Kalle Keihänen

Finnairille A340 jo kesäkuussa

317 viestiä aiheessa

Yksi elävä esimerkki hinnan ei suhteesta matkan pituuteen on se, että ennen Tallinnasta sai saman hintaluokan lipun Bangkokiin 630 eurolla kun sama maksoi Helsingistä lähtiessä 1000e vaikka lennät määrällisesti enemmän.

Nyt kun Tallinnan hinnat nostettiin lähes Suomen tasolle kun Finnair huomasi, että tulee pelkkiä ongelmia suomalaisten lähdöistä Tallinnan kautta, on hinnat Suomen tasolla mutta Tukholmasta hinta on noin 700e kun Helsingistä 1000-1200e.

 

Ja Kiinaan pääseet Tukholman kautta samalla MD-11 koneella yli puolet halvemmalla kun aloitat matkan Arlandalta ja päädyt sinne. Ja lennät vielä kaksi lentoa lisää kaukolennon päälle.

 

Miten tämä Helsingin ja Tukholman välinen lentox2 ja sen mukanaan tuoma alennus (n. 500e) lipun hintaan kirjoitetaan kaavaksi "polttoaineen kulutus suhteessa matkalipun hintaan"? 8)

 

Mainitsin kyllä, että saman kategorian lipunhinnat saattavat vaihdella eri reiteillä riippuen yhtiön kilpailuvoimasta. On tyypillistä että lentoyhtiöt velottavat korkeampaa hintaa matkustajilta, joiden lähtö- tai määränpää on yhtiön keskuskenttä, koska yleensä mikään muu yhtiö ei voi tarjota samaa palvelutasoa (suora yhteys, lentoaika) ko. reitillä. Tämän vuoksi erityisesti liikematkustajat maksavat jopa 20 % keskuskenttäpreemioita tällaisilla lennoilla.

 

Mainitsemasi tapaukset ovat hyviä esimerkkejä Finnairin erilaisista kilpailuvoimista eri reiteillä. Kokonaiskuvan kannalta tulee kuitenkin tarkastella keskimääräisiä lipunhintoja kaikilla reiteillä, kuten tuossa aikaisemmassa tutkimuksessa. Olen edelleen sitä mieltä, että jos joku tekisi vastaavan tutkimuksen esimerkiksi Finnairin kaikkien lentojen Full Economy hinnoista, olisi lentoajan ja lipunhinnan välinen riippuvuus selkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin vaatimattomat on prosenttisi...

Varmasti onkin. Tuo 20 % on itse asiassa erään tutkimukseen (Berry, Carnall ja Spiller 1996) mukaan keskimääräinen hub-preemio, joten yksittäistapauksissa preemio voi olla paljon suurempikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

G-VEIL  A.340-642  Virgin Atlantic Airways  arr 07 May, cabin reconfiguration

 

Tuollainen kone on aerpix.net:n mukaan huollossa, ei yhtään VS:n 343:sta. Pidän saittia suht. luotettavana noiden suhteen, joku äijä jaksaa päivitellä sitä päivittäin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just, pitäisi taas opetella sisälukutaito. Katsoin tuosta vaan SR technics ja yhdistin automaagisesti Zürichiin, sorry. Kumma yhteensattuma silti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just, pitäisi taas opetella sisälukutaito. Katsoin tuosta vaan SR technics ja yhdistin automaagisesti Zürichiin, sorry. Kumma yhteensattuma silti...

Jos nyt oikein muistan, niin SR technics hoitelee VSn bussien huollot.

 

EDIT : tulipa tuosta mieleen, aikooko Finnair hoitaa itse A340n huollot vai ulkoistetaanko ne?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt oikein muistan, niin SR technics hoitelee VSn bussien huollot.

 

EDIT : tulipa tuosta mieleen, aikooko Finnair hoitaa itse A340n huollot vai ulkoistetaanko ne?

Linjahuolto tehdään ite, mutta huollosta ei ole vielä päätetty, että missä.... (pikkulinnut laulo)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Finnair avaa kesäkuussa reitin Nagoyaan Japanissa.

Reitti avataan 3.6. mutta ensimmäinen lento on vasta 5.6.

Mitäs tuo tarkoittaa? Onko 3.6. joku kutsuvieraslento?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä olet 1. lennon saanut 5.6.? 

Kyllä se lauantaina on klo 17:20 ensimmäinen AY079

Jo joskus aiemmin katsoin ja tänään uudelleen pelkkää menoa

Nagoyaan ja ensimmäinen on vasta 5.6. Jostain syysta näköjään

3.6. lennolle ei saa pelkkää menoa mutta meno-paluun saa.

 

Eli täytyy ottaa myös paluulento että pääsee aloituslennolle.

Tuosta sekaannus.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jostain syysta näköjään

3.6. lennolle ei saa pelkkää menoa mutta meno-paluun saa.

 

Luokka johon yhdensuunnan lippu menee, on täynnä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään