Guest PilotX

FSn laitevaatimus

16 viestiä aiheessa

Löytyisiköhän täältä tietoa. Mulla on Flight Simulator 2004 ja vasta kun olen säätänyt pelin asetukset noin puoleenväliin maksimeista niin, simu ei töki. Osaatteko sano, mikä mun koneessa voisi aiheuttaa sen ettei se oikein jaksa pyörittää simua? Jos mun kone ei jaksa niin, mikä sitten olisi ihanteellinen kone ko simulle, koska mulla käsittääkseni on lähes ihanteellinen simu kone!! Olen päivittänyt ohjaimen ja DirectXn, olen sammuttanut kaikki muut ohjelmat taustalta, olen eheyttänyt asemat mutta mikään ei auta...

Pelin hankkiessani heitin aluksi kaikki asetukset maksimille mutta hämmästyksekseni huomasin että simu toimi kuin jollain halpakoneella. Graffan jne asetuksia oli huomattavasti heikennettävä jotta simulaattori toimii sujuvasti ja pehmeästi. Aikaisemman simulaattori 2002 version kanssa ei tätä ongelmaa ollut. Olisi kiva saada simusta irti kaikki se mitä siitä on saatavissa mutta nyt näyttää siltä että

mun tietokone asettaa lopputulokselle rajat. Mun koneena on:

Pentium ® 4 CPU 2.80 Ghz 2,79 Ghz

1 Gt RAM

C-Asema on 19.5 Gt ja D-asema 94,9 Gt.

Ohjaimena Radeon 9800 PRO

Näyttönä ViewSonic VP230mB

Käytis on XP Home.

Joikkari on SideWider Force Feedback 2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Ensimmäinen asia on se ettei käytä FS2004:n omaa antialiasingia koska varsinkin pilvisenä päivänä se lyö masiinan polvilleen,ja kyllä tuolla kokoonpanolla Cof:in pitäisi pyöriä kunnolla.Se vaan että jonkun mielestä 15fps on ihan mukava ja toinen sanoo että tökkii jo alle 25fps.Toinen mikä hyydyttää on jos AI liikenne on säädetty liian suurelle,yleensä kokeilemalla löytää itseään miellyttävän tason.

Täältä laadukkaat fps-ystävälliset pilvet:

http://fsw.simflight.com/FSWFs2k4fix.html

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on aika samanlainen, paitsi hiukan vaatimattomampi näytönohjain (FX5600 Ultra 256 MB). Kyllä tuossa pitäisi pystyä pitämään useimmat hanikat yli puolen välin. Tuo antialiasing tosiaan näyttökortin asetuksista tai kokonaan pois. Jos on taivas pilviä täynnä, niin niistä voi joutua vielä tinkimään.

Millaiseen framerateen pyrit? Minä pidän rajoittimen 25:ssä ja tärkeissä paikoissa (lasku etenkin) haluan sen siihen yltävän. Matkalennossa pilvien keskellä sallin tilapäisen kyykähtämiseen 10 asti. Hardwarepuolella mulla on 1280x1024x32, rukseista transform&lighting, trilinear filtering, mipmap 4, lights 6 ja massive textures. Autogen density ja scenery complexity on asennossa dense, sight distance 100 ja cloud distance 50, cloud coverage high. Muut sitten onkin täysillä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän vastauksista. Lisäksi kaksi pikku kysymystä: Simu heittää aina aluksi päälle yhden Jenkkikentän ja kellonaika on sen kentän mukainen. Joudun aina erikseen valitsemaan Vantaan kentän ja säätämään kellon Suomen aikaan. Voiko Vantaan kentän asentaa oletuskentäksi? Lisäksi, kello ei toimi. Kello ei siis etene sen jälkeen kun olen asentanut oikean ajan??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän vastauksista. Lisäksi kaksi pikku kysymystä: Simu heittää aina aluksi päälle yhden Jenkkikentän ja kellonaika on sen kentän mukainen. Joudun aina erikseen valitsemaan Vantaan kentän ja säätämään kellon Suomen aikaan. Voiko Vantaan kentän asentaa oletuskentäksi? Lisäksi, kello ei toimi. Kello ei siis etene sen jälkeen kun olen asentanut oikean ajan??

Tottakai,menet EFHK:lle ja tallennat lennon ja asetat defaultiksi!Toi kello homma kyllä kuulostaa oudolta?

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mene sinne mistä haluat aloittaa ja säädä kaikki muukin koneessa niin kuin haluat sen olevan oletuksena. Sitten Alt-näppäimellä aukeavasta ylävalikosta Flights - Save flight ja rasti ruutuun Make this my default flight.

Kellonaika tahtoo tulla aloituskentän paikallisen aikavyöhykkeen mukaan, se korjaantuu samalla.

Noista asetuksista vielä, niin niitä kannattaa hienosäätää. Senhän voi tehdä myös kesken lennon sieltä ylävalikosta. Kokeile pistää yksi kerrallaan täysille ja katso mitä vaikuttaa. Sitten kun hyytyy, niin kokeile millä paranee. Eri olosuhteethan vaikuttavat eri asioihin. Pikku hiljaa ne optimaaliset asennot nupeille sitten löytyvät. Mulla on tälle kokoonpanolle säätö vielä pahasti kesken, joten älä pidä noita aikaisempia arvoja minään absoluuttisena totuutena, vähän vaan osviitaksi ne oli :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyisiköhän täältä tietoa. Mulla on Flight Simulator 2004 ja vasta kun olen säätänyt pelin asetukset noin puoleenväliin maksimeista niin, simu ei töki. Osaatteko sano, mikä mun koneessa voisi aiheuttaa sen ettei se oikein jaksa pyörittää simua? Jos mun kone ei jaksa niin, mikä sitten olisi ihanteellinen kone ko simulle, koska mulla käsittääkseni on lähes ihanteellinen simu kone!! Olen päivittänyt ohjaimen ja DirectXn, olen sammuttanut kaikki muut ohjelmat taustalta, olen eheyttänyt asemat mutta mikään ei auta...

Pelin hankkiessani heitin aluksi kaikki asetukset maksimille mutta hämmästyksekseni huomasin että simu toimi kuin jollain halpakoneella. Graffan jne asetuksia oli huomattavasti heikennettävä jotta simulaattori toimii sujuvasti ja pehmeästi. Aikaisemman simulaattori 2002 version kanssa ei tätä ongelmaa ollut. Olisi kiva saada simusta irti kaikki se mitä siitä on saatavissa mutta nyt näyttää siltä että

mun tietokone asettaa lopputulokselle rajat. Mun koneena on:

Pentium ® 4 CPU 2.80 Ghz 2,79 Ghz

1 Gt RAM

C-Asema on 19.5 Gt ja D-asema 94,9 Gt.

Ohjaimena Radeon 9800 PRO

Näyttönä ViewSonic VP230mB

Käytis on XP Home.

Joikkari on SideWider Force Feedback 2

Jouni,

kuten näet alta, minulla on suunnilleen samanlainen konekokoonpano. Olen useinkin saanut tältä palstalta apua ja laitan nyt tähän eniten FS 2004:n framerateen vaikuttaneet muutokset minun tietokoneellani:

Poista kokonaan FS:n autogen-kansiosta "default.xml-niminen tiedosto". Tällöin autogen ei enää piirrä turhia nakkikioskeja, hampurilaisravintoloita ja katedraaleja sinne tänne maastoon. Framerate parani erittäin selvästi tällä toimenpiteellä.

Lisää FS:n fs9.cfg failiin DISPLAY... otsikon alle rivi "PanelsAsTexture=0", jolloin framet hieman paranevat 2d-paneeleilla lennettäessä.

Autogenin säätö itse FS:n säädöissä on minulla asennossa DENSE. Asento VERY DENSE haittaa jo selvästi frameja, tosin olen hyvin vaativa tässä asiassa ja rajoitinkin on minulla 30 framea/s. Mielestäni jo 20-25 aiheuttaa hieman nykimistä, erityisesti jos katsoo alhaalla lennettäessä sivulle asutuksen tai metsämaiseman kohdalla.

Kokeile laittaa muut FS:n omat säädöt maksimiin, mutta jätä "Terrain mesh compl." arvoon 70%...90% (kokeile). Sitten kytke ehdottomasti "Ground scenery cast shadows" eli rakennusten varjot pois. Sitten säädä ATC arvoon 35% jolloin muun lentoliikenteen määrä on edelleen kohtuullinen.

Muita neuvoja jo oletkin saanut muissa vastauksissa, mm. kevyemmät pilvet ja niistä uusin päivitys, auttavat myös selvästi.

Onhan sinulla paras ja uusin ajuri näytönohjaimellasi? Minulla on toisen merkkinen näytönohjain, mutta laittamalla siihen uusimman ajurin (53.03) framet nousuvat myös merkittävästi.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sallitaan tyypillinen neuvojien välinen keskustelu taas, niin oletko Esa oikein kokeillut, että Terrain Mesh edelleen kannattaa pitää alle maksimin? Minä en ole viime aikoina paljon ehtinyt lentämään (kuten et taatusti sinäkään ;)), mutta hiljakkoin kun emolevyn vaihdoin, kävin pyrähtämässä Himalajalla, ja hyvin tuntuisi kestävän 100% nyt. TMC:hän on aivan erityisen prosessorista riippuva asetus, joten pitäisi olla aika samoissa meidän vehkeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sallitaan tyypillinen neuvojien välinen keskustelu taas, niin oletko Esa oikein kokeillut, että Terrain Mesh edelleen kannattaa pitää alle maksimin? Minä en ole viime aikoina paljon ehtinyt lentämään (kuten et taatusti sinäkään ;)), mutta hiljakkoin kun emolevyn vaihdoin, kävin pyrähtämässä Himalajalla, ja hyvin tuntuisi kestävän 100% nyt. TMC:hän on aivan erityisen prosessorista riippuva asetus, joten pitäisi olla aika samoissa meidän vehkeet.

Toden totta, Terrain Mesh voi hyvin olla 100%. Kokeilin Vantaan lisäksi myös Himalajalla, koneena vaativa MD 11, Alain Captin paneeli. Framerate oli tuossa 28-30 eli rajoittimen tuntumassa ja vuoristo näytti hienolta. Tosin en juuri huomaa eroa jos TMC on arvossa 80% kuten minulla aiemmin. Kiitti vihjeestä.

Nyt syömään ja sulkista pelaamaan, kun olen tänään jälleen lähes koko päivän tehnyt Suomeen uusia maisemia TT:llä, kuten arvata saattaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lisää FS:n fs9.cfg failiin DISPLAY... otsikon alle rivi "PanelsAsTexture=0", jolloin framet hieman paranevat 2d-paneeleilla lennettäessä.

Oikea rivi on "PanelAsTexture=0". Ei siis "Panels...".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osa syynä on XP home edition. Se ei ole varsinaisesti mikään pelien käyttöön soveltuva windows, siitä on karsittu paljon ominaisuuksia jos verrataan sitä PRO:hon. XP home edition on suunnattu lähinnä viihde puoleen kuten esim: dvd leffojen katseluun, musiikin kuunteluun ja muuhun kivaam :). Joten jos saisit siihen koneeseen XP Pro:n niin varmasti hyödyt siitä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni XP:n homeveriosta (hih) on karsittu lähinnä verkkopalveluja sun muuta yrityskäytössä käyttökelpoista. Käyttishän sinällään on aivan sama. Jos sulla on Toni jotain faktaa sen tueksi, että joku kotikäytössä tarpeellinen ei siinä pyöri, niin näkisin mielelläni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kokemusta on... Itselläni on molemmat käytössä...pitäs vaan jotenkin taulukot kehittää testi tuloksena. Olen huomannut että pistearvo 3dmark2k3 oli jopa hurjat 150 pistettä vähemmän XP home editionilla kun taas XP pro antaa paremmin pisteitä. Peleissäkin olen eroa huomannut. Kun on käytössä esim FS9 vesiefectit peli nykii noin 2 sek välein ruudulla kun taas XP Proossa ei ole sitä ongelmaa. Siitä en ole varma mistä se nykiminen johtuu(uskosin että kun on home edition käytössä). Ajurit ja kaikki ohjelmat on samat mitä on XP Pro:ssa käytössä ;)

Prota käytänkin pelien pelailuun ja home editionilla säätelen muuten vaan :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
peli nykii noin 2 sek välein ruudulla

Eihän sulla vaan ole siinä koneen rinnakkaisportissa kirjoitinta tai muuta laitetta? Mulla oli näet aivan samankaltainen probleema. Jos kirjoitin oli päällä niin noin 2-3 sekunnin välein prossukuorma nousi tyhjäkäynnillä 25- jopa 50% tasolle, vaikka kone on 1,5 Ghz Athlon. Kirjoitimen kytkeminen pois päältä pudotti kuorman alle 2%:n. Loppui nykimiset ja takkuamiset siihen paikkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään