Sami Puro

MD-11 Lappiin

15 viestiä aiheessa

Finnairista bongattua:

"Lehdistötiedote

5.2.2004

MD-11 myös Roomaan

Tuhansia lisäpaikkoja Lapin hiihtokohteisiin

Lapin lentokohteisiin tulee yli 8 000 lentopaikkaa lisää, kun Finnair alkaa lentää Rovaniemelle, Ivaloon ja Kittilään helmi-maaliskuun vilkkaimman hiihtosesongin aikana ja vielä pääsiäisenäkin lähes 300-paikkaisella laajarunkoisella MD-11-koneellaan.

- Vastaamme näin Lapin kysyntäpiikkiin. Kaikki halukkaat eivät pienempiin koneisiin mahtuisi, ja meillä on silloin juuri sopivasti yksi MD-11 -kone vapaana kaukolentojemme aikataulujen välissä, kertoo yhtiön reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

Kaikkiaan Lapin kohteisiin lennetään MD-11:lla tämän hetkisten suunnitelmien mukaan maaliskuun loppuun mennessä 29 lentoa, joista 16 suuntautuu Helsingistä Rovaniemelle, kolme Ivaloon ja 10 Kittilään. Tarpeen vaatiessa lentojen määrää voidaan vielä tästäkin lisätä, kuten pääsiäisenäkin.

Menopaluulentojen hinnat Helsingistä kaikkiin kolmeen kohteeseen alkavat 100 eurosta, ja lapset matkustavat jopa puoleen hintaan. Yhtiön syyskuussa uusitun hinnoittelujärjestelmän mukainen joustava hintarakenne on tietenkin kokonaisuudessaan voimassa myös näillä MD-11 lennoilla.

Finnair hyödyntää vapaata MD-11 -kapasiteettiaan myös myöhemmin keväällä lentämällä sillä huhtikuun ajan aina torstaisin Rooman-vuorojaan, jolloin kaikki lentoreititkin vievät ikuiseen kaupunkiin.

Ensi perjantaina Finnair saa myös uuden, järjestyksessään 26:nnen, A320 -sarjan koneensa, mikä kasvattaa sen konekapasiteettia ja tarjoaa lisämahdollisuuden tihentää yhtiön kaukolentojen Euroopan-jatkoyhteysverkkoa.

Finnair Oyj

Viestintä

5.2.2004"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, se onkin sitten selvästi semmoinen tappaus että tuleepi spottaus keikka EFRO:lle ;)

Vaikka kyllähän niitä ykstoistasia näkee EFHK:llakin niin EFRO on kuvaajan kannalta kyllä n kertaa parempi paikka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jösses. Pakko lähteä hiihtolomalla "sukulaisia katsomaan", eli 11:llä lentämään. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, se onkin sitten selvästi semmoinen tappaus että tuleepi spottaus keikka EFRO:lle ;)

Vaikka kyllähän niitä ykstoistasia näkee EFHK:llakin niin EFRO on kuvaajan kannalta kyllä n kertaa parempi paikka.

No sanos muuta! Vois muuttaa hiihtolomaksi EFRO:lle. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:) Aika loistava "yllätys" pitääpi tehä, joku viikonloppu visiitti lappiin. Lennot MD11, mikä olisi parempaa.! :)

Mulla kävi viime vuonna tuuri kun olin menossa Helsinkiin Rovaniemeltä vajaaksi viikoksi niin sattui sitten olemaan MD11 kummallakin lennolla. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti sattuis meikäläisen lennoille 20. ja 27. päivä kuluvaa kuuta! No, kuvauskeikka tulee joka tapauksessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos täällä tietoa, mitä lentoja 11 lentää Rovaniemelle ensi viikolla?

Vaimo lähtee reissuun nyt maanantaina, palatakseen torstaina. Ajattelin vain, josko hänellä kävisi hyvä tuuri konetyypin suhteen?

Finskin sivuilta en löytänyt mistään mainintaa että MD-11:sta käytettäisiin, minään viikonpäivänä, Rovaniemen lentoihin. Oli vain MD-80/83 ja Bussivuoroja.

Eli onko nuo ekstravuoroja, vai korvataanko niillä ruuhkaisimpia vuoroja, luultavasti viikonloppuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaimo lähtee reissuun nyt maanantaina, palatakseen torstaina. Ajattelin vain, josko hänellä kävisi hyvä tuuri konetyypin suhteen?

Finskin sivuilta en löytänyt mistään mainintaa että MD-11:sta käytettäisiin, minään viikonpäivänä, Rovaniemen lentoihin. Oli vain MD-80/83 ja Bussivuoroja.

Eli onko nuo ekstravuoroja, vai korvataanko niillä ruuhkaisimpia vuoroja, luultavasti viikonloppuna.

Nuo ykstoistaset käy heittänässä lenkin lapissa aasian ja amerikan lentojen välissä. En tiedä sitten, että onko ne normaali- vai extravuoroja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Itse olen varmaan menossa 20:s päivä Rovikselle yhdellätoista. Onkohan kukaan innokas bongari (Olli?) tulossa Rovaniemelle katsomaan? Meinaan olisi pari tuntia aikaa hillua lentokentällä, eikä seura olisi pahitteeksi, etenkään kun en itse Rovaniemen spottauspaikkoja oikein tunne.

Henri, noilla lennetään ihan tavallisia vuoroja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen varmaan menossa 20:s päivä Rovikselle yhdellätoista. Onkohan kukaan innokas bongari (Olli?) tulossa Rovaniemelle katsomaan? Meinaan olisi pari tuntia aikaa hillua lentokentällä, eikä seura olisi pahitteeksi, etenkään kun en itse Rovaniemen spottauspaikkoja oikein tunne.

Mahdollisesti...pitää kattoa että miten tuolloin pääsis...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Henri, noilla lennetään ihan tavallisia vuoroja.

Kappas kappas, samaan suuntaan ollaan menossa tuolloin 20. päivä! Tosin minä lennän vielä 300 kilsaa pohjoisemmaksi... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän viikon M11-lennot Lappiin ovat perjantaina 20.2. Rovaniemelle ay427/8 ja lauantaina 21.2. Kittilään ay447/8.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän viikon M11-lennot Lappiin ovat perjantaina 20.2. Rovaniemelle ay427/8 ja lauantaina 21.2. Kittilään ay447/8.

Rouva lensi tänään tuolla 427:lla, eli päivä oli väärä.

Tai väärä ja väärä. Hyvin oli maistunut kyyti kasikymppiselläkin.

Ja kuulemma nuorempi lentäjäkin oli ollut ihan mukavan näköinen... Ne on varmaan noi univormut ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään