Guest LEMPPA

Miten pääsen tuosta Saat**** IE:stä eroon?

17 viestiä aiheessa

Tänään tässä juuri äsken kun "vahingossa" painoin F-securen sitä kysellessä niin että päästetään IE nettiin?

niin ei mennyt kuin muutama sekunti kun työpöydälle ilmeistyi jotain Find a date, free ringtones, free money  pikakuvakkeita ja niitä oli ainakin kuusi

eli miten pystyn poistamaan koko Helv. IE:n kokokoneelta se tuli koneen mukana kun ostin koneen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kauan, kun käytät Windowsia, niin et mitenkään...

Sen sijaan suosittelen tekemään pöpötarkistuksen. Ei ne pikakuvakkeet jne sinne itsestään ilmesty, vaan sulla on joku pöpö siellä koneella, joka sitten IE:n kautta hakee ne systeemit sinne koneellesi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos konetta ei suojata palomuurilla ja hyvin toimivalla virussuojalla ja hyvällä pöpöscannerilla ,niin ei mikään olemassa oleva selain tai käyttöjärjestelmä pysy puhtaana.Jos ei F-Securesi pysty suojaamaan konettasi,niin olethan päivittänyt sen.Toinen vaihtoehto on ,että vaihdat parempaan,niitä löytyy.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköpähän imuripöpölle kelpaa mikä tahansa oletusselaimeksi rekisteröity ohjelma sonnan lataamiseen. IE:n poistaminen ei taatusti ratkaise ongelmia, mutta aiheuttaa niitä kyllä. Jos IE:n aukkoja pelkää, niin riittää, kun ei avaa pöpösivuja sillä. Windowsin päivitykset sen sijaan kannattaa asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös IE:n saa pois Ohjauspaneeli->Lisää tai poista sovellus->Lisää tai poista windowsin osia

sitten tulee tämmöinen ikkuna niin sieltä sitten etsit Internet Explorerin.

[ attachment removed ]

Sitten otat ruksin pois ja painat seuraava.

Thats it!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en käytä IE:tä kun WIndows Updateen. Olen poistanut kaikki IE:n pikakuvakkeet niin ei tule sitä vahingossakaan käytettyä ja näin toivottavasti vältän virukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en käytä IE:tä kun WIndows Updateen. Olen poistanut kaikki IE:n pikakuvakkeet niin ei tule sitä vahingossakaan käytettyä ja näin toivottavasti vältän virukset.

Ihan hölmöä puhetta mielestäni tuo. Itse käytän vieläkin IE:tä enkä vaihda niin kauan kuin sivut IE:llä näkyvät. Saman ne kaikki muutkin internet selaimet tekevät kuin IE, eli näyttävät sinulle mitä sivut pitävät sisällään.

Sanoisin että se paljonko viruksia sun muuta ylimääräistä koneellasi on riippuu siitä millä sivuilla käy ja onko tietoturva kunnossa, ei se selaimesta kiinni ole. Itse törmään ehkä muutamaan virukseen koneellani vuodessa ja nekin tulevat sähköpostin kautta. Toki nekin lentävät F-Securen avulla muutamassa sekunnissa pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hölmöä puhetta mielestäni tuo. Itse käytän vieläkin IE:tä enkä vaihda niin kauan kuin sivut IE:llä näkyvät. Saman ne kaikki muutkin internet selaimet tekevät kuin IE, eli näyttävät sinulle mitä sivut pitävät sisällään.

Sanoisin että se paljonko viruksia sun muuta ylimääräistä koneellasi on riippuu siitä millä sivuilla käy ja onko tietoturva kunnossa, ei se selaimesta kiinni ole. Itse törmään ehkä muutamaan virukseen koneellani vuodessa ja nekin tulevat sähköpostin kautta. Toki nekin lentävät F-Securen avulla muutamassa sekunnissa pois.

Sen jälkeen ku kone sekosi niin, että IE ei toiminu ollenkaan mutta muuten kone toimi normaalisti niin latasin firefoxin niin pystyin surffailla normaalisti, toisin kuin IE jonka alotussivukin oli joku iha outo yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saman ne kaikki muutkin internet selaimet tekevät kuin IE, eli näyttävät sinulle mitä sivut pitävät sisällään.

Paitsi että IE näyttää ne sivut väärin(tai ainakin vääremmin.. ei se Firefoxikaan täydellisesti näytä, mutta paremmin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JOO

F-secure löys koneesta yhden haittaohjelma nimeltään Troijan Downloader niin siitä varmaan koko juttu johtui mutta F-secure poisti tuon meni 40 min kun piti tsekata koko kone

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

meni 40 min kun piti tsekata koko kone

Se on jännä juttu että nykyään kaikkien laitteiden keskellä joiden tulisi säästää aikaa meiltä kaikilta juuri se päinvastainen on tapahtunut.... ihmisillä ei ole enää aikaa. Tai jos sitä aikaa on niin ei tiedä mitä tehdä. Tuli vain mieleen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellen ihan väärin muista, niin XP Media Centeristä saa poistettua IE:n kokonaan. Tietääkseni muilla versioilla tuo ei onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä mieltä mäkin olen, että ei se IE niitä pöpöjä sinne koneeseen ihan tosta vaan joka käynnistyksen yhteydessä tuo.. Tietokoneen pahin uhkahan on tunnetusti siinä penkin ja näytön välissä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään