Juha Paulavuo

Netjets Europe hakee 100 lentäjää !!

9 viestiä aiheessa

NetJets Europe is in the market for over 100 pilots. Their requirements are a minimum of 1,500 hours total flying time, 500 hours multi-engine, a valid EC passport allowing unrestricted worldwide travel and full European ATPL.

 

As the company puts it, “Pilots should also have a strong motivation to deliver excellence”. In the executive aviation business you often actually meet your passengers. NetJets Europe employs more than 500 flight deck crew and has a fleet of over 85 aircraft, ranging from the little Citation Bravo to the $44m Gulfstream 550; an ultra long-range aircraft capable of non-stop travel from London ­ Singapore.

 

Pääkohdat suomeksi:

minimivaatimukset 1 500 kokonaistuntia , 500 monimoottorituntia, EU-passi ja eurooppalainen ATPL

 

Lähde ; ABTN

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäköhänlainen palkkataso on näillä liikelentoyhtiöiden lentäjillä verrattuna perinteisten lentoyhtiöiden lentäjiin? Uskaltaako joku mennä esittämään tietoa tai arvailuja esimerkiksi Jetfliten tai Airfixin palkkatasosta suhteessa Finnairiin ja Blue1:een. Käytännössähän tuo lentäminen on varmastikin kovin erilaista kuin normaali reittilentäminen kun tuossa lentäjät ovat selvästikin enemmän koneen todellisia herroja; ovat tarjoamassa sitä palvelua matkustajille ja hoitavat itse monet muutkin hommat. Voisi siis olettaa, että monipuolisemman (ja vaativamman(?)) tehtävänkuvan myötä heille maksettaisiin enemmän.

 

(Toisaalta reittikoneiden lentäjät kantavat vastuullaan suuremman joukon ihmisiä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäköhänlainen palkkataso on näillä liikelentoyhtiöiden lentäjillä verrattuna perinteisten lentoyhtiöiden lentäjiin? Uskaltaako joku mennä esittämään tietoa tai arvailuja esimerkiksi Jetfliten tai Airfixin palkkatasosta suhteessa Finnairiin ja Blue1:een. Käytännössähän tuo lentäminen on varmastikin kovin erilaista kuin normaali reittilentäminen kun tuossa lentäjät ovat selvästikin enemmän koneen todellisia herroja; ovat tarjoamassa sitä palvelua matkustajille ja hoitavat itse monet muutkin hommat. Voisi siis olettaa, että monipuolisemman (ja vaativamman(?)) tehtävänkuvan myötä heille maksettaisiin enemmän.

 

(Toisaalta reittikoneiden lentäjät kantavat vastuullaan suuremman joukon ihmisiä)

 

Paha mennä arvelemaan, kun ei tiedä muiden palkoista. Eiköhän Suomen parhaiten palkatut pilotit löytyne Finskiltä edelleenkin. Sen sijaan hyvinkin tarkasti on tullut selvitettyä Länsi-Eurooppalainen palkkataso kokeneille bisnesjettikippareille. Käypänen liksa lähtee 8000 eurosta kuussa ylöspäin. Tämä otsikossa mainittu portugalilainen Netjets Transportes Aereos (joka syystä tai toisesta ei pane pahakseen, jos sitä joku erheellisesti kutsuu nimellä Netjets Europe) maksaa noin 20-25% vähemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä otsikossa mainittu portugalilainen Netjets Transportes Aereos (joka syystä tai toisesta ei pane pahakseen, jos sitä joku erheellisesti kutsuu nimellä Netjets Europe) maksaa noin 20-25% vähemmän.

Ei se nyt ihan noinkaan mene... Netjets Transportes Aereos mm.omistaa liikenneluvat, miehittää ja operoi Netjetsin Europen koneet.

Netjets Europe, tuolta menu ja our structure

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se nyt ihan noinkaan mene... Netjets Transportes Aereos mm.omistaa liikenneluvat, miehittää ja operoi Netjetsin Europen koneet.

Netjets Europe, tuolta menu ja our structure

 

Joo, tiedän kyllä. Pointtini onkin se, että liikenneluvat ovat portugalilaiset, joten Portugalin INAC:n (sikäläinen ILL/IH, mikälie) määräysten mukaan mennään. Mukavuuslippu mikä mukavuuslippu.  Ja tätä asiaa eivät NJTA:n myyntimiehet kauheasti halua korostaa. Se on vähän sama kuin autokauppias sanoisi, että kyllähän tämä Lada ajaa ihan saman asian kuin Mersukin. Noin kärjistäen.

Itse asiassa tuossa niiden mainoksessakin todetaan vain, että NJTA on "EU Carrier"....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäköhänlaista testausta hakijoille järjestetään? ???

 

En tiedä nykyistä käytäntöä, mutta kuutisen vuotta sitten oli Pariisissa Flight Safetyn tiloissa päivän mittainen tilaisuus, jossa ensin oli "soveltuvuuskoe", vastattiin paperilla tyhmiin kysymyksiin jne, sitten lennettiin Citation V:n simulla pikkupätkä ja sen jälkeen haastateltiin. Myöhemmin eräs NJTA:n vastuuhenkilö sanoi, että sillä soveltuvuuskokeella ei ole mitään muuta merkitystä, kuin että saadaan asiakkaille sanooa, että kaikki lentäjät on testattu. Pitänee paikkansa, läpäisinhän minäkin ne... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään