Torsten Kihlman

Keskustelua kuvaustyyleistä (Oli: Aeroflotin Tu-154)

65 viestiä aiheessa

Ite laitan kuvani nykyään omaan arkistoon. Ei tartte pelleillä tommosten anettien kanssa, eikä mene turhaa aikaa uppailuun ja pettymyksiin.

Hyvä, että jotkut silti käyttää a.nettiä, on hyvä arkisto online.

Tero

Yhtälailla Jetphotos on arkisto online......Käsittääkseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin aika samoilla linjoilla kaiman kanssa, mutta nykyisin tulee enään uploadattua vain ne kuvat jotka omasta mielestä on poikkeuksellisen hyviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin aika samoilla linjoilla kaiman kanssa, mutta nykyisin tulee enään uploadattua vain ne kuvat jotka omasta mielestä on poikkeuksellisen hyviä.

Juup, sama mullakin. Tosin näin talvella, hyvän valon sattuessa tulee pieni hulluus, sitä kuvaa kaiken mikä liikkuu ja tööttää samantien ne tonne Jettiin; pelkästään sen hyvän valon takia. Mutta kesää ja erikoisempia paikkoja ja fiilinkiä ootellessa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä on lähtöisin nämä säännöt "sivukuva ja myötävalo"? Myötävalon ymmärrän ja sen että ennen aikaan kun filmi oli kallista, niin kuvia otettiin pitkälti näin.

Sekin on hyvä, että jos joku haluaa harrastaa ns. tuotekuvausta, dokumentointia.

Pidetään kuitenkin mielessä, että tuotekuviahan EI kuvata myötävalossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai just toisinpäin ;)

Ohessa hätänen mallikuva kengistä, jotka vois olla aika pliisut ns. myötävaloon kuvattuna.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hahah, miten hitossa lentokoneet ja noi rumat kengät liittyy toisiinsa? :laugh: :laugh:

Jos et huomaa niin ylempänä meni lievästi offtopiciin ja tuotekuvaukseen... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohessa hätänen mallikuva kengistä, jotka vois olla aika pliisut ns. myötävaloon kuvattuna.

No laitappa vertailukohtaa näytille sulta varmaan löytyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No laitappa vertailukohtaa näytille sulta varmaan löytyy?

Vertailukohtaa???

Siis mistä vertailukohtaa? Myötävaloon kuvattuja ei oikein meikäläiseltä tahdo löytyä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan vyötävaloon kuvatut kengät... vai olikos toi netistä _lainattu_ kuva  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan vyötävaloon kuvatut kengät... vai olikos toi netistä _lainattu_ kuva  :laugh:

Tuo oli siis mun kuvaama ja kuten sanoin, mulla ei oo sellaista kuvaa kengistä tai mistään muustakaan tuotteesta, joka ois kuvattu suoraan myötävaloon.

Enkä vältämättä viitsis alkaa demoamaan asiaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tämä tuotekuvaus lähti nyt elämään mun kirjoituksista, niin olen pahoillani.

Olisi pitänyt käyttää ainakin lainausmerkkejä, ja ehkä miettiä tarkemmin miten kirjoitan, mutta tarkoitin siis tätä koneiden "kataloogimaista" kuvaustyyliä.

Älkää nyt tästä aloittako, otan vastuun!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tämä tuotekuvaus lähti nyt elämään mun kirjoituksista, niin olen pahoillani.

Olisi pitänyt käyttää ainakin lainausmerkkejä, ja ehkä miettiä tarkemmin miten kirjoitan, mutta tarkoitin siis tätä koneiden "kataloogimaista" kuvaustyyliä.

Älkää nyt tästä aloittako, otan vastuun!  ;D

Kyllä tässä vastuu kuuluu mullekkin. Minähän siihen tartuin ;)

Se mitä minä ymmärrän tuotekuvauksella, ei liity juurikaan lentävien lentokoneiden kuvaukseen, joten aihe "hieman" karkasi alkuperäisestä.

Mutta tokihan lentsikankin voi kuvata tuotekuvana kuten noi kengätkin. Ei onnistu vaan ihan normaalistudiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään