Guest Osmoottius

Lemminkäisen kallio (snadisti off topiccia )

16 viestiä aiheessa

::), eli onkos tietoa mistä päin tänään koneet alas tulevat helsinki-vantaalla ? Käviskö niin munkki että tuolta lemminkäisen kallioilta päin. ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Soitappa numeroon 09 82773317 (EFHK atis arrive) niin täti latelee sieltä nipun tietoa, jonka seasta löytyy myös käytettävä kiitotie.

 

Lähteville 09 82773376.

 

EDIT: Hieman myöhässä mutta ei voi mitään :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
:o Kiitos kaunis nopeista vastauksista. Eli laskeutuvat siis 04L:lle, eikös se just ole tuo lemminkäisen kallion puoli  :-[....vai ei ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o Kiitos kaunis nopeista vastauksista. Eli laskeutuvat siis 04L:lle, eikös se just ole tuo lemminkäisen kallion puoli  :-[....vai ei ?

A njet.

Just se toinen, ja vielä ei päädyssä kenttää. Lemminkäisen yli menevät 04R:ltä nousevat ja 22L:lle laskeutuvat. 04:sten päähänkin on helppo osua: ajaa Katariinantietä poispäin Tikkurilasta ja vähän ennen isoa Postin rakennusta kääntyy oikella ja tunkee auton sinne rekkojen väliin. Olet 04R:n finaalin alla. Todennäk. koneet käyttävät ennemin 04R:tia, kuin 04L:tiä.

Minä vuorostani olin hiidas...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jälleen uusi kiitoksen paikka. Eli onko tuo 04R se paikka jossa on ensin se hiekkakuoppaalue ja siellä päässä sitten se spottauspaikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jälleen uusi kiitoksen paikka. Eli onko tuo 04R se paikka jossa on ensin se hiekkakuoppaalue ja siellä päässä sitten se spottauspaikka.

Juuri se.

EDIT: Pannaan kuva, en jaksanut käsitellä sitä mitenkään.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
:) cool ! tänks. Olen ollut tuolla joskus aikaisemmin, mutta silloin ne nousi tuolta kiitoradalta  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilen pistin merkille, mitä nyt kerkes, että ruuhka-aikaan 13-16 oli käytössä 04R ja 04L, illalla sitten kun liikenne hiljentyi, pelkästään 04L laskuihin. Sinne meni TuiTui koneesta Pulkovon Tupoleviin kaikki, ja taas tohon ruuhka aikaan 15.00 Kauko-idän Hevyt molemmat 04Raitille....

Mutta...ööö pointti...nii joo siis tosiaan ruuhka-aikaan saa vähän arpoa ja kuunnella skanneria hiiren hiljaa, jos jotain tiettyä oottelee...

Mut niin se on myös 22R/22L:kin päädyssä ruuhka-aikaan.

 

No joo turha viesti  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere Sami!

 

Elikkä tuulen suunnan mukaanhan pääsääntöisesti nuo lentokoneet lähtevät ja laskeutuvat. Eli vastatuuleen. 8)

 

Ja kiitoteiden numerointi menee ilmansuuntien mukaan pohjoinen 360/000 astetta,etelä 180 astetta,itä 90 astetta ja länsi 270 astetta.Eli esim tuo 04L/04R ovat siis suunnilleen koilliseen päin,kait 042 astetta,joten niiden mukaan kuunnellaan sitten tuota automaattista säätiedoitetta ATIS:ta.Elli ATIS on hyvin pitkälle suuntaa antava ja varsinkin kovien tuulten vallitessa se pitää yleensä kutinsa. ;D

 

Tuossa viime lauantaina esim.kävi illansuussa semmoinen homma,että suunnilleen kun Cargolux lähti(myöhässä oikein reilusti),se ohjattiinkin lähtemään yllättäen 33:lta,kun vähän aiemmin olivat lähtevät käyttäneet 04R ja saapuvista suurin osa 04L,eli tilanne elää koko ajan.Niin kuin tuo säätilakin.

 

-Jukka :D

 

 

Niin ja sitten voi miettiä,että mikä on lentoyhtiön kannalta järkevää.Eli varmasti ei suuria koneita rullauteta täysi mälli päällä tuonne 04L päähän,vaan ne lähtevät 04R,tietysti silloin kun tuuli käy pohjoisen puolelta.Ja yleensä 22R,kun tuuli on etelän puolelta.

 

Ja toki myös isot koneet tulevat myös laskuun 15/33,kun tuuliolot sen vaativat(joku vaan jossain tredissä tuumaili aiemmin että MD-11 ei käytä 15/33...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Niin ja sitten voi miettiä,että mikä on lentoyhtiön kannalta järkevää.Eli varmasti ei suuria koneita rullauteta täysi mälli päällä tuonne 04L päähän,vaan ne lähtevät 04R,tietysti silloin kun tuuli käy pohjoisen puolelta.Ja yleensä 22R,kun tuuli on etelän puolelta.

 

En ole kyllä nänhyt 04L:ltä lähtöjä kuin viime kesänä kun 04R/22L oli kiinni.

 

Ja MD-11 käyttää kyllä 15/33 nousuihin ja laskuihin siinä missä muutkin. 15:sta jos näkee MD-11 nousun niin kannattaa taltioida kameralle, on harvinaisuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

15:sta jos näkee MD-11 nousun niin kannattaa taltioida kameralle, on harvinaisuus.

Tuo on syy mikä sytytti lentokoneissa. Siitä on jo aikaa kun AY 005 lähti kello 14.15 kiitotieltä 15 Nykkiin ja kaarsi tästä juuri talon päältä niin matalalta ku pikku-Henri saattoi kuvitella ja sitten oli myytyä miestä lentokoneille :D Oli kyllä sellanen tunne 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

Kyllä oli upeaa viime kesänä,kun oli se kiitotieremppa ja aika paljon oli pohjoistuulia ja koneet laskeutuivat 33:lle.Kyllä se on ehdottomasti ,minun mielestäni EFHK:n paras kuvauspaikka.No,ainakin saapuvien osalta..

 

Onpas muuten hyvä,että ottivat se yhden vahtikopin pois siitä Cargoluxin paikan vierestä.Siinä vasta hyvää kuvauspaikka :P.

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään