Jan-Erik Andelin

Blue1:lle MD-90:isiä ?

122 viestiä aiheessa

Hieno homma, ettei nämä Mädärit nyt ihan kokonaan sitten kuitenkaan poistuneet. Eli kuolaaminen saa jatkua, vaikkakin Dösien moottoreitten kera.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luullakseni ainakin liikematkustajat pysyvät edelleen Finnairilla ja myös sellaiset, joilla ei ole varaa joustaa aikataulussa, kun Finnairilla on varaa lentää kalleimpanakin vuorokauden aikana. Muiden yhtiöiden kohdalla matkustaja joutuu sitten joustamaan aikataulussa, jos on halvempi hinta. Mutta hyvä vaan että tulee kilpailua. Täytyy vaan toivoa, ettei säästöjä aleta keräämään vähentämällä henkilöstöä yhtiöiltä kilpailun kiristyessä.

Eiköhän näitä Blöönkin koneita näy lähtevän myöskin ruuhkahuippujen aikana muita maita kohti. Olen muuten täälläkin Blue1-threadissa ja firman nettisivuilta löytyvien tilastojen perusteella ymmärtänyt, että koneet ovat lähteneet pääsääntöisesti hyvin aikataulussa. Lisäksi olen kuullut muutamilta työnsä puolesta paljon lentokoneilla matkustavilta tutuilta pelkkiä kehuja Blue1:n matkustamohenkilökunnasta - kuulemma erittäin ystävällistä ja palvelualtista.

 

Tärkeintähän paljon matkustaville tuntuu olevan tuo jatkoyhteyksien sopivuus, jonka perusteella käytettävät lentoyhtiöt sitten valitaan. Kaukoitään on helpointa lentää Finskillä, mutta jo Jenkkeihin suunnatessa (lukuunottamatta NY) muut firmat vievät tavallisesti voiton. Lontoo tuntuu olevan kohtuu paljon käytetty vaihtopaikka ja sinnehän Blue1 on myöskin avaamassa reittiä. Joten katsotaan miten käy  :)

 

EDIT: Ja pakkohan se on lisätä, että Lontooseen on tähän päivään saakka lennetty tietenkin Finnairilla. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luullakseni ainakin liikematkustajat pysyvät edelleen Finnairilla ja myös sellaiset, joilla ei ole varaa joustaa aikataulussa, kun Finnairilla on varaa lentää kalleimpanakin vuorokauden aikana.

 

Yritätkö vihjata, että Finnair lahjoo itselleen slotteja jossain epävirallisella markkinapaikalla ja isolla rahalla? Ei kai tässä sentään mitään Veikkausliigaa olla pelaamassa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja MTV:n laatutoimittaja on taas lukenut tiedotteen huolella tai ollut tarkkakorvaisena kuuntelemassa tiedotustilaisuutta. Puhutaan MD-80 koneista ja vieläpä uusista.

 

Eiköneikinäopi!!!!! Tai jos ei ymmärrä niin kysy.

 

Ah ja voih.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritätkö vihjata, että Finnair lahjoo itselleen slotteja jossain epävirallisella markkinapaikalla ja isolla rahalla? Ei kai tässä sentään mitään Veikkausliigaa olla pelaamassa...

 

 

Ehehehehhheeeehe........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten erikoinen juttu ettei Suamen yleisratio ole maininnut aiheesta vielä missään uutisessa....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juttelin tänään Blue1:n Tom Christidesin kanssa, joka lupaili MD-90-lentoja "lähinnä reiteillä, jotka ylittävät Avrojen kantaman". Saldona kuitenkin 2 päivittäistä lentoa Lontoo-Stanstediin ja Ouluun sekä kerran päivässä Zürichiin. Muilta osin lentoja Etelä- ja Keski-Euroopan cityloma-kohteisiin kerran tai pari viikossa.

 

Tarkemmin MD-80/90/717-foorumissa:

 

http://www.md80.net/yabbse/index.php/topic,2319.msg7060.html#msg7060

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Md80 tosiaan tarjoaa maikkarin nettikin ;)

 

Lentoyhtiö Blue 1 on ilmoittanut aloittavansa muutaman kuukauden kuluttua uusia suoria lentoja Helsingistä eri puolille Eurooppaa. Kalustokin lisääntyy kolmella MD-80-koneella

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing osti McDonnell Douglasin 1997. MD-95 nimettiin tuolloin Boeing 717:ksi. B717:n ensilento oli syyskuussa 1998 ja ensimmäinen toimitus asiakkaalle oli 1999, eli MD-95 -nimellä kone ei lentänyt.

http://www.boeing.com/commercial/717/pf/pf_back.html

 

   Make

 

Näin minäkin sen muistelin olevan, en tosiaan ole huomannut koskaan MD-95 nimisen vessan operoivan. Joten -90 on MD sarjan uusin/viimeisin kone!!!!!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Md80 tosiaan tarjoaa maikkarin nettikin ;)

 

Saman uutisen mukaan Suomesta ei ole suoraa lentoa Madridiin, vaikka todellisuudessa on.

 

Mikähän lienee syy London-Stanstedin valintaan? Kyllä SASilla slotteja Heathrowlle luulisi löytyvän.

 

Ja kiva saada uutta konetyyppiä Suomen taivaille, vaikka onkin MD-90 ;). 170 paikkaa on kyllä aika paljon tuohon koneeseen.

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä firma lentää suoraan?

 

Pitihän se tarkistaa, ja välilaskuhan Finnairilla on sinnepäin mentäessä Arlandassa. Eikö kyseessä kuitenkin ole suora lento, joskaan ei nonstop? No kuitenkin, ymmärsit varmaan pointtini.

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairi lentää suoraan?Olen ainakin itse kerran mennyt.

 

Eikös ne lennä Tukholman kautta?

 

Edit: Lentää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tuon MD-90:n moottorin suoritusarvo verrattuna Finnairin MD-80:iin? Täällä Oulussa on spekuloitu että kun tuo Avro jää suoritusarvoissa kovasti MD80:n ja jonkun verran Airbusinkin jalkoihin niin mitenköhän jatkossa? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa nopeudet olla samaa luokkaa, vaikkakin 90:ssä on enemmän thrustia. Siipi on kuitenkin sama.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten erikoinen juttu ettei Suamen yleisratio ole maininnut aiheesta vielä missään uutisessa....

 

Kuuntelehan paremmin uutisia. Radiouutisissa oli klo 11.00 aiheesta sähke, juttu klo 12.00 uutislähetyksessä ja vielä klo 16.00 lähetyksessäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvä se. Tulee tuota näköradiota ja nettiä seurattua nykyään enemmän kuin radiovastaanotinta....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaukoitään on helpointa lentää Finskillä, mutta jo Jenkkeihin suunnatessa (lukuunottamatta NY) muut firmat vievät tavallisesti voiton. Lontoo tuntuu olevan kohtuu paljon käytetty vaihtopaikka ja sinnehän Blue1 on myöskin avaamassa reittiä. Joten katsotaan miten käy  :)

 

EDIT: Ja pakkohan se on lisätä, että Lontooseen on tähän päivään saakka lennetty tietenkin Finnairilla. 

 

No kyllähän sinne Lontooseen Helsingistä lentää non-stop myös BA.

 

Mutta Blue1 lentääkin sitten Stanstediin, josta ei kyllä pahemmin jatkolentoja jenkkeihin löydy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllähän sinne Lontooseen Helsingistä lentää non-stop myös BA.

 

Mutta Blue1 lentääkin sitten Stanstediin, josta ei kyllä pahemmin jatkolentoja jenkkeihin löydy.

 

Mutta halpa firmojen jatkolentoja riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään