir deltasiipisenä

7 viestiä aiheessa

(tuo kuvan suoraan klikkaaminen tuottaa virheen, mutta jos osoitteen kopioi ja liittää selaimen osoiteriville niin sitten näkyy)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä kalkkuna!!!! ;D

 

Testattiinko tuossa tunnanin siipiä? En ehdi vielä lukemaan tuota juttua Ilmailusta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, Ensin sillä testattiin Tunnanin ja sitten vielä Lansenin siipiä.  Mahto kuskilla puntti tutista kun vei koneen eka kerran ilmaan. Mukavaa kuulla että juttu on ollut hyvä.

 

Sähvä-santeri :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja DK:n kaksoisdelttasiipeä kokeiltiin tämmösellä minijetillä:

http://www.sff.n.se/SAAB210.htm 

Markku

 

Lill-Draken rakennettiin siksi, että ei ollut käytännöllistä ja mahdollistakaan asentaa täysikokoista kaksoisdeltasiipeä Saab Safirin runkoon, kuten tehtiin Tunnanin ja Lansenin siiven kanssa, vaan tehtiin pienennetty miehitetty mallikone uudella rungolla vuonna 1951. Sillä  testattiin kaksoisdeltasiiven ominaisuuksia.

 

Jukka

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään