Jere Tolonen

Finnairin turvavideo

40 viestiä aiheessa

Eilen tuli matkattua Finnairilla ja huomasin Airbus koneissa uuden turvavideon. Se oli uudempi ja luonnollisempi. Oli jo aikakin, koska siinä edellisen videon happinaamarikohdassa "kiinnittäkää ensin happinamaari itsellenne, ja vasta sitten auttakaa muita" ei ollut enään sitä naista, joka vaan heiluttelee päätään. Uudessa videossa kielletään olemasta lennon aikana käytävällä ja varauloskäyntien lähellä. Enään ei ollut edes oikeita henkilöitä siinä videossa. ISO plussa oli myös kohdassa, jossa matkustamohenkilökunta (ompas pitkä sana :o) näyttää lähimmät poistumisreitit käsillä viittomalla. Tarjoilu muuten Finnairilla parempaan päin, esim. ei ollut aamulla mitään keksiä vaan kunnon sämpylä (kotimaan lennolla). Finnair menee vain paremaan suuntaan ------>

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin meinasin tehdä tästä aiheen kun huomasin että olivat vaihtaneet nuo videot. Olen tosin hieman toisella kannalla eli itse tykkään enemmän niistä vanhoista. Niissä oli enemmän fiilistä ja tunnelmaa....ja parempi musiikki. Toisaalta nuo ovat toisarvoisia asioita, turvallisuushan on pääasiassa mutta itse pidän enemmän siitä vanhasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli samaa musiikkia ei enää taustalla soi, vai? :( Se oli hyvä ja toi tosiaan tuota tunnelmaa. Vanhassa videossahan oli kapteeni, joka istui ohjaamossa ja kertoi turva-asioista. Uutta videota en ole nähnyt, mutta näillä näkymin vanha on minusta todella hyvä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niissä oli enemmän fiilistä ja tunnelmaa....ja parempi musiikki. Toisaalta nuo ovat toisarvoisia asioita, turvallisuushan on pääasiassa mutta itse pidän enemmän siitä vanhasta.

Itse myös olen samaa mieltä tosta musiikin vaihdosta. Se entinen oli rauhoittava ja kuului kun kone meni ohi. Vanhasta turvavideosta näkee englanninkielisen pätkän täältä: http://www.nitro.fi/index.php?f=work&m=2&s=2 Sieltä matkailu ja Finnair

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jere! En ole yli vuoteen matkustanut lentäen ja nyt kun kuulin tuon mahtavan, hyvän musiikin ja pätkän videosta palautui taas mieleen lentämisen mukavuus ja nousi matkakuume!

__tuomas__

p.s. Oisiko jollain linkkiä tai muuta vastaavaa, josta voisin nähdä enemmän videosta tai peräti kokonaan sen? Se ois mahtavaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös tässä videossa kuulee mukavasti wanhaa turvallisuusvideota:http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=1184

Edit: En kyllä tiedä, että onko tuo video vieläkin käytössä B757:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös tässä videossa kuulee mukavasti wanhaa turvallisuusvideota:http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=1184

Edit: En kyllä tiedä, että onko tuo video vieläkin käytössä B757:ssa.

Onpa kamalat suosionosoitukset tuossa laskeutumisessa.. Menisi itellä ainakin hermot täysin jos taputuksia vielä tehostettaisi yhteislaululla  ::)

Jotkut tykkää, toiset ei. Not for me  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saispa sen vanhan videon jostain käsiin...  :-\ Se musiikki varsinkin toi aina hyvää tunnelmaa lennon alkuun.

Sitten vielä kysymys aiheeseen liittyen: Mielestäni video alkoi pyörimään aina hieman eri aikaan eri lennoilla.  ???   Laittaako joku sen pyörimään vai tuleeko se automaattisesti? Ainakin muistelisin että välillä alkoi pyörimään jo portilla ja välillä rullatessa jne.

Purseri sen laittaa pyörimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on jo pariin otteeseen ollut vaikeuksia turvaohjeiden kanssa lähiaikoina. Ensimmäisellä kerralla video ei meinannut lähteä millään pyörimään, ja lopulta odoteltiin kiitoradalla kunnes video oli pyörinyt loppuun. Tämä siis Rovaniemellä eli kiitorata ei ole kovinkaan kovassa käytössä.

Toinen kerta tapahtui reilu viikko sitten. Turvavideo lähti pyörimään vain neljässä ensimmäisessä monitorissa. Aikansa laitteiden kanssa taisteltuaan lentoemännät näyttivät turvaohjeet itse, koska muuten aika olisi loppunut kesken. Tällä kertaa siis Helsingin päässä ja molemmilla kerroilla Airbusin kyydissä.

Turvavideoista vielä sen verran, että itse pidän uudemmasta enemmän. Se oli jotenkin tökeröä, kun osa oli näyteltyä ja osa tietokoneanimaatiota. Huvittavana jäi mieleen se, kun äiti heristää sormeaan tytölle, joka kuuntelee korvalappustereoita nousun aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avasin tuon mutta videota tai musiikkia ei kuulunut :(

No, kannataisiko vaikka etsiä se video siitä listasta.

Edit: luulin ensiksi, että tuo olisi joku vitsi kun oli noinkin tyhmä kommentti kyseessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee streaminginä, kestää... Malttia  ;) Mikä WMP versio? Kuinka nopee yhteys?

MPG tiedostoja toistettaessa _harvemmin_ on väliä WMP:n tai minkään muunkaan playerin versiolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei saamari, voiko pahempaa suolaa haavoille olla.

Hirveä matkakuume muutenkin päällä ja sitten tuollainen video jonka on tottunut näkemään siinä vaiheessa kun kolmea moottoria käynnistellään portilta 32 työnnettäessä. ???

Kyllä on täälläki ihan samat fiilingit, mut yleensä kuulee tän saman 757:ssa.  8) *ärgh* äkkiä matkalle!

Minulle toi 757:n flapsien äänet on kyllä musiikkia korville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sen videon voi katsoa streamillakin. Ei kai sitä pidä koneelle ladata?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sen videon voi katsoa streamillakin. Ei kai sitä pidä koneelle ladata?

voi varmaan mutta kyllä se streaminäkin latautuu koneelles  :laugh: ja voihan sen myös katsoa tuosta suorasta linkistäkin kun klikkaa sitä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikansa laitteiden kanssa taisteltuaan lentoemännät näyttivät turvaohjeet itse, koska muuten aika olisi loppunut kesken.

Onko kaikissa koneissa, vaikka tuleekin ohjeet monitorilta tämä safetydemopakkaus? Ja montako pakkausta on/kone esim. a320 koneessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enempi tykkäsin minäkin siitä edellisestä: "Ladies and gentlemen, may I have your attention - PLEASE". Siinä oli ytyä. Tämä uusi on tosi pliisu, ja cabinhenkilökunta seisoskelee käytävällä näyttämässä exitien paikat ja emegrency-valon lattiassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiskohan joku ihan vasta Finnairin A320 sarjalaisella matkustanut vahvistaa sellasen huhun että Safety Demo olis muuttunu?

-Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä matkustin 18.10.07 ja 26.10.07 A319:sella mutta en kyllä huomannut muutosta. Viimeksi sitä ennen olen Finnairin bussilla kyllä matkustanut 5.11.05 joten en välttämättä muista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tjaa. Ei löydy vastausta Nikolle.

Mutta kysyisin löytyykö sitä alkuperäistä turvademoa vieläkään kokonaisena mistään???  ::)

No mulla löytyy se uudempi pätkä koneelta itse kuvattuna, mutta muutama viimeinen sekunti puuttuu, ku tuli emo pyytämään laittaa kameraa kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään