Mikko Maliniemi

Vinkkejä "monitoimilaitteen" hankintaan

26 viestiä aiheessa

Tässä olisi printterin osto edessä ja kun aina joskus tulee eteen tilanteita, että tarvitsisi jotain skannatakin, niin tuollainen monitoimivehje voisi olla laite paikallaan. Tulostusmäärät sitten taas ovat sen verran pieniä kuitenkin, niin mustesuihku riittänee... Olisiko teillä kellään kenties hyviä vinkkejä noiden monitoimilaitteiden suhteen? Esim. mitä kannattaa ottaa mustekasettien suhteen huomioon jne.? Tai jos on hyviä kokemuksia tietyistä vehkeistä, niin vinkkejä otetaan vastaan, mielellään perustelujen kera...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo canonin 150:n monen muunkin lehden testivoittaja. Emännän veljellä on kyseinen värkki eikä siitä ole paha sanaa sanottavana, kelpo laite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä oli mustetulostin ja kun tulostaa vähän, muste kuivuu. Ei saa puhdistettua itse :(. Laser tulostin parempi. Voi tulostaa 2 kertaa vuodessa ja tuloste on aina hyvälaatuinen .... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kunnon musteruiskut kuivu. Pitää vaan pysyä erossa halvimmista. Epson, Canon ja HP ovat aika varmoja valintoja, Lexmarkin jättäisin kauppaan. Monitoimilaite kannattaa, jos nimenomaan tilansäästö on tärkeää. Erillisen skannerin ja printterin voi valita paremmin skannaus- ja tulostustarpeidensa mukaan, ja ensin loppuun kuluvan printterin voi vaihtaa yksinään. Tietenkin jos muutaman kympin vehje riittää, niin sen voi huoletta heittää menemään kokonaan. Tulostuskulut ovat kääntäen verrannolliset laitteen hankintahinnan toiseen tai kolmanteen potenssiin, joten muutaman kympin laitteella tulostusmäärien on syytä olla todella pienet. Jo kymmenien sivujen kuukausimäärillä kannattaa hankkia tulostin, jossa kukin väri on omassa kasetissaan ja mustemäärät huomattavasti suuremmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on tuo HP:n PSC 1350 ja tyytyväinen olen ollut. Entinen oli sitä aikaisempaa mallia ja se hajosi mutta takuu pelasi loistavasti. Kotiinkuljetuksen kera tuli tuo uudempi malli ja siinä on nuo muistikorttien paikatkin. Nyt kävin ostamassa mustan kasetin ja hintaa oli jotain kolmekymppiä. Myyjä nauroikin, että jos molemmat kasetit on tyhjänä yhtä aikaa niin kannattaa ostaa uusi laite ja saa taas vuoden takuun..Noitahan taitaa saada jo alle satasella..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tosiaan jos haluaa säästää mustekuluissa niin esim. täältä  http://www.finink.com/  saa huomattavasti halvemmalla...itse ostin muste ja värikasetin paikallisesta toimistotarvikeliikkeestä ja hintaa kertyi yli 70 euroa....tuolta olisi saanut 30 euroa halvemmalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kunnon musteruiskut kuivu. Pitää vaan pysyä erossa halvimmista. Epson, Canon ja HP ovat aika varmoja valintoja,

Minulla oli HP tulostin..... >:(

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli HP tulostin..... >:(

Cathy

Irrotat mustekasetin tulostimesta ja varovasti kostealla serlalla tai

vaikka vessapaperilla pyyhit sen kasetin tulostuspään (siis sen alueen mistä muste tulee ulos) kunnes se on puhdas kaikesta kuivuneesta musteesta.

Lopuksi kuivaat pehmeällä paperilla huolellisesti, mutta varovasti.

Ja taas tulostaa, jos mustetta kasetissa on.

Ne ei tuota tietenkään käyttöohjeisiin laita, mutta noin saa "kuivuneen"

mustekasetin toimimaan. HP:llä on juurikin taipumus siihen että kasetin mustereijät

kuivuvat tukkoon, auttaa kun tulostat edes kerran kuussa jotakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on riittänyt että laittaa pari tippaa vettä siihen pinnalle ja sitten vähän sekottaa ni taas toimii

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Irrotat mustekasetin tulostimesta ja varovasti kostealla serlalla tai

vaikka vessapaperilla pyyhit sen kasetin tulostuspään (siis sen alueen mistä muste tulee ulos) kunnes se on puhdas kaikesta kuivuneesta musteesta.

Lopuksi kuivaat pehmeällä paperilla huolellisesti, mutta varovasti.

Ja taas tulostaa, jos mustetta kasetissa on.

Kiitos ohjeesta. Naapuri yritti puhdistaa ja ei onnistunut. Olen vaihtanut Canon lasertulostimeen. Käytetty nyt 1 vuosi ja ei enää ongelmaa. :D

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Minulla taas oli HP:n 990c -tulostin vajaat 3 vuotta käyttämättömänä. Nyt, kun kokeilin sitä pitkästä aikaa, se toimi aivan loistavasti. Kaikki väritkin. :)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HP:llä taitaa tosiaan olla laaja skaala laadussa (ja hinnassa). Mulla on täällä mm. Deskjet 2500, joka on nykyään todella vähällä käytöllä, mutta ei ole koskaan ollut yhtään reikää tukossa. Joskus oli pienempi Deskjet (muistaakseni 870), joka kyllä tukkoili, mutta tietysti musteissa ja suutintekniikassa on tapahtunut kehitystä sen jälkeen. Designjetissä erilliset tulostuspäät ovat myös ongelmattomia koko käyttöikänsä, joka meillä suht kovassa käytössä on pari vuotta ja muutama litra mustetta. Tietysti parinkymmenen tuhannen euron hinnalla tätä jo odottaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HP:llä taitaa tosiaan olla laaja skaala laadussa (ja hinnassa).

Muistaakseni HP tulostin oli 120 tai 1200 malli. Itse tarvitsen vähän väritulostusta ja minulle sopii lasertulostin, ei kuivu....;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.. Tai jos on hyviä kokemuksia tietyistä vehkeistä, niin vinkkejä otetaan vastaan, mielellään perustelujen kera...

No tää voi olla ettei ole lähelläkään sitä mitä etsit, mutta omat kokemukset nyt lyhyeltä ajalta on hyvät.  Vekki makso jonkin verran enemmän kuin halvimmat laserit (makso 200€) , mutta mukana tulee täysi värikasetti, toisin kuin monissa muissa halvemmissa. Ja kaikki tarvittavat piuhat, nykyäänhän niitäkin joutuu ostaa erikseen. Uuden värikasetin ostokaan ei vie konkkaan kun sen saa viidelläkympillä, tai ehkä vähän alle.  Käytössä on toiminut hyvin, se on tuossa serverin perässä ja kaikki talouden kolme konetta tulostelee siihen verkon kautta. Käynnistyy nopeasti, jälki on perushyvää laseria, skanneri tuottaa mielestäni varsin laadukkaita värikuvia ja kopiokonetoiminto on helppokäyttöinen ja nopea.

No toi ei tosiaan oo mustesuihku jos sellaista etsit, mutta kunhan nyt mainitsin tuonkin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä vaan ota mustesuihku tulostin jos tulostat pienia määriä, mutta toiselta älä otta mustesuihku jos tulostat suuria määriä.  Itsellä on mustesuihku printeri ja harmita joka kerta kun puolle patruna mene pään puhtistamisen.  :'( 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla on tällä Epson Stylus Photo R200:lla ollut pisimmillään ehkä pari kuukautta väliä tulosteissa pahimmillaan, eikä koskaan ole juminut. Nyt niitä onkin alkanut tulla sitä tahtia, että isommat mustesäiliöt olisivat jo aiheellisia, mutta CD/DVD-tulostus puuttuu isoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin valitessani tulostinta, kiinnitin huomiota siihen että tulostuspää on mukana patruunassa. Miinuspuolena tässä on kalliimmat patruunat, mutta toisaalta saatpa aina puhtaan pään kun vaihdat patruunan. Wanhassa Epsonissa oli vain yksi pää ja patruunat oli vain tyhmiä mustesäiliöitä, tulostuspää kuivui niin tulostimesta tuli entinen. Eikä nuo patruunat nyt silti niin hirveästi kustanna etteikö niitä ostaisi, varsinkin kun itse tulostan lähes kaiken laserilla ja mustesuihkaria käytetään vaan väriä tarvittaessa.

Käytössä siis HP PSC 2175, taitaa olla jo markkinoilta poistunut malli mutta hyvin spelaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on seuraavanlainen Epsonin DX4850 monitoimilaite: http://www.epson.fi/products/allinone/dx4800/index.htm

Epsonin hyviä puolia verrattuna esim. HP:een on ainakin se, että mustepatruunat ovat halvempia ja niitä saa ostettua yksitellen. Laite on toiminut erinomaisesti ja tulostaa parhaimmillaan 20 liuskaa minuutissa. Itse olen tulostellut myös digikameralla otettuja kuvia valokuvapaperille ja laatu on mielestäni vallan mainiota.

Laitteen hintakaan ei päätä huimaa ollen tällä hetkellä n. 119 - 129 euroa liikkeestä riippuen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin valitessani tulostinta, kiinnitin huomiota siihen että tulostuspää on mukana patruunassa. Miinuspuolena tässä on kalliimmat patruunat, mutta toisaalta saatpa aina puhtaan pään kun vaihdat patruunan. Wanhassa Epsonissa oli vain yksi pää ja patruunat oli vain tyhmiä mustesäiliöitä, tulostuspää kuivui niin tulostimesta tuli entinen. Eikä nuo patruunat nyt silti niin hirveästi kustanna etteikö niitä ostaisi, varsinkin kun itse tulostan lähes kaiken laserilla ja mustesuihkaria käytetään vaan väriä tarvittaessa.

Käytössä siis HP PSC 2175, taitaa olla jo markkinoilta poistunut malli mutta hyvin spelaa.

Omistan samanlaisen myllyn ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Juurikin toissa päivänä tilasin ensimmäistä kertaa mustetta ja laite on ollut minulla jo 1,5 vuotta, ja kuitenkin olen tulostellut kohtuullisen paljon papereita tuolla laitteella. Skannausjälki on riittävän tarkkaa ja koneen etulevyssä on vieläpä muistikortin lukijoita 4 erilaista mallia (yleisimmät). Myös paperin pikakopiointi onnistuu ilman, että tietokone on päällä. Ostin tulostimeni poistomyynnistä, joten uutena noita ei enää löytyne. Tämäkin taisi olla jonkun TM:n testin voittaja kone vuonna 2004. Ei ole tarvinnut tätä ostosta katua.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietenkin se on parempi, jos tulostuspäät eivät ole kiinni patruunoissa, vaan erikseen vaihdettavia, mutta semmoisia ei budjetiluokan vehkeissä näe. Kun pää ja mustesäiliö ovat erilliset, tulostuskulut laskevat oleellisesti. Kunnollinen pää kestää monta kasetillista mustetta. Hyvissä vehkeissä siinä tulostuspäässä on pieni, n. millilitran säiliö, joka tankataan varsinaisesta mustesäiliöstä aina kun se tyhjenee. Näin mustesäiliöt eivät liiku tulostuspäiden mukana ja ne voidaan tehdä isoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo niin kallis laite ollut, alle kahden sadan muistaakseni ja mitä uusiin patruunoihin tulee, olikohan noin 40€ musta ja 3-väri yhteensä. En katsonut liian kalliiksi ja kuten aikaisemmin on mainittu, tulostuspää uusiutuu siinä samassa. Luultavasti noita vanhoja säiliöitä voisi myös tankata jos omistaisi musteet ja neulan, mutten jaksa moiseen ryhtyä.

Tänä päivänä vaan tuntuu sille, ettei mikään saisi maksaa mitään ihmiselle. Aina valitetaan, että maksaa liikaa. Yritysten ja koulujen aivopesu mennyt liian pitkälle rahan käytön suhteen. Itse en koe, että tulostaminen tulee tuolla liian kalliiksi, vaikka patruunan hinta ei halvimmasta päästä olekaan. Ennemin kannattaa mietiä mitä tulostaa ja mitä jättää tulostamatta, jos kerran on niin kauhea vaiva säästää rahaa. Mukaamme sitä rahaa täältä maapallolta emme kuitenkaan, joten mitäpä sitä kellekään muulle säästelemään.

Nimin: Opintotuki 417€/kk, josta maksan vuokran, netin, kännyn ja elämisen.

PS: Yle otsikoi tänään uutisella http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/104/ ja toivon, että valtionjohto ottaisi tuohon asiaan reilusti kantaa. Itse olen yksi noista opiskelijoista, joka tulee toimeen ilman työntekoa, mutta ymmärrän kanssa opiskelijoita pääkaupunkiseudulla, jossa vuokrataso on aivan muuta kuin täällä itä-rajan tuntumassa. Olen siitä onnellisessa asemassa, että en suuremmin valittele, mutta haluan olla silti ajamassa etelä-Suomen opiskelijoiden vaikeampaa taloudellista tilannetta eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siinä sitten kävi, että Cwanonin sijaan päädyin viimehetkillä Epsonin DX4850:een. Menee ehkä himpun pienempään tilaan, laatu on ihan vastaavaa ja musteet ovat halvempia...

Kiitti vain kaikille avustaneille :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siinä sitten kävi, että Cwanonin sijaan päädyin viimehetkillä Epsonin DX4850:een.

Onkos tuo Mikko muuten se laite, millä pystyy skannaamaan filmejä/dioja? Kun eikös Epsonilta tullut semmoinen aika äskettäin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään