Jan-Erik Andelin

Blue1:lle MD-90:isiä ?

122 viestiä aiheessa

Tainnut "poika" joutua lentämään kun katsoo Kinkkien ratteja...  ;D 

 

Hikoilevat kädet kuluttaa maalia... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vain mieleen, miksi olisi lennettävä Lontooseen ja vaihtaa siellä konetta? Eikö Blue1/SAS:n strategia perustunut ainakin aikaisemmin siihen, että Suomesta muualtakin kuin stadista lennätetään porukkaa Tukholman ja Köpiksen hubeihin ja sieltä hypätään sitten vaikkapa New Yorkiin menevään koneeseen?

 

En ole huomannut täällä spekuloitavan Blue1/SAS:n strategian muutoksesta. Enää ei kierrätetäkään porukkaa Tukholman ja Köpiksen kautta, vaan lennetään suoraan Keski- ja Etelä-Eurooppaan. Näin Blue1/SAS rakentaa kaksi päällekkäistä lentoverkostoa. Entä lisääntyykö Blue1:n liikenne muilta kentiltä kuinka Helsingistä?

 

Hyvin perillä olevasta lähteestä kuultuna tarkoitus on tarjota one-way-lippuja edulliseen hintaan. Lippu myydään siis "matkustamista jonnekin" varten, eikä paluulentoa haluta sitoa johonkin tiettyyn päivään tai edes yhtiöön, paluun voi tehdä vaikka halpiksella. Lipun edullisuuden (about 100 €) ajatellaan houkuttelevan riittävästi matkustajia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko aikatauluista jo puhetta? (En mitenkään jaksa käydä kaikkia 8 sivua läpi...)

 

Blue1 alkaa sit samalla lentää myös yölentoja, sillä paluu Barcelonasta ja Ateenasta on toisena lentopäivänä noin klo 4.30...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko aikatauluista jo puhetta? (En mitenkään jaksa käydä kaikkia 8 sivua läpi...

 

Blue1 alkaa sit samalla lentää myös yölentoja, sillä paluu Barcelonasta ja Ateenasta on toisena lentopäivänä noin klo 4.30...

 

www.blue1.fi kertoo aikataulut ja lippuja voi myös varailla. Tuntuu siltä, että täällä persreikäisessä Pohjolassa kaikki lennot näin talvella ovat yölentoja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 ilmoitti lukuisista uusista kohteista, mm. ZRH code-sharena LX:n kanssa. Nyt kun katselin tuolta heidän nettisivuiltaan niin sieltä oli ZRH hävinnyt kokonaan?! Tietääkö kukaan, mitä tapahtui? Miksi ZRH tippui pois? Se reitti tarvitsisi todella kilpailua! ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

www.blue1.fi kertoo aikataulut ja lippuja voi myös varailla. Tuntuu siltä, että täällä persreikäisessä Pohjolassa kaikki lennot näin talvella ovat yölentoja...

 

Joo siis sieltähän minäkin niitä aikatauluja katselin...

 

Keksiikö joku selityksen sille, miksi Blue1:n varauskoneessa suorat ja yhdyslennot on järjettömästi täysin erotettu toisistaan? Tarkoitan siis sitä, että meno-paluuvarausta ei näytä pystyvän tekemään niin, että meno olisi suora ja paluu SK-KF-yhdistelmä Stokiksen/Köpiksen kautta. Ei luulisi olevan kovin hankalaa. :-\

 

Klikkaamalla tästä pääset tarkistamaan yhdyslentoja, mikäli kalenterista ei löydy sopivia suoria lentoja- ja Katso myös suoria lentoja -linkit jää varmasti joiltain asiakkailta huomaamatta ja muutenkin kaksi eri varaussysteemiä samoilla sivuilla on aika älytöntä. >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutoa pitikin juustiinsa kysyä...aikaa ei ole kovin montaa päivää enää. Harmi vaan että teipattu malli, noh kai ne sen maalaavat jossain vaiheessa. Tosin eikö noita koneita tarvita jo aika monta, tuleeko isokin laivue?

 

-Niin ja mihinkähän saapit menevät?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutoa pitikin juustiinsa kysyä...aikaa ei ole kovin montaa päivää enää. Harmi vaan että teipattu malli, noh kai ne sen maalaavat jossain vaiheessa. Tosin eikö noita koneita tarvita jo aika monta, tuleeko isokin laivue?

Kolme aluksi ja saattaa tulla syksyllä pari lisääkin tämän listan mukaan:

http://www.plane-spotter.com/Airlines/SAS/The_fleet.pdf

 

MD-90_Blue1.gif

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutoa pitikin juustiinsa kysyä...aikaa ei ole kovin montaa päivää enää. Harmi vaan että teipattu malli, noh kai ne sen maalaavat jossain vaiheessa. Tosin eikö noita koneita tarvita jo aika monta, tuleeko isokin laivue?

 

-Niin ja mihinkähän saapit menevät?

 

Kaverini lentää Blue1:n Saabbeja ja kertoi eilen jutellessamme näistä pian tulevista MD 90:stä. Syksyllä tulee tosiaan lisää muutamia. Saabit jatkavat normaalisti lentojaan.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin eikö tässä juuri kyse ollut kohteiden ja reittiliikenteen lisäämisestä ,eikä Saabien korvaamisesta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Saabien leasing-sopimukset loppuvat vuoden 2007 puolella, niiden jatkamisesta ei ole mulla mitään tietoa. Huhut sopimusten jatkamisen/lopettamisen välillä tuntuvat olevan aika 50-50.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri saamani tiedon mukaan Blue1:n MD-90-lennot tulee aluksi operoimaan Nordic Leisure omilla koneillaan.

 

Ei vaan Nordic Airwaysin (ent. Nordic Leisuren) MD-90:et ovat vuokralla SAS:ltä. Mutta on kyllä ollut puhetta siitä että koneet saapuvat Nordicin väreissä ja lennetään alkuun Nordicin miehistöillä. Ja huhun mukaan Finnairin kaksi vanhaa MD-80:tä menevät vuorostaan Nordicille (siis ei Flynordicille) kesäksi. Piiri pieni pyörii.

 

Erkki

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vaan Nordic Airwaysin (ent. Nordic Leisuren) MD-90:et ovat vuokralla SAS:ltä. Mutta on kyllä ollut puhetta siitä että koneet saapuvat Nordicin väreissä ja lennetään alkuun Nordicin miehistöillä. Ja huhun mukaan Finnairin kaksi vanhaa MD-80:tä menevät vuorostaan Nordicille (siis ei Flynordicille) kesäksi. Piiri pieni pyörii.

 

Erkki

 

 

 

Niin siis entinen Nordic Regional jonka kyljessä luki Nordic Leisure on nykyään joku Nordic Airways vai kuinka?

ja entinen Nordic Airlink on nykyään FlyNordic joka on aivan eri firma...eli se Finnairin ostama.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
LN-ROB tulossa Blue1:lle?

 

Minun tietojeni mukaan ei. LN-ROB olisi menossa Hello'lle ja mahdollisesti edelleen Iceland Expressille. Kyllähän tuossa haalean Hello-liverynkin saa.

 

8)

 

Niin siis entinen Nordic Regional jonka kyljessä luki Nordic Leisure on nykyään joku Nordic Airways vai kuinka? ja entinen Nordic Airlink on nykyään FlyNordic joka on aivan eri firma...eli se Finnairin ostama.

 

Nordic Regional ja Nordic Leisure olivat juridisesti sama firma nimeltään Nordic NR Regional AB. Toinen juttu oli mitä koneisiin oli teipattu. Tuo jälkimmäinen FlyNordic-ymmärrys on aivan oikein.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huh.. Toivottavasti tuo ei ole pysyvä. Eli alkuun lennetään Nordicin miehistöillä (ohjaamo- ja matkustamomhstöt) eikä ole tarkoitus vaihtaa Suomen rekkariin heti. Jatkosuunnitelmista en tiedä. Kesäkuussa sitten siirretään omille miehistöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään