Mikko Lindström

EFHK-GCLP-EFHK Lomareissu

21 viestiä aiheessa

Moi. Oltiin tuossa hiihtolomalla 22.2.-1.3. Gran Canarialla lomailemassa Finnmatkojen 757 koneen saattelemana. Kuvat eivät ole laadullisesti mitään erikoisia, kaikki ihan perus digipokkarilla räpsitty. Ja sitten kuviin :)

Helsingistä lähdettiin aikaan 7:10 portilta 25. Kaveri istuu viereisessä Finnairin 757 koneessa, matkakohteena hänellä Teneriffa.

1.jpg

Rullaillaan kiitotielle 22R ja hanat auki.

2.jpg

Video tuosta noususta.

http://mbnet.fi/roar/kuvat/canary/22rtakeoff.mpg

Pilvessä ollaan.

3.jpg

Hetken päästä tarjoiltiin ateria, nimeä en muista joten jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä.

4.jpg

Lähes koko matkan ajan oli alapuolella tiheää pilvimattoa, joten ei sieltä mitään erikoisempia kuvia saatu. Tässä ollaan lähestymässä Las Palmasia.

5.jpg

Kamat pihalla ja reverssit laulaa kiitoradalla 03L.

6.jpg

Lomalla oli oikein oivalliset säät ja aurinkoa saatiin vähän liiankin kanssa.

7.jpg

Playa del Inglesin pitkää hiekkarantaa.

8.jpg

Ja sitten ollaankin paluumatkalle lähdössä. Piipahdus ohjaamon puolelle :P

9.jpg

Mukavia heppuja molemmat ;D

10.jpg

Overheadia.

11.jpg

Pedestialia.

12.jpg

Tarkempaa syynäystä.

13.jpg

Seuraavanlaiset vänkyrät tulisi sorvailla.

14.jpg

Checklistien lukua.

17.jpg

Tähän väliin pieni video rullauksen vaiheilta.

http://mbnet.fi/roar/kuvat/canary/taxi.mpg

Lineuppia kiitoradalle 03R.

15.jpg

Ja tähän väliin laitetaan vielä video noususta :P Kuvanlaatu on kamalaa mutta ei voi mitään.

http://mbnet.fi/roar/kuvat/canary/takeoff.mpg

Ja jälleen pilvien yläpuolella.

16.jpg

Ja takaisin omalle paikalle mistä ei sitten mitään järkeviä kuvia enää saatukaan.

Kiitokset koko koneen henkilökunnalle jotka tarjosivat ikimuistoisen elämyksen ja olivat yhteistyöhaluisia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etkös Mikko päässyt tuonne sen matkatoimistotutun kautta?

Kuvia lähestymisestä hesaan jäin kaipaamaan.

Tietääkseni minulla ei ole ketään tuttua matkatoimistossa töissä ;D Ihan kävin vaan ennen lentoa kysymässä että onnistuuko kuvaus ja herrat ystävällisesti suostuivat. Lennon loppupuolella oli jo säkkipimeää eikä sisältä valitettavasti saanut kunnon kuvia.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni minulla ei ole ketään tuttua matkatoimistossa töissä ;D Ihan kävin vaan ennen lentoa kysymässä että onnistuuko kuvaus ja herrat ystävällisesti suostuivat. Lennon loppupuolella oli jo säkkipimeää eikä sisältä valitettavasti saanut kunnon kuvia.  :-\

Ja näin sen homman pitäisi muillakin toimia.... Mutta ei.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oivoi hienot kuvat! Tuttuja maisemia!  8) Miten mulla tuli tosta förstistä mieleen känädän cöörling joukkueen kapteeni  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa yhdessä kuvassa näkyy olevan pilottien kännykät, mutta ovatko ne päällä??? Näyttäs konekkin olevan maassa vai...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa yhdessä kuvassa näkyy olevan pilottien kännykät, mutta ovatko ne päällä??? Näyttäs konekkin olevan maassa vai...

Juu kone on maassa vielä tuossa kuvassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Nokia rulettaa ohjaamossakin :D

5140,on se hieno!

Makeita kuvia,nyt iski kaukokaipuu tuonne. Itsekkin noin seitsemän kertaa tuolla käynyt,ennen tätä fs-nordiccia :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sait näemmä seuralaisenkin tuonne toiselle jumpperille?

Minkäsmaalainen miehistö ohjasti? Ja mukavaa, että jotakuta onnisti tuo ohjamoon pääsy ilman mitään suhteita, mikäli oikein ymmärsin.

Ei tullut itse aikoinaan, kun se oli ehkä mahdollistakin, edes kysyttyä. Olin sen verran ujo poika, jotta ajattelin että tehkööt työtänsä ilman minun "häiriötä". En minäkään halauisi ketään olan taakse kurkkimaan työpaikalle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sait näemmä seuralaisenkin tuonne toiselle jumpperille?

Minkäsmaalainen miehistö ohjasti? Ja mukavaa, että jotakuta onnisti tuo ohjamoon pääsy ilman mitään suhteita, mikäli oikein ymmärsin.

Ei tullut itse aikoinaan, kun se oli ehkä mahdollistakin, edes kysyttyä. Olin sen verran ujo poika, jotta ajattelin että tehkööt työtänsä ilman minun "häiriötä". En minäkään halauisi ketään olan taakse kurkkimaan työpaikalle  ;D

Tuo poika vieressäni on sen kapteenin poika. Hänellä oli hiihtoloma niin hän reissasi isänsä mukana ympäriinsä. Ohjaamon miehet olivat ruotsalaisia eli englantia piti puhua, muut työntekijät suomalaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavaa katseltavaa, ohjaamoonkin pääsit :) Olisinhan pitänyt itsekin käyttää sellainen tilaisuus, kun lennettiin vuonna 2001 Larnacaan Rovaniemeltä. Silloin vielä sai lapset käydä ohjaamossa, mutta ei sitä viitsinyt, kun niin ujo olin. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo poika vieressäni on sen kapteenin poika. Hänellä oli hiihtoloma niin hän reissasi isänsä mukana ympäriinsä. Ohjaamon miehet olivat ruotsalaisia eli englantia piti puhua, muut työntekijät suomalaisia.

Voihan sen hiihtoloman noinkin viettää!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun pilotti vastaa lennosta, niin miksi ei känny saisi olla päällä? Ei sitä mikään määräys ohjaamossa taida kieltää ja jos siitä jotain haitttaa näyttäisi olevan, osaa pilotti ihan taatusti sulkea sen :)

Ainakin Suomessa Viestintäviraston määräys 15U/2003 M (http://www.ficora.fi/suomi/document/Viestintavirasto15U2003M.pdf) kieltää sen: Laitetta ei saa käyttää ilmassa olevassa ilma-aluksessa tai muussa ilmailuun käytettävässä laitteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten mulla tuli tosta förstistä mieleen känädän cöörling joukkueen kapteeni  ;D

Katoin ite ihan samaa, aattelin että missähän vaiheessa rupeaa karjumaan samaan tyyliin  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Suomessa Viestintäviraston määräys 15U/2003 M (http://www.ficora.fi/suomi/document/Viestintavirasto15U2003M.pdf) kieltää sen: Laitetta ei saa käyttää ilmassa olevassa ilma-aluksessa tai muussa ilmailuun käytettävässä laitteessa.

Taitaa olla niin, että kun poistutaan suomen ilmatilasta, niin tuolla määräyksellä ei ole enää lainvoimaa, eikä taida yltää ulkolaisiin aluksiin muutenkaan, vaikka meidän ilmatilaa tai lentoasemaa käyttäisivät. Jos määräys ei löydy ilmailumääräyksistä, niin aika vaikea paikallisen valtion on asiaa valvoa/vaatia noudatettavaksi... Ja kuinkahan tuota määräystä tulisi soveltaa ilma-alukseen kiinteästi asennettujen puhelimien suhteen, niitä kun on joka VIP-koneessa.

Saapi arvata, soitteleeko bisiness-miehet yksityisistä lentsikoista asioitaan? ;)

Ilma-aluksille on voimassa määräys, jolla tavallaan määrätään puhelinten käyttö, mutta ei suoraan..

JAR OPS 1 määrää vain, ettei lentokoneen järjestelmille haitallista kannettavaa elektronista laitetta saa käyttää.

ps. Ei riidan haastamiseksi, vaan ihan yleiseksi höpinäksi :)

ps2. Ymmärrän kyllä ihan täysin, ettei matkustajalle sallita soittelua kuin hallitusti tai ei ollenkaan, mutta lentäjälle tuo kuitenkin hiukan eri asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla