Markus Mäkelä

Kannettava pimeni?

13 viestiä aiheessa

Moi,

Amilo kannettavani ottaa lukua. Eli kun käynnistän koneen se jumittuu

siten että windows ei lähde latautumaan. Näyttö ei välähdäkään ja kiintolevy-led

ei syty.  Ongelma alkoi sillä, että kesken käytön kone yhtäkkiä pimeni, virrat jäi päälle, mut

ei reagoinut näppäinkomentoihin. piti sammuttaa pitämällä virtanappi pohjassa.  Amilon näytössä

ei liene vika, koska liittämäni TFT toimi ja synkkasi samalla tavalla ongelmien alkaessa?

Heittäkää arvaus mikä mättää...?

t.Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynistykö se olenkan?  siis musiti testit jne. jos käynistyy veikasin kiintolevy jos taas ei mitän tapattu voi olla virtalahte tai emo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista.

Eli : Virrat tulee päälle ja kone hurisee mut näyttö pysyy pimeänä.

Kiintolevy-led ei välähdä, mut power-led välähtää kerran.

t.Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voit koittaa muuhun näyttöön jos voit.. mutta tuskin valaisee asiaa.

tuolla lähinnä voisi katsoa olisko näyttö mahdollisesti rikki..

vaikko kovo olis rikki niin silti koneen pitäis postata, piippaako se mitään kun pistät päälle ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emolevyn puolelle viittaa, kun ei tule kuvaa lainkaan. Kannettavissahan kaikki on emolevyssä, näytönohjainkin. Muistipalikat on tosiaan hyvä tarkistaa, ne ovat ainoat irroitettavat osat emossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Amiloissa on se hyvä puoli että käyttävät normi SDRAM tai DDR-dimmiä niiden snadien ja kalliiden SO-dimmien sijasta..

näin ainakin kaikki joita olen töissä rassannu kuntoon.

mutta koten jo todettua, taitaa olla tuo emo joka on pamahtanu.

muistathan että koneen kovalevyn voi pelastaa ja saada tiedostot talteen vaikka kone itse olisi kaput.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten muutkin ovat sanoneet. Emolevyssä varmaan vikaa, itselläni oli samanlaista vikaa pöytäkoneessa, eli kone hurisee, mutta näyttö pimeenä. Emolevyn vaihto auttoi silloin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli joskus hieman samanlainen vika, tosin se piippasi virhekoodia. Akku veks ja se toinen pikkuakku (onko se nyt sitten BIOSin asetuksille) veks ja 15min ilman niitä ja kokeilu. Mulla oli se pikkuakku sökönä...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään