Guest flysurfer

Lentokoneiden lähtökiihdytykset

36 viestiä aiheessa

Onko kokemuksia, mitkä koneet lähtee tykimmin.

Itse olin viime kesänä Blue One:n AVRO85 kyydissä, joka kyllä lähti semmosella vauhdilla, että oksat pois. Se tapahtuma jäi oikeen mieleen.

Pienet suihkumoottorikoneet taitavat olla kovia menijöitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kauan sitten DC-9:n kyydissä sai hyvät lähdöt Kemi-Torniossa. Pakkasta noin 30 astetta ja kone lähti kuin raketti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höyry-Ysi on ehkä omalta kokemukseltani ätäkin vehjas ylitehokkaine moottoreineen, tosin asia saattaa muuttua ku ens maanantaina pääsen RJ85:n kyytiin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin viime kesänä Blue One:n AVRO85 kyydissä, joka kyllä lähti semmosella vauhdilla, että oksat pois. Se tapahtuma jäi oikeen mieleen.

Miksi sitten Avroja kutsutaan hiustenkuivaajiksi?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti "tykeimmät" kokemukseni ovat kevyt 747SP ja kevyt MD-11. Harmi kun ei ollut ylösvetoa kummallakaan lennolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari matkustajaa mun lisäksi Finnairin B757:lla EFHK-EFOU...kyllähän se ihan kiitettävästi ripeää kiihtyi. Kevyt MD11 on kanssa aika hauska. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi sitten Avroja kutsutaan hiustenkuivaajiksi?  ;)

Nuhapumppu on toinen lempinimi... Tehoja ei kuulemma löydy sitten yhtään ylimääräistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finskin A321 yllätti viimeksi kiihtyvyydessään, kun lähtö tapahtui liukkaasta kiitotiestä johtuen täysillä tehoilla. Toisaalta pidän myös täyden 450 paikkaisen 747:n pitkästä lähtökiidosta, kun tuntuu että kiitorata loppuu kesken.   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla taas sitten mieleenpainuvin kokemus on viime kesältä kun lähdin Tongalta Samoalle NZ 767:lla. Kone puolillaan ihmisiä ja lentomatkaa 1,5 tuntia.

Mahtoikohan Tongan lyhyt kiitorata pakottaa moiseen menoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuhapumppu on toinen lempinimi... Tehoja ei kuulemma löydy sitten yhtään ylimääräistä.

No Tuossa lennossa Tukholmaan tuntui olevan kyllä tehoja. G-voimat oikeen tuntui kun lähdettiin :laugh:

Isommissa koneissa kyllä moottorit pauhaavat, mutta mitään ei tunnu alussa oikeen tapahtuvan. Vauhtiin päästyään ovat sitten menijöitä, mutta alku kestää.

MD-11:sta tais olla nousun kohdalla nopeutta 310km/h tais olla Bangkokin lento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Falcon 20, jarruilla tehot tapissa ja sit irti. Nykäsee jonnin verran ;) 10min myöhemmin oikastiin FL310, jonka jälkeen tehot veke, spoilerit pihalle ja -7500fpm alas, ei aikaakaan ja oikastiin FL100. Lienee hauskin lentokeikka meikäläisellä 8)

T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Falcon 20, jarruilla tehot tapissa ja sit irti. Nykäsee jonnin verran ;) 10min myöhemmin oikastiin FL310, jonka jälkeen tehot veke, spoilerit pihalle ja -7500fpm alas, ei aikaakaan ja oikastiin FL100. Lienee hauskin lentokeikka meikäläisellä 8)

T

Tuo kuulostaa jo kunnon menolta. Asiaa! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari matkustajaa mun lisäksi Finnairin B757:lla EFHK-EFOU...kyllähän se ihan kiitettävästi ripeää kiihtyi. Kevyt MD11 on kanssa aika hauska. :)

Totta se on molempien koneiden osalta! Ja itse tuli todistettua MD11 nousuripeys 25.2 kun tulin LGD:lä  EFHK:lta Oulunsaloon. Kyllä se EFOU:n lähtö oli myös todella vakuuttavaa katsottavaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FlyingFinnin MD-80:ssä tuli kaikkein mieleenpainuvin lähtö koettua. Motit täysillä kierroksilla ja jarrut kiinni, kunnes sitten mentiin.

Avrosta puheen ollen Saab2000kin tuntuu tehokkaammalta, kuin RJ85.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FlyingFinnin MD-80:ssä tuli kaikkein mieleenpainuvin lähtö koettua. Motit täysillä kierroksilla ja jarrut kiinni, kunnes sitten mentiin.

Avrosta puheen ollen Saab2000kin tuntuu tehokkaammalta, kuin RJ85.

Oli RJ85 aika kovakulkuinen omasta mielestäni :) Mutta ei voita edelleenkään Ysiä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhjä MD-11 lähtee kuin raketti mutta niin kai ne kaikki muutkin raskaat pelit tyhjänä niinkuin rekan nuppi konsanaan.

DC-9:ssä se motoorien pauhu toi sen "kovan" lähdön tunteen vaan SAS:n -21 sarjat "yssykät" oli oikeastikin aika pelejä nousussa.Niissähän oli ylitehoiset moottorit suunniteltu liikkumaan Norjan kentillä joissa tasamaata ei aina nousuun tai laskuun mennessä vuorten välissä olevan kentän ympärillä liikaa ole.

Edit: Miksiköhän Avro on niin "kova" lähtijä kun taivaassa on kuitenkin hidas ?

;) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avrohan on ainoa kone mikä voi saada Bird Striken takaapäin, se suhina ei kulje yhtään mihinkään, MD11, DC9 MD8X sun muut vie kyllä ihan pystyyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään