Kalle Keihänen

Finnairille A340 jo kesäkuussa

317 viestiä aiheessa

No niin.

 

1.7.06 alkaen A343 Shanghaihin.

 

Turistiluokan istuinkartta menee niin, että rivit 32-65 käytössä.

Järjestys riveillä 32-47 3+4+1  ??? Voiko pitää paikkaansa?

Rivi 48 1+4

Rivit 49-60 2+4+2

Rivit 61-63 2+3+2

Rivi 64 2+3

Rivi 65 0+3+0

Nopeasti laskettuna 257 tuolia.

 

Businessluokka:

Rivit 1-5 2+2+2 yht. 30 tuolia.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Karttojen mukaan Premium Economy tekee tilaa normaali economylle. Virginillä G-VFLY:ssa turistiluokka alkaa riviltä 41 ja PremiumEco on 18-21  2+3+2.

Ja Finnairilla turisti alkaa riviltä 31.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentää Riotvaniemelle ja ÖÖlyyn.

 

Lassi

 

Lähinnäkin Ouluun varmaan koska Rollossa hieman rajoittaa ILSin remontti jos on vähänkään heikompi keli...mutta tämä ei kyllä mua haittaa yhtää. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnäkin Ouluun varmaan koska Rollossa hieman rajoittaa ILSin remontti jos on vähänkään heikompi keli...mutta tämä ei kyllä mua haittaa yhtää. ;D

Voisi tuolloin tulla käymään Oulusa  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitseeko Oulussa tehdä molemmissa päissä metsän harvennus ennen 343:sen tuloa? :laugh:

 

Helsinki-Vantaallakin joudutaan Lemminkäisen kallio räjäyttämään kun höyrybussi aloittaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja nykyaikana on outoa, että mennään nopeammasta hitaampaan eikä päinvastoin.

 

Mutta katsotaan kesällä kun pääsee ekan kerran 343:sen kyytiin, että onko se niin lussu miltä näyttää.

 

Otahan kuvia ja laita tänne Foorumiin, jookos?

 

Olen lentänyt A340-300E:llä Singapore Airlinesin väreissä vuonna 2000. Chanqista se nousi hyvin hitaasti kohti Kööpenhaminaa, muistan fiilikseni silloin, se tuntui lähinnä tasaiselta ilma-alukselta (ilmalaiva), ei pahemmin nousu tuntunut istuessa. Kone oli yhtä paikkaa vajaa täynnä ja istuin yksin kahdella penkillä. Tuli hyvä vaikutelma koneesta kumminkin. Finnairille tulee olemaan sama jalkatila turistiluokassa, mikä siinä SIA:n versiossa oli. Ja se oli riittävä. Mielestäni 2+4+2 penkkirivillä on mukavampi matkustaa kuin esim. 3+4+3.

Minä tykkäsin lentää sillä. Se oli hiljainen, SIA:lla moderni ja jotenkin hienostunut kone lentää matkustajalle.

Paras pitkän matkan konetyyppi millä olen lentänyt verrattuna MD-11, B777-200, B747-400.

Katsotaan miten AY:n käy tämän koneen kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

... koneessa pitää olla potkua ja sitä lähtemisen meininkiä.  :D

 

 

En tiedä lohduttaako yhtään, mutta kun hiljattain vietin Heathrowilla kuvauspäivän, kävi kyllä selväksi mikä konetyyppi oli vielä kuvauskohdalla lähimpänä maankamaraa. B747  :P

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos muuten tietoa, tekeekö kone harjoituslentoja Suomen sisällä? Mitähän mahtaisi olla kohteet? Rovaniemi, Oulu?

Turussa ainaki on tehty lähestymisharjotuksia viime aikoina Finskin muilla koneilla mm. Embraeria ja pikkubussia näkyny sillon tällöin. Tiedä sitte käykö tääl periferiassa mitkää isot koneet :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turussa ainaki on tehty lähestymisharjotuksia viime aikoina Finskin muilla koneilla mm. Embraeria ja pikkubussia näkyny sillon tällöin. Tiedä sitte käykö tääl periferiassa mitkää isot koneet :P

 

Neuvosto kalustoa taitaa käydä enemmän kuin länsimaista eli EFTU:a voitaneen kutsua myös "pikku neuvostoliitoksi"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman ehkä offtopic, mutta täältä löytyi mielenkiintoinen, joskin pitkähkö juttu A340-600 sisäänajon pikkuongelmista.

Osaako kukaan sanoa ovatko Finnairin tilaamien A340-300E-koneiden järjestelmät samat kuin artikkelissa kuvatuilla -600:lla, vai ovatko aikaisempien  -300-sarjalaisten mukaiset?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaako kukaan tekikö oLGA vuonna 1990 jotain lyhyitä "sisäänajolentoja" tultuaan Suomeen?

 

Finnairin historia netissä kertoo:

 

Ensimmäinen Finnairin tilaamista neljästä MD-11-matkustajakoneesta saapui Helsinkiin 7.12.1990 ja alkoi liikennöidä viidesti viikossa Kanarian saarille. Ensimmäinen lento Teneriffalle oli 20.12.1990.

 

Eli tuon mukaan ainakaan kaupallisia "sisäänajolentoja" ei olisi lennetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaako kukaan tekikö oLGA vuonna 1990 jotain lyhyitä "sisäänajolentoja" tultuaan Suomeen?

 

Teki muistaakseni 5 viikottaista Teneriffan lentoa, ensilento oli 20.12.1990. Lensin muuten Olgalla 20.12.2000, eli tasan 10 vuotta ensimmaisen kaupallisen lennon jalkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenen minuutin lisäajalla meinaa Finnair selvitä Shanghaihin nuhapumpun tulon myötä.

Se on ihan realistinen ero matka-ajassa jos matkalentonopeudessa on 0.01-0.03 machia eroa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenen minuutin lisäajalla meinaa Finnair selvitä Shanghaihin nuhapumpun tulon myötä.

Paljonkohan tuossa on Kiinan uuden lentoväylän ansiota?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ne sitä Leko8 suunnittele vantaalle. Purkavat muutaman piememmän hallin. Jos oikein muistan niin hallit ovat Leko1 ja 2. Siinä samassa pistäisi myös Leko3:n nurin ja rakentaisi uuden superhallin  ;D

 

Suunnittelee ja rakentavatkin ilmeisesti, mutta ei vaikuta millään tapaa Leko ykkösen elämään tuo Leko kasi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään