Jussi Sahlberg

Sigma APO 80 - 400 mm F4.5 - 5.6 ES OS -kommentteja?

11 viestiä aiheessa

Havittelen Sigma APO 80 - 400 mm F4.5 - 5.6 ES OS -tötteröä itselleni, kertokaahan hyviä ja huonoja kokemuksia sekä mielipiteitä ko. objektiivistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa tuubia on täälläkin kaihottu. Korvikkeena toimii saman firman 135-400mm.

Tuo vakaajan tuoma mahdollisuus valotusaikojen pidentämiseen on juuri se mikä siinä houkuttaa ja samalla on laajispäässä olisi jonnin verran avarampi kuin tuo nykyinen. Eihän se nyt valovoimaltaan ilman vakaajaa kovin kummoinen ole.

Mitä viime kesänä pikaisesti Adexin aikaan pääsin Mike Malecapen Sigmaa hypistelemään niin kyllä se vahvisti hankintahaluja kunnon allroundputkena!

Tietty ei sekään ihan ilmainen ole. Ja vaimo juuri mainosti haluavansa meille uuden talon joten rahareikää tuntuisi olevan muutenkin :-( Josko saisi vedettyä samaan konkurssiin moisen putkenkin ;D

-Mika-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten kiva putki, mutta vakaaja ei kestä, jos enemmän kuvaa. Oma alkoi oireilemaan jo puolen vuoden jälkeen ja on tällä hetkellä jo toista kuukautta "lomalla" Japanissa. Ja en ole ainoa edes tämän forumin kirjoittelijoista, jolta on mennyt vakaaja rikki ko. putkesta... Mutta silloin, kun se vakaaja toimii, se toimii loistavasti...

Toinen miinus tulee sitten tarkennuksen lievästä hitaudesta (ei ole ultraäänimoottori)...

Mutta tosiaan muuten hintaansa nähden (s)oiva peli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vaan mitenkään budjetti kestää niin 100-400mm canuunan ällä vakaajalla vois olla parempi vaihtoehto. :) Omaa kokemusta mulla ei tuosta sigmasta ole mutta tämän arvion pohjustan siihen mitä tuota canuunaa olen kokeillut ja molemmista lukenut juttua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt en väärin muista, niin Laukkasen Markolla on ollut jonkin aikaa sama putki. Olisko Markolla mahdollisuutta heittää tähän väliin kommenttia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten kiva putki, mutta vakaaja ei kestä, jos enemmän kuvaa. Oma alkoi oireilemaan jo puolen vuoden jälkeen ja on tällä hetkellä jo toista kuukautta "lomalla" Japanissa. Ja en ole ainoa edes tämän forumin kirjoittelijoista, jolta on mennyt vakaaja rikki ko. putkesta... Mutta silloin, kun se vakaaja toimii, se toimii loistavasti...

Toinen miinus tulee sitten tarkennuksen lievästä hitaudesta (ei ole ultraäänimoottori)...

Mutta tosiaan muuten hintaansa nähden (s)oiva peli...

En ole tuota sigmaa kokeillut, mutta on ilmeisesti aika mukava putki ja ainakin Mikon sillä otettujen kuvien laatu on kohdallaan. Tosta kestosta vaan sen verran, että eipä kovin hyvin canonin vastaavassakaan välttämättä vakaaja kestä, mulla kävi sen kanssa juuri samoin kuin mikolle sigman kanssa eikä korjauskaan onnistunut ennen kun sain kokonaan uuden tilalle. Oletko harkinnut sigman 100-300/4 putkea? Se kuuluu olevan vielä parempi lasi ja valovoimaa ja ultraäänimoottorikin on, tosin vakaajaa ei. Sigman ultraäänimoottori on minun kokemuksen mukaan kyllä hitaampi kuin canonin ainakin canonin rungoilla.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen saman polun kulkenut, ja toistetaas taas kerran tuonne nyytisiin (ja osittain fsnordiciin) kirjoittamani pätkä:

"Molemmat ovat hyviä, mutta jälkimmäistä ylijumaloidaan mielestäni aiheetta ihan liikaa. Itse mietin kauan välillä EF100-400L vs Sigma APO OS 80-400.

Pari esimerkkikuvaa esim täällä:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic2/193042/1

Seuraavaksi brändinkumartajat sanovat että "no mutta kun Canonit piirtääkin parhaiten aukolla 8 tai 11".. Niin Sigmakin... 8)

Toisaalle olen aiheesta kirjoittanut:

" Sigma kuitenkin häviää AF:n nopeudessa, toisaalta jos kerran EF75-300:nkin

nopeus riittää, niin Sigma hakkaa sen kyllä mennen tullen. Tuossa AF:n

painoarrvossa kannattaa huomioida että erittäin usein pärjää ihan hienosti

sillä että on aukko pienennettynä maksimista tilanteen mukaan ja lasi

manulaalifokuksella tarkennettuna äärettömään, konespottauksessa kun usein

ei kovin lähelle päästä, ja jos päästään niin sitten ei taas kovin pitkiä

laseja tarvita.  UZilla ottamistani kuvista ainakin 75% on otettu MF:lla.

Toi Canon/3rd party tuntuu kuitenkin joillekin olevan aika henkilökohtainen,

ja elämää suurempi asia. Monille vaan ihan periaatteen vuoksi kolmas

osapuoli ei osaisi tehdä parempaa linssiä kuin suuri ja mahtava Canon.

Lisää aiheesta vaikkapa:

http://www.photographyreview.com/PRD_145261_3128crx.aspx

http://www.epinions.com/content_171720740484 "

Toki valkoinen putki korottaa egoa ainakin viisi astetta.. 8) "

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään